Nosievala rôzne mená. Spanilá liečiteľka, Tajomná čarodejka, či Felčiarka zo Západu. Ľudia však vedeli, koho si pod týmito menami predstaviť - Chariu z Údolia snov. Meno však bola jediná vec, ktorú o nej vedel každý s určitosťou povedať. Inak bola jej osoba zahalená aurou tajomna a neznáma.
•
,,Vieš, Thayn, volám to Hra tieňov. My sme tiene šľachticov a vládcov. Avšak v tejto hre nemajú takú moc ako v skutočnosti. Tu je ich jedinou mocou to, že nám zadávajú úlohy. Nikdy si však nemôžu byť istí, nakoľko a ako dobre ich splníme. A či vôbec. Sme jediní, na koho sa môžu spoľahnúť. Niečo, ako ich posledná nádej. Aj keď si to mnoho z nás neuvedomuje, máme ich v hrsti. A môžeme hýbať celým svetom," riekla prosto.
,,A prečo tú hru nehrajú sami?" Musela sa zasmiať, odpoveď bola jasnejšia, než hviezdy na oblohe v tú noc.
,,Pretože mocní sú často slabší, než kobyla pred porážkou. A stojí za nimi viac ľudí, než by si väčšina z nás dokázala predstaviť."
Na mňa trošku dlhá anotácia, no každého zaujme niečo iné. Zväčša veľmi nerada vidím v anotácii priamo ukážku z diela, avšak pri tomto príbehu to je, dá sa povedať, potrebné. Ukážka vás ešte viac navnadí na príbeh.
Čo sa týka slov, do očí mi udrelo len jedno. Po slovensky sa povie čarodejnica a nie čarodejka. Pokiaľ viem, čarodejka je skôr českého pôvodu a mne to akosi priveľmi reže oči. Inak musím autorku pochváliť, pretože veľa chybičiek som teda nenašla :).
Ohromne ma potešilo, že autorka je originálne, to sa v dnešnej dobe veľmi cení. Niektoré jej prirovnania ma poriadne rozosmiali. Sem tam som však mala pocit, že dej je priveľmi uponáhľaný, akoby niektoré momenty boli preskočené. Na druhú stranu sa mi zazdalo, že je niečo prirýchle. Tiež som mala pri čítaní pocit, že dialógy sú trochu násilné. Hlavne pri prvej kapitole mi také prišli. Ako som však čítala ďalej, zlepšovala som sa. Osobne si myslím, že práve takýto príbeh je jedným z tých, ktoré by si zaslúžili väčšiu pozornosť. Viac nemám čo k príbehu dodať, len možno jediné: určite ho dočítam až do konca!
Takže taká klasická otázka na začiatok: kde si vzala námet na tento príbeh?
Už si to ani poriadne nepamätám, ale asi tak nejak prirodzene, keď som rozmýšľala nad bežnými vecami alebo čítala a zrazu mi v hlave skrslo toto. (:
Prečo práve fantasy? Na tvojom profile je skôr poézia a poviedky.
Pretože som asi pred rokom totálne prepadla tomuto žánru, a tak mi nedalo nevymyslieť si svoj vlastný príbeh s vlastným svetom.
Musím povedať, že fantázie máš teda dosť :D Kde berieš nápady na všetky tie prirovnania? Počas čítania som našla niektoré skutočne jedinečné.
Občas sa nad nimi musím zamýšľať, pretože tie zaužívané nemám veľmi v láske a iné mi hneď nenápadnú, inokedy to príde samo, no je dosť možné, že som si nejaké podvedome požičala z inej knihy, teraz si nie som istá. :D
Keď už spomínaš vypožičanie z inej knihy, tvoja hlavná hrdinka, Charia sa mi trochu podobá na jednu hrdinku s wattpad príbehu, tá mala totiž tiež rôznofarebné oči. Inšpiruješ sa aj z prostredím wattpadu a jeho príbehmi?
Ah, teraz spätne mi je to tak blbé, že to vyzerá, že som prakticky vykradla autorku, ale v priebehu príbehu bude vysvetlené, že to funguje podstatne ináč. (:
Myslím, že si ju nevykradla, skôr si len použila podobnú zaujímavosť a dotvorila ju podľa seba. to ma privádza k otázke, stretneme sa v príbehu aj s inými felčiarkami?
Ak sa mi plánovaný dej nevymykne z rúk, mala by sa objaviť aspoň jedna felčiarka, prinajmenšom čarodejnica tam bude určite. (:
Ďakujem autorke za rozhovor a držím palce pri ďalšom písaní :)
YOU ARE READING
Sprievodca svetom Fantasy
RandomChcete písať fantasy príbeh a neviete si s ním rady? V tom prípade by vám táto príručka mohla pomôcť. Rady a postrehy, nielen moje, recenzie na wattpad fantasy príbehy a rozhovory s autormi, ktorí sa venujú fantasy. cover od @VeronicaElisse