Chap.20

838 92 1
                                    

"Sora? Kamu dah ready kan untuk performance solo kamu lusa ni?" Tanya Ailee Saem dalam kelas nyanyian. Semua pelajar memandang Sora dengan wajah ingin tahu. Sora lalu mengangguk dengan ragu-ragu. Dia tak pasti nak buat ke tak tapi IU excited nak Sora nyanyi lagu dia so dia pun buat je lah.

" Bolehlah." Balas Sora wajah tak senang.

Ailee Saem: Arrasso. YANG PENTING JANGAN MALUKAN SAEM! Buat terbaik okay~ *wajah sekejap menakutkan sekejap macam malaikat*

"Nae saem."

- Waktu rehat -

"Keokjeongma! Aku akan ada atas pentas ngan kau sebagai guitarist kau!" Kata IU untuk menaikkan semangat Sora.

"Gumawo. Oh ya, mana Gayeon?" Tanya Sora. IU mengangkat bahu tanda tak tahu.

Mereka on the way nak ke perpustakaan untuk rasa air cond yang segar😂 Cmon guyss takkan tak pernah buat cam ni kan😂 Saya kalau nak ke library memang pasal aircond je😂

Sesampai je mereka kat library, mereka pun dapati yang banyak juga pelajar melepak kat sana. Mesti nak rasa aircond juga🙄 IU dan Sora pun masuk je lah. Terdapat sebuah meja kosong nun jauh kat hujung. Meja tersebut cukup untuk muat 4 orang.

"IU, aku pergi ambil buku dulu yer!" Kata Sora dengan nada berbisik. IU mengangguk sambil duduk kat meja tu dan menikmati aircond yang segar😂

Sora berjalan dari rak ke rak lagi satu untuk mencari buku cerita favouritenya iaitu 'Hantu Dalam Mesin Basuh : Cerita Benar'.

"Yas dah jumpa pun bahagian untuk cerita creepy!" Kata Sora dengan excited bila dia dah jumpa apa yang dia nak. Rak untuk buku cerita hantu terdapat di hujung sekali dan agak jauh dari orang ramai.

Disebabkan banyak pelajar kata bahagian rak kat sini menakutkan dan berhantu, maka tak banyak pelajar nak ke bahagian ni. Ini first time bagi Sora untuk ke library so dia tak tahu banyak sangat pasal library ni.

"Gelapnya kat sini. Lampu kat sini rosak tapi kenapa tak dibetulkan? Dahlah berhabuk tempat ni. Jauh dari tempat membaca pula tu." Sora mengomel sambil mencari buku yang dia nak baca.

Tengah dia mencari, kedengaran bunyi tapak kaki dan desas desus yang jelas. Seperti ada orang yang mengekorinya. Sora menggunakan anak matanya untuk melihat kiri kanan tapi takde siapa kelihatan.

Sora pun mengendahkan sahaja perasaannya. Dia berasa mungkin ianya halusinasi dia sahaja. Dia mula mencari buku sambil menyanyi dengan nada perlahan. Dia menyanyikan lagu yang dia akan nyanyikan semasa festival nanti.

SORA POV

"Shut up."

Bwoya?? Siapa yang bercakap tu?? H-Hantu??? Takkan lah...kot?

Aku mula memandang sekeliling tapi takde siapa yang kelihatan. Mungkin ada cuma aku tak boleh nampak sangat sebab ianya gelap nak mampos. Boleh lah nampak sikit. Itu pun kalau aku tengok dari jarak dekat.

Aku teruskan je niat aku nak cari buku kegemaran aku tu. Mustahil takde kat sini! Tengah aku sibuk cari buku aku, datang lagi bunyi pelik. Macam orang tengah keluarkan buku dari rak lepas tu letak balik. Menakutkan sebenarnya. Aku pun agak takut sebenarnya sekarang ni😭

"S-Siapa tu??" Tanyaku dengan nada gementar tapi wajah acah cool😂 Tak nak lah jatuh maruah sebagai killer kat sekolah ni😂

"Heh....Kau tak sedar rupanya aku kat sini. Ingatkan boleh nampak." Kata jejaka tu dengan jelas. Aku ulangi...Ianya SUARA JEJAKA.

[C] CRIMINAL ( BTS)Where stories live. Discover now