Chap.23

813 99 4
                                    

Sora Pov

Okay inilah masanya untuk pergi jenguk omma senyap senyap. Jackson saem ke sekolah untuk settle hal ngan pengetua dan Jimin pula tengah tidur. Agak bersalah sebab tinggalkan Jimin sendirian tapi aku rindu omma....

Takpe, aku jenguk omma sebentar je pastu jaga Jimin semula.

Aku pun keluar dari bilik di mana Jimin dirawat dan pergi ke bilik di mana omma aku dirawat. Sekarang dah malam so tak banyak orang merayau kat hospital. Bila aku sampai je, aku pun masuk dan dapati omma tengah bercakap ngan someone.

Siapa yang jenguk omma? Setahu aku kenalan kami kat bandar ni memang takde...yang ada hanyalah Yoongi oppa....Tak mungkin!

Aku segera ke katil omma dan aku dapati seorang jejaka berpakaian serba hitam tengah duduk di kerusi sebelah katil omma. Jejaka tersebut memakai jacket hitam dan topi hitam. Kulit putih tu memang tak syak lagi milik Yoongi!

"Yoongi!" Kataku dengan terkejut.

Omma dan Yoongi memandang aku dengan terkejut.

Yoongi: Macam mana kau boleh ada kat sini?!! Chamkan...Kawan Jimin yang datang jaga dia kat sini yang Jackson saem bagitahu kami tu ialah KAU?! *berdiri*

Omma: Omooo Sora ah!! Jimin ssi masuk hospital kee???

Yoongi: Omma kenal Jimin??!

Omma: E-Eo...Haritu budak Jimin tulah yang teman Sora untuk jumpa omma.

Yoongi sekali lagi memandang aku dengan wajah tak percaya. Habislah aku...Aku baru teringat yang Yoongi ngan Jimin ni bestfriend!! Mesti dia akan tanya apa hubungan aku ngan Jimin!!

"Yah apa hubungan kau ngan Jimin?!" Tanyanya kedengaran separuh marah. Takut sangat ke dia bila aku berkawan ngan bestfriend dia ish! Bukannya aku akan bagitau pun Jimin yang aku adik dia. Bodoh.

"Aku kawan ngan dia....Bagi aku dia kawanlah tapi entah bagi dia aku ni kawan ke tak.." Kataku. Sejujurnya, aku tak tahu yang Jimin ni dah anggap aku kawan dia ke tak. Selama ni asyik layan aku cam hamba je.

Yoongi: Urgh...If you tell Jimin about us, I swear Im gonna kill you.

"Yoongi. Jangan cakap ngan adik camtu." Tegur omma. Ahahha padan muka!! Yoongi terus memuncungkan mulutnya sebab tak dapat nak marah aku.

Bila kami bertiga bersama, aku happy sangat. Walaupun Yoongi oppa tak berapa sayangkan aku, aku tetap happy. Sebab dia masih sayangkan omma. Haish cam nak nangis pun ada! Yoongi tu cakap je tak kisah pasal omma tapi datang juga jenguk omma!!

Perbualan kami berterusan walaupun ianya lebih kepada perbalahan mulut antara aku ngan Yoongi😂 Omma dapat tahu yang Yoongi buat hal dan masuk sekolah pemulihan yang sama ngan aku pastu dia kena marah dengan teruk. Tch, memang teruk pun apa yang dia buat tu! Jual dadahlah, jual senjatalah! Harap insaf di masa akan datang😂

Setelah puas berbual, Yoongi pun balik ke sekolah sebab takut kantoi kalau terlalu lama menghilang dari sekolah. Yoongi ada juga bertanya pasal Jimin dan aku pun balaslah yang dia okay. Pastu dia chao. Hmm, dia lagi risaukan bestfriend dari adik sendiri.

Oh ya!! Aku perlu jaga Jimin!! Harap saem belum sampai kat bilik tu! Kalau ya, mesti dia tanya mana aku menghilang😭 Aku pun berlari pecut ke bilik rawatan Jimin. Sesampai je aku kat sana, aku perasa yang Jimin dah bangun dan saem belum ada. Phieww! SELAMAT!

"Mana kau menghilang lama betul?" Tanya Jimin dengan nada annoyed. Cehh, mesti dia bosan dari tadi takde kawan bercerita sebab tulah dia marah.

[C] CRIMINAL ( BTS)Where stories live. Discover now