Chap.21

880 104 0
                                    

" Auch!" Jerit Sora kecil bila dia terlanggar rak buku. Susah baginya untuk melihat. Nasib baik jelah ada tangan jejaka 'tu' yang membantunya.

"Aish kau ni! Sikit-sikit langgar benda--" Belum habis cakap lagi, jejaka tu terbatuk. Sepertinya jejaka ni dalam keadaan tak sihat. Sora agak risau sebab dia asyik batuk je dari tadi. Jarak untuk ke meja-meja bacaan lebih jauh dari yang mereka sangka.

"N-Neo gwenchana?" Tanya Sora dengan nada yang agak risau. Tangan mereka masih berpegangan dengan erat.

"Ofcourse lah aku okay. Diam je dan jangan langgar benda lagi. Aku tinggalkan kang." Kata jejaka tersebut. Marah juga Sora bila jejaka tu balas camtu. Orang berbaik pun takleh.

"Tch. Manalah aku nampak benda depan aku." Sora mengomplen dengan nada perlahan. Malangnya, dapat didengar oleh jejaka tu. Jejaka tu lalu melepaskan pegangannya dengan pantas.

"Y-Yahh! Kenapa kau lepaskan tangan aku??" Tanya Sora dengan panik. Dia tak tahu mana tempat dia berdiri ni. Dari tadi dia hanya depends on tangan jejaka tu so sekarang bila jejaka tu lepaskan tangannya, Sora tak tahu mana nak pegang. Bila dia cuba capai something di sekelilingnya, dia tak dapat sebab takde apa di sekelilingnya.

"M-Miann...Lepas ni aku takkan langgar benda lagi so please dont leave me behind!" Kata Sora dengan desperate. Kalaulah ada lampu semula saat ni, mesti Sora dah pijak muka jejaka tu. Asyik mainkan si Sora ajee! Sora macam nak nangis je saat ni. Dalam hatinya asyik berharap ada IU atau Gayeon datang mencarinya.

Tetiba ada sesusuk tubuh memeluk Sora dengan hanya menggunakan tangan kanan. Sora dapat merasakan bahu jejaka tu di sebelahnya. Dia bukan macam backhug tau. Dia lebih kepada memeluk Sora dari tepi(Harap korang dapat bayang lah yer). Terkejut Sora.

"Jangan salah faham. Aku buat ni supaya kau tak lambatkan aku dengan melanggar benda." Kata jejaka yang sama. Rupanya dia tak tinggalkan Sora. Dia berada sangat dekat dengan Sora sehingga Sora berasa gugup. Jarang dia sebegini dekatnya dengan seorang jejaka. Sora memandang ke sebelah kirinya iaitu dimana jejaka tu berada, seolah-olah Sora dapat melihat wajah jejaka tu.

"O-Okay and thank you." Balas Sora dengan jantungnya berdegup pantas. Siapalah tak gugup dalam saat ni kan? Sora patutnya rasa tak selesa tapi dia rasa lebih selesa dari yang disangka. Dia rasa seperti dilindungi.

Tetiba someone menyentuh belakang Sora dan itu membuatkan Sora terkejut dan terlompat sedikit. Ianya sentuhan yang sangat menjijikkan seperti kena sexual harrass. Gelak tawa kedengaran jelas.

"Kenapa?" Tanya jejaka yang memegang bahunya. Sora tahu yang bukan jejaka ini yang menyentuh bahagian belakangnya sebab mustahil. Tangan kanan jejaka tu dah memeluk keliling bahu Sora dan tangan satu lagi mustahil capai belakang Sora. Lagipun jejaka sebelah Sora ni sepertinya bukan jenis lelaki camtu.

"Takde apa." Kata Sora. Dia cuba nak endahkan. Tak nak beri masalah lagi kat jejaka yang membantunya ni. Tapi lebih banyak tangan yang memegang bahagian belakang Sora. Sora dah mula naik angin dan jejaka sebelahnya tahu Sora bertindak pelik dari segi pergerakan badannya.

"Kenapa kau asyik gerak-gerak ni?" Tanya jejaka sebelahnya. Hairan dengan Sora yang asyik bergerak. Dia mula rasa yang mungkin Sora tak selesa bila dia peluk keliling bahu Sora. Dan disitulah dia juga mendengar gelak tawa yang jelas keliling mereka.

"Gelak tawa siapa yang macam sial bunyi nya ni?" Tanya jejaka sebelah Sora dengan nada agak kuat. Dia dapat rasakan ianya ada kaitan dengan Sora yang bertindak aneh tetiba. Gelak tawa tu terus mati bila ditegur oleh jejaka sebelah Sora.

[C] CRIMINAL ( BTS)Tahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon