Pt.2

5.5K 218 20
                                    

"Ish..." Ali berdesis dalam hati..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
"Dasar lemah...Ada I.R.I.S tapi macam apa saja" seseorang memerli ali dan orang itu adalah Rudy,satu-satunya ejen yang tidak menyukai ali.Ali juga tidak sukakan rudy. "Semua diminta menuju ke sebuah tempat yang kami telah tetapkan." ejen leon meneruskan percakapanya dan memberikan mereka lokasi tempat tersebut.

S
K
I
P

Kumpulan 1 berjaya mencari lokasi tempat itu.Ia merupakan sebuah rumah lama yang telah usang tetapi pintunya dikawal ketat oleh drone M.A.T.A. "Ali,gunakan I.R.I.S sekarang.Cari cara untuk masuk ke dalam tu tanpa dikesan oleh drone itu." seseorang menepuk bahu ali.Orang itu merupakan Jet,ejen teras neuro yang dulunya tidak sukakan ali.Tetapi,lama-kelamaan jet mula menyukai ali sedikit demi sedikit kerana kecomelan ali. "Ouh,ok ok." Ali respon dan menggunakan I.R.I.S untuk mencari cara lain untuk memasuki tempat tu tanpa perlu memusnahkan drone itu.Beberapa minit kemudian,ali menjumpai sebuah lubang besar di penjuru rumah itu dan ianya selamat untuk dimasuki.Tanpa berlengah,mereka pun terus memasuki lubang itu dan berjaya mengelak daripada dikesan oleh drone tersebut.Setelah mereka semua masuk,jet dan chris mengangkat sebuah batu besar dan menutup lubang itu supaya kumpulan yang lain tidak dapat masuk.

5 minit kemudian....

Kumpulan 2 dan 3 sampai secara serentak.Kumpulan 2 mengambil keputusan untuk memusnahkan drone yang menjaga di luar pintu masuk manakala kumpulan 3 masuk melalui tingkap secara senyap-senyap.Mereka tahu yang kumpulan 1 telah sampai dulu jadi mereka mencari jejak kumpulan 1 sementara Kumpulan 1 hampir berjaya menghabiskan misi mereka.Tetapi disebabkan satu kesilapan kecil yang dilakukan oleh ali,mereka gagal menghabiskan misi dan misi ditamatkan oleh kumpulan 2.Apabila mereka semua balik ke akedemi,orang pertama yang akan mengejek ali sudah tentulah Rudy.

"Hahaha...Macam mana budak I.R.I.S boleh kalah dengan kumpulan perempuan?" Rudy memandang ali sinis menyebabkan kebencian ali semakin membuak-buak. "Sudahlah tu rudy." Jet meletakkan tanganya di dahi.Dia tahu ali terasa bila rudy mengejek ali.

Sebulan kemudian...

"Ali,sila pergi ke bilik utama akedemi sekarang." ejen geeta berkata.Ali mengangguk dan bergegas ke bilik utama akedemi.Setibanya di situ,dia ternampak alicia,chris dan rudy bersama ejen karya. "Ali,kau lambat." alicia buat muka menyampah dan mendapat jelingan percuma daripada ali. "Eh suka hatilah!" ali menjawab dan menjeling alicia sekali lagi. "Sudah,berhenti bergaduh.Kamu ada misi daripda M.A.T.A" ejen karya berkata dengan nada tegasnya. "Misi apa?" keempat-empat mereka berkata serentak.Kebetulan ejen geeta telah sampai. "Sorry lambat." ejen geeta memohon maaf dan mendapat anggukan daripada ejen karya.Ejen karya memberi isyarat kepada ejen geeta.Ejen geeta mengangguk dan membuka sebuah hologram.Terpaparlah sebuah tempat yang dipanggil Makmal Terbiar.Ejen geeta pun mula menerangkan misi mereka.

[S1] Inviso Vs Neuro:Misi Menawan Hati Si Tekno (Ejen Ali)Wo Geschichten leben. Entdecke jetzt