BAB 10 - PERANGKAP [2]

2K 69 18
                                    

keesokkan harinya di akademi , kesemua para-para ejen telah berkumpul di arena untuk misi mencari ali , rudy dan jet.

E. Bakar : semua dah ada ?

All : dah.

Mereka semua bergerak keluar dari akademi dan menuju ke bandar untuk mencari mereka bertiga. Sesampainya di bandar , mereka semua berpecah kepada 3 kumpulan. Satu kumpulan mempunyai tiga ejen.

Kumpulan 1
-zass
-khai

Kumpulan 2
-alicia
-mika
-moon

Kumpulan 3
-chris
-roza
-iman

Setelah mereka berbincang , kumpulan 1 akan diketuai oleh ejen karya , kumpulan 2 akan diketuai oleh ejen bakar manakala kumpulan 3 tiada ketua dan ejen bakar telah memilih chris menjadi ketua kerana dia seorang lelaki dan boleh dipercayai.

E. Bakar : baiklah, semua dah selesai , jom pergi mula mencari sekarang !! Cepatt² !!

Kumpulan chris telah memilih untuk membuat pencarian di kawasan hutan. Pada mulanya yang lain berasa pelik tapi diberi pelbagai alasan yang 'unik' , mereka pon bersetuju dengan cadangan chris.

Ruli POV

kelihatan dua orang remaja sekali lagi diculik dan diikat di kerusi. Kali ini mereka diikat dengan mulut tertutup. Rudy menyangka bahawa chris dan roza datang untuk menyelamatkan mereka tetapi rupanya 'ada udang di sebalik batu'. Rudy berasa sangat terkilan dengan mereka berdua.

Tak lama kemudian , terdengar pintu utama rumah itu dibuka. Ruli yang sedang tidur itu terus terjaga dan  tertanya² siapa yang datang itu , kemudian pintu di bahagian bilik itu pula dibuka dan terlihat lah dua orang remaja berpakaian t-shirt merah yang sama dan memakai topeng. Ruli yang tahu siapa orang di sebalik tadi hanya memandang mereka dengan muka datar sahaja. Seorang lelaki yang sedang mendukung seorang perempuan yang telah pengsan. Membuntang mata ruli melihat orang yang pengsan itu adalah iman kerana mereka berdua mengecam pakaian iman.

Ruli POV end

FLASHBACK ON

Iman berjalan seiring dengan roza mendahului chris. Chris yang berada di belakang iman , telah memegang kayu dari tadi yang telah dia kutip semasa berjalan di dalam hutan. Dengan perlahan dia mengangkat kayu itu dan memukul leher iman dengan kuat dan sekali hentakan. Iman rebah di sebaik sahaja dipukul tanpa sempat melihat siapa yang memukulnya. ChrisZa hanya smirk sahaja dan terus membuka baju rasmi sebagai ejen dan menukar kepada t-shirt merah.

FLASHBACK OFF

Tak lama kemudian , muncul lah ketua sebenar a.k.a si psiko a.k.a viktor didalam bilik itu. Ali sudah menunjukkan reaksi dalam ketakutan manakala rudy hanya membuat reaksi tenang walaupun dalam hatinya juga takut tapi dia tidak mahu tunjuk kerana tidak mahu ali lagi bertambah takut.

"Hehh , baru tengok muka aku dah takut ?" Tanya viktor kepada ali dengan senyuman sinis sambil mencengkam dagu ali dan mencium bibirnya sekilas. Rudy hanya menjeling viktor dengan pandangan tajam.

Viktor yang ternampak jelingan itu terus tegur rudy... "Haaa , kenapa tengok aku macam tu ? Ohh lupa pulakkk.. Aku tercium kekasih kau tadi kan. Eh btw , sedap badan kekasih kau ni yang aku baru rasa malam semalam. Tak sia-sia kau pilih dia kan. 😈  hahahaha" viktor sengaja mahu menambah amarah si rudy. Kalau diikutkan hati rudy , mahu dia tumbuk muka viktor dengan sekuat hatinya tapi tidak mampu malah mulutnya pula telah di tutup.

[C] Psiko Ejen Ali VersionWhere stories live. Discover now