PART 31

142 8 5
                                    

Dipagi yang indah..Hyemin tidur agak lena malam tadi..dia membuka matanya dengan perlahan perlahan...Hyemin mendapati hari sudah siang kerana cahaya matahari yang menyusuri masuk melalui lubang lubang langsir biliknya..Hyemin mahu bergerak.tapi terasa dirinya terkunci..dia tidak dapat bergerak..dia menggosok matanya..dan melihat isepasang tangan sedang memeluk dirinya..sudah semesti tangan itu milik Jinyoung...Hyemin hanya biarkan saja dirinya dipeluk oleh Jinyoung.. sementara dia memandang sisi muka Jinyoung. Dia   menatap penuh kasih sayang wajah tersebut..Dia membetulkan rambut Jinyoung yang serabai dipagi hari..tiba tiba Jinyoung menggerakkan tangannya...terus dia tertarik badan Hyemin kedalam dakapan tidurnya..Hyemin hanya kaku ..tidak tahu nak buat apa didalam dakapan tersebut..dia hanya biarkan saja dirinya didalam dakapan tersebut.tapi pada masa yang sama dia agak selesa.

"Good morning.."ucap Jinyoung masih memeluk Hyemin.

"Eh kau dah bangun??"tanya Hyemin.

"Hmmm."ujar Jinyoung menangguk kecil

"Penat ehh?kalau penat tidur dulu..Hyemin pergi bersiap..nanti Hyemin dah siap ..Hyemin kejutkan Jinyoung  untuk bersiap"kata Hyemin yang faham keadaan suaminya.

"Ala..kejap lah..Jinyoungiee nak peluk Hyemin sepuas puasnya.."pinta Jinyoung manja.

"La..5 minit je..lepastu Hyemin kena bersiap cepat nanti tak sempat.."ujar Hyemin

"Gomawo!!"riang saja Jinyoung dipagi hari.dan berikan morning kiss pada Hyemin dipipi gebu.

S
K
I
P

Akhirnya mereka bergerak ke destinasi honeymoon mereka..iaitu Busan..orang yang paling teruja semestinya Hyemin kerana itu ialah kampung halamannya..tapi sepanjang perjalanan tersebut Jinyoung hanya diam sahaja.terlalu banyak perkara yang harus dipikirkan Jinyoung.Hyemin juga diam kerana dia mengisi masanya dengan membaca novel yang dibawa Jinyoung..

"Aku akan bunuh kau sekeluarga!!!"

Hanya perkara ini sahaja yang difikirkan Jinyoung..dia takut dia tidak  dapat melindungi Hyemin dengan sepenuh dirinya..Hyemin yang membaca buku perasan dengan sikap Jinyoung yang dari tadi asyik diam sahaja

"Kau okay?"soal Hyemin.

"Erm...okay.."jawab Jinyoung sambil memandu

"Kau macam tak okay je..don't lie ..i know you..tell me..what s wrong with you??"Hyemin sedaya upaya untuk memujuk Jinyoung untuk membuka mulutnya

"Eh..Hyemin lapar tak??jom kita turun makan..jauh lagi perjalanan kita..aku  lapar lah...jom!!pinta Jinyoung dan mengubah topik.

"Haih.."Hyemin menghembus nafas berat..dan sambung pembacaan dia malas mahu menjawab pertanyaan Jinyoung

S
K
I
P

"Wahh Busan !!!!!bogoshippeo!!!!"ucap Hyemin tatkala sampai di Busan..

"Dah dah Jom masuk kita jumpa omma.."arah Jinyoung yang sedang membawa bagasi mereka berdua.dan mereka pun berjalan untuk ke rumah omma mereka..

Knock knock

Pintu rumah tersebut diketuk sopan oleh Hyemin..dia agak teruja untuk bersua muka dengan Ommanya..dimata Jinyoung..dia melihat Hyemin seperti seorang budak cute yang baru saja balik rumahnya sendiri.akhirnya pintu tersebut dan terlihat seorang perempuan dalam lingkungan 50 an

[C]MY LOVELY  2Where stories live. Discover now