BAB 7 - ALI

2.5K 86 34
                                    

Esoknya seperti biasa Ali dan Rudy bangun pagi. Ali memasak pada pagi itu kerana itu memang tugas dia dalam rumah. tugas Ali hanya memasak dan mengemas rumah. tugas Rudy pulak membasuh pakaian sahaja. kerja yang paling mudah untuk Rudy.  Rudy yang ternampak Ali sedang memasak terus tegur Ali ..

"selamat pagi Ali sayanggg 😚"

"pagi" Ali terpaksa menjawab dengan nada mendatar walaupun hatinya dah berbunga Rudy panggil dia begitu.

"kenapa ni ? kau tak puas hati lagi ke pasal malam haritu ?" tanya Rudy dengan nada yang lembut.

"takde ape. ni sarapan dah siap. jom lah makan."

"eh kejap² , sebelum makan.. aku nak sesuatu dari kau"

"ape dia ?"

Tanpa menjawab pertanyaan Ali , Rudy terus mencium mulut Ali dengan penuh nikmat. Ali cuba menolak Rudy tapi Rudy terlalu kuat memeluknya dan menahan tangan Ali dari bergerak.

"uummphhh Ruu...rudyyy emmmm"

Tapi , ade sepasang mata memerhatikan adegan itu dengan perasaan yang teramat marah.

Tak lama selepas itu , Rudy melepaskan ciuman daripada mulut Ali. Ali hanya blush + keliru manakala Rudy tersenyum + smirk sebab suka dengan mulut Ali itu. kemudian mereka sarapan bersama.

Selesai sarapan , Ali terus keluar dari bilik kerana ingin menenangkan dirinya di taman dan memikirkan tentang nasib buruk yang menimpa dirinya. Sebalik nya Rudy hanya duduk didalam bilik melayan perasaan.

Di taman ~

Sedang asyik mengelamun , tiba² ada satu kain menutup mulut Ali dan kepalanya terasa berat kemudian dia nampak seperti bayang seorang lelaki di hadapannya namun tak dapat mengenal pasti itu siapa kerana matanya sudah tertutup rapat.

sementara itu dibilik Ruli ~

Rudy tiba² rasa tak sedap hati dan terus keluar dari bilik kerana ingin mencari Ali tetapi tak jumpa. Dia berjalan di sekitar akademi ini tetapi hampa. bayang Ali pun dia tak nampak . Iman yang ternampak Rudy seperti sedang mencari seseorang terus bertanya ..

"kau cari siapa ?"

"aku cari Ali. tiba² rasa tak sedap hati. kau ada nampak dia ?"

"oh ada. tadi ada nampak dia kat taman.. tapi...." belum sempat Iman menghabiskan ayatnya, Rudy terus berlalu menuju ke taman untuk mencari Ali. Akan tetapi , hampa jugak. tak jumpa bayang pon. tiba² di satu kerusi di taman, dia ternampak seperti kain handkerchief milik Ali tapi pemiliknya tiada. Rudy dah cemas memikirkan tentang Ali.  

'mana ali ? tadi Iman kata ada kat sini. tapi tak nampak pun bayang dia. handkerchief je ada lah. mana pulak dia berjalan ni ? aduhhh...' getus Rudy didalam hati.

[C] Psiko Ejen Ali VersionWhere stories live. Discover now