Chap.9

966 101 4
                                    

"Where is my shirt?" Tanya Jimin sambil duduk macam gangster di dewan. Sora segera memberi baju Jimin. Lepas je Jimin call dia tadi, dia terus berlari ke biliknya untuk ambil baju Jimin lepas tu barulah dia ke dewan. Turun berat badan😂

Jimin: And 1 more thing. Kenapa aku asyik terdengar kat mulut orang lain yang aku tidur ngan kau semalam? Apa kau bagitau orang hah? *serious*

Sora: B-Bukan aku! Err ada sorang pelajar dari kelab nyanyian yang tanya aku kuat-kuat pasal baju kau. Lepas tu orang lain salah sangka.

Jimin: Siapa budak tu?

Sora: Nama dia Jeon Jungkook.

"Bwo? Jungkook? Ishhh budak tuu! Dia yang cakap pasal rumours sial ni ke?" Tanya Jimin dengan wajah annoyed habis. Rambut dia yang hitam dan awesome tu pun diserabutkan dengan ganas.

Jimin: Wait...I know why he did that.😏 He hates you. Dia akan buat macam tu ngan semua pompuan yang dia benci. Tak kisahlah budak baru ke lama. Dia akan malukan sampai perempuan tu nangis cam nenek kebayan.

Sora: He hates me? W-Why??

Jimin: Manalah aku tahu bodoh. Tanyalah dia sendiri.

Nak sangat si Sora ni baling selipar kat muka Jimin tapi malangnya, reality lebih menakutkan dari imaginasi. Habislah Sora kalau dia betul-betul buat. Ditampar? Ditendang? Dibunuh mungkin.

Sora: That's all, right? I need to go.

Jimin: Wait a sec bitch. I need you TO do my homework. *malas*

Sora: Homework? Which class that you attend have homework? *hairan*

Setahu Sora, ada dua kelas yang mereka sama iaitu meditasi dan kelas sukan. Yang dua lagi tu dia tak tahu. Mungkin homework Jimin masa kelas dia waktu literature n 3 lagi kelas lain. Yang penting Jimin tak masuk kelas literature. So dah tentu homework dari kelas lain.

Jimin: I'm in biology.

Sora: Woahhh! Biology?!

Jimin: Kenapa? Ingat aku ni bodoh sangat ke?

Sora: Kalau pandai kenapa tak buat sendiri. *kecik je suara*

Jimin: Apa?

Sora: Takde apa! Aku try buat tapi kalau salah aku tak tahu. Nanti aku buat kat bilik aku.

Jimin: Buat kat sini je. Ppalli! Kejap lagi nak hantar!! *baling buku kat muka Sora*

Sora pun mengambil buku yang jatuh kat lantai tu. Tak sempat nak sambut buku tu masa buku tu melekat kat muka dia tadi. Sora pun duduk jauh sikit dari Jimin dan mula membelek buku tersebut. Pen hitam yang berada di poket Sora pun dikeluarkan.

Jimin pula baring kat lantai sambil dengar lagu dengan earphonenya. Sepertinya dia tengah tenangkan diri. Kakinya bergoyang mengikut beat lagu yang didengarnya. Ada jugalah dia humming sikit.

Sora: Hmm jawapan dia A atau B yer? Rasanya A....Pilih B jelah! *menanda jawapan*

Sora melihat jamnya dan tak lama lagi kelas sukannya dah nak mula. Baju pun dia belum tukar lagi. Dia cuba untuk jawab soalan dalam buku tu secepat mungkin. Ada soalan yang dia tak faham dan nak tanya Jimin TAPI kalau tanya Jimin apa jelah yang dia dapat ye tak? Hah ada jugalah dapat something. Dapat makian.

Akhirnya beberapa minit kemudian. 20 soalan bio tu dah siap oleh Sora. Dia nak bangunkan Jimin tapi nampak macam Jimin dah tertidur. Dia hanya letak buku tu kat tepi Jimin dan mula memecut ke biliknya untuk tukar baju.

- Bilik Sora -

"Rasanya Jimin dah bangun ke? Dia kata dia perlu hantar secepat mungkinkan buku dia tu? Dia marah tak yer kat aku sebab tak bangunkan dia? Ishh lantaklah!!!" Gumam Sora sendirian. Time ni jugalah pintunya diketuk.

[C] CRIMINAL ( BTS)Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum