Két napig semmi említésre méltó nem történt: senki nem halt meg, nem kapott levelet vagy tűnt el nyomtalanul.
Azonban ha nem ilyen szempontból vizsgáljuk a dolgot, ez a 48 óra igenis sok mindenre elég volt. Ez idő alatt Sarah és Lara összesen 2 őzet és 9 nyulat lőtt. 8 embert kezdtek el bevezetni a nyilak és puskák rejtelmes világába. Rajtuk és Alia-n kívül mindenki legalább egyszer járt már a pataknál, és mindannyian vissza is tértek.
Mintha a sziget azt akarta volna velük elhitetni, hogy minden rendben.
A második napon Lara ahelyett, hogy a többiekkel ebédelt volna, félrevonult és számolni kezdett. Mindent listába vagy táblázatba szedett, a halálokat, a napokat, a leveleket, ez utóbbiakat össze is gyűjtötte, kivétel nélkül mindet.
Épp azon gondolkozott, hogy lemondja az aznapi tanítást és átadja Carter-nek és Dexter-nek, akiket előző napon okított, mikor valaki dörömbölni kezdett az ajtón.
Ez meglepte, mert általában csak rányitnak, bármit is csináljon éppen, de lerázta magáról a gondolatot, az ajtó felé fordult, és kiszólt, hogy szabad.
Adam lépett be rajta.
Lara enyhén hátrahőkölt. Eddig is kerülte a fiút, hát még mióta elrejtették előle a levelet előző reggel. Tudta, hogy előbb utóbb sor fog kerülni arra, hogy beszéljenek, de remélte, hogy ez inkább az utóbb kategóriába tartozik lesz.
-Ugye tudod, hogy most a saját szabályodat szegted meg? - húzta féloldalas mosolyra a száját. Olyan arcot vágott, mint akit egyáltalán nem feszélyez ez a helyzet, csupán egy régi baráttól készül megkérdezni, hogy van. Persze ezt a lány nem láthatta.
Lara a szemét forgatta. - Ugye tudod, hogy azt nem erre értettem? Amúgy is itt ül kint mindenki a ház mellett.
Adam továbbra is az ajtóban állt, zsebre dugott kézzel támaszkodott a félfának. A kintről betörő éles fény miatt a lány csak a sziluettjét látta, hunyorgott, hogy tisztább képet kapjon róla, de nem sokat ért vele. Azt sem láthatta, mikor változott meg a fiú arckifejezése.
-Miért zárkózol be ennyire? - kérdezte Adam. Hangjában sértettség csengett.
-Úgy érted, miért nem bízok meg bennetek? - vonta fel Lara a szemöldökét. - Kettőt találhatsz.
Adam-et ez a mondat szíven ütötte. Ellökte magát a faltól és elindult az asztalhoz. Lara nem tudta, mi mást tehetne, így mozdulatlanul ült tovább, de szemét le sem vette a közeledő fiúról.
-Nem kértem, hogy oszd meg velünk minden titkod - közölte szárazon. - De nem látod át a helyzetet. Mi csak segíteni akartunk, nem átverni vagy bármit is rejtegetni előled. Amit csinálsz... - ekkor érte el a lányt. Megállt az asztal mellett, ujjait végigsimította a sima felületen. Nem nézett Lara szemébe, félt, hogy túlságosan is elveszne benne.
-Amit csinálok...? - a lány percről percre egyre bosszúsabb volt. - Mit csinálok, Adam?
-Semmit. De tönkre fogod tenni magad - izmai megfeszültek, szemeit lehunyta. - El kellene gondolkoznod azon, ki is a valódi ellenség.
Lara ekkor felpattant a székről, de már késő volt, Adam az ajtó felé tartott. Egyre rosszabbul érezte magát a hallottak miatt, hirtelen már nem is akarta, hogy a fiú elmenjen.
-Adam! Várj! - szólt utána, mire ő megtorpant és visszanézett a lányra. - Sajnálom.
Erre Adam nem válaszolt semmit, csak biccentett egy aprót, majd kilépett a házból becsukva maga mögött az ajtót, és eltűnt, Larát egyedül hagyva a sötétben.
***
Nem sokkal később már ő is kint állt a többiekkel, készen a délutáni feladatok elvégzésére. Aznap Sofija és Lowan voltak soron, bár egyikőjüknek sem túlzottan füllött a foga a fegyver kézbe vételéhez sem.
-Nem tudom, Ti hogy vagytok vele, de én egy elég békés embernek tartom magam. Nem gyakran lövöldözök másokra - jegyezte meg fintorogva a srác.
-Reméltem is, hogy nem egymást lövöldözitek majd vele - nevetett Lara. - Ennek nem az a lényege, hogy ki mennyire agresszív, hanem az, hogy szeretnénk életben maradni, és ez itt - mutatott körbe a levegőben kihangsúlyozva az itt szót - fegyverek nélkül nem igazán lehetséges. Kérdezd meg Sofija-t.
A lány csendesen bólintott egyetértésképp, majd a kezébe vette az egyik puskát.
-Tehát akkor mihez is kezdek ezzel? - forgatta.
-Először is ne lóbáld! Bár ezek még nincsenek megtöltve, nem árt az óvatosság. Másodszor: ugyan még nem tudtam rájönni, ez melyik modell, a működési elve ugyanolyan, mint egy egyszerű légpuskának vagy vadászpuskának.
Megmutatta nekik, hogyan tudják megtölteni, felhúzni, majd lőni vele. A tábor szélén helyeztek el kiürült konzervdobozokat egymáson céltábla gyanánt, hogy Sofija és Lowan gyakorolhassák a célzást.
Lara tippeket és praktikákat mondott nekik, hogy hogyan javíthatnának a találati arányukon, és bár egyikőjük sem lesz a közeljövőben profi céllövő, egész jól haladtak Sarah-ékhoz képest, ahol Raff és Estella próbáltak megbirkózni az íjakkal.
Lara a fűben ülve figyelte két társát, ahogy gyakoroltak, és azon gondolkozott, milyen nyugodt napot hagytak maguk mögött.
Gyanakodni kezdett, rosszat sejtett - ez nem lehet más, csak a vihar előtti csend. Nem történik semmi, nem haladnak sehová a hazajutás szempontjából. Akkor mégis mi értelme van ennek az egésznek?
Eszébe jutott egy könyv, amit még általánosban olvasott, a Legyek ura. Mindig is kíváncsi volt, ő hogyan teljesítene egy olyan helyzetben, mint amilyenben azok a fiúk, de sohasem gondolta volna, hogy ilyen közel kerülhet hozzá. Vagy hogy ennyire hasonlít majd a végkimenetel.
Ezekkel a gondolatokkal tért éjszaka nyugovóra, és napok óta először gond nélkül elnyomta az álom.
A rémképek azonban ez esetben sem maradtak el, az éjszaka közepén verejtékben úszva, lihegve ébredt. Felült, karjait összefonta maga előtt, térdeit felhúzta és próbált megnyugodni, de a remegés nem hagyott alább.
-Én sem tudok aludni - hallott egy ismerős hangot a sötét szoba túlsó végéből. Tudta, hogy csak Sarah volt az, mégis megijedt. - Rémálmod volt?
Lara aprót bólintott, majd eszébe jutott, hogy ezt Sarah nem láthatta, így halkan megszólalt: - vízbe fúltam. Te is rosszat álmodtál?
-Nem. Mióta Thanasis meghalt, nem sokat aludtam.
Larának feltűnt, hogy Sarah a "megöl" szó helyett a "meghal"-t választotta.
-Szeretnél róla beszélni? - kérdezte tőle. Még ugyan haragudott rá egy kicsit a levél miatt, de elgondolkozott azon, amit Adam mondott neki. És tudta, milyen érzés mindenért saját magát hibáztatni, nem akarta, hogy még rosszabbul érezze magát, de ő nem fogadta el a segítséget.
-Majd talán máskor - rázta a fejét. - Sokat jelent, hogy segíteni szeretnél, de még nem dolgoztam fel. Nincs miről beszélni - mondta üveges telintettel, majd befordult a fal felé, és megpróbált elaludni.
YOU ARE READING
Seholsziget
ActionTe mit szólnál hozzá, ha egyszer csak egy lakatlan szigeten találnád magad egy rakás veled egy idős kölyökkel? Nyugodt maradnál, és kezedbe vennéd az irányítást? Kétségbeesve sírnál, és nem szólnál senkihez? Esetleg rögtön elindulnál, és felfedeznéd...