Pt.10

3.9K 166 40
                                    

"Berambus sebelum aku tanam kau hidup-hidup"

Dengan sekelip mata,jet pun hilang daripada radar moon yang nampaknya telah bersiap sedia dengan cangkulnya itu.Moon pun pergi kearah ali yang masih blur mengalahkan pelajar sekolah yang tidak faham dengan matematik.

"Ali,kau cedera kah?"

Moon tanya ali dalam nada yang risau.Ali hanya menggeleng sambil tersenyum.

"Taklah.Terima kasih moon"

Ali pun senyum.Hati moon pun apa lagi, berbunga bak mawar yang mekar.

"Sama-sama"

Moon jawab dengan muka yang telah memerah bak tomato.Moon ingin mengajak ali ke suatu tempat tetapi dia takut yang ali akan berasa rimas.Maklumlah ali ni jenis yang kuat iman bukan macam si kunyit zass,jet dan rudy tu.Tambahan pula,alicia dah pulang ke akademi.

"Moon?"

Ali memukul bahu moon.Akhirnya dia pun kembali ke alam realiti.

"Kau ok tak ni?"

Ali bertanya lagi.Akhirnya moon pun mula bertindak.

"Ali,aku suka kau!"

Moon separuh menjerit dan itu membuatkan ali berasa terkejut kerana dia tidak menyangka yang moon si pengacau bersiri tu ada perasaan terhadap ali.Ali segera berlalu pergi tanpa menghiraukan jeritan moon.Dia kena cari khai.Dia nak tahu sesuatu tentang moon yang dia sendiri pun tidak tahu.Dia mencari khai di merata tempat tetapi hampa kerana dia tak jumpa khai.Dia pun terus mencari sampai terlanggar seseorang.

"Woi"

Suara itu mendengus.Ali pun mengangkat kepalanya dan alangkah terkejutnya dia kerana orang yang dilanggar itu ialah orang yang dia memang tak nak jumpa.

"Rudy?"

Entah mengapa hatinya berasa sesuatu yang pelik.Rudy pula hanya menunjukkan muka dinginnya itu.Dia menghulurkan tangan dan sekali lagi,ali terkejut.Tak pernah rudy sebaik dengan dia begini sejak ali masuk akademi.

"Lantai tu bagus sangat ke sampai tak nak bangun?"

Rudy menunjukkan muka kisah tak kisah.Ali pun memegang tangan rudy dan dia pun berdiri.Lantas,ali mengucapkan terima kasih.

"Terima kasih rudy"

Ali melemparkan senyuman yang paling comel.Rudy pula diam-diam dah blushing macam moon tadi.Tiba-tiba rudy mendapat satu idea.

"Terima kasih je?"

"Jadi?"

"Aku nak sesuatu"

"Hah,apa dia?"

"Kucup pipi aku"

Ali dah mula mencarut dalam hati.Rudy pula dah tersenyum macam kerang busuk.Tanpa berfikir panjang dia pun mengucup pipi rudy.Ali segera berlalu pergi kerana dia dah rasa sesuatu yang pelik.Rudy hanya melihat ali meninggalkan dia.Dia pula bermonolog dalam hati.

"Agent tekno,you're mine"

Hai Korang.Author Nak Cakap Yang Chapter Seterusnya Akan Menjadi Chapter Terakhir Untuk IVN:MMHT (S1).Tapi,Korang Jangan Risau Sebab Author Akan Lancarkan IVN:MMHT (S2) Dalam Pertengahan Bulan 12.

Tapi,Cerita Ini Kena Capai 1 Ribu Reads Dan 225 Vote Kalau Nak S2 Muncul.Ok,Author Akan Bagi Sedikit Hint Untuk Chapter Seterusnya.

Hint:
Ali Masih Memikirkan Tentang Kata-Kata Moon.Dia Mula Berasa Tertekan.Ejen Geeta Sedar Yang Ali Mempunyai Masalah Jadi Dia Pun Menyuruh Ali Untuk Berhenti Daripada Akedemi Untuk Seketika.

Adakah Ali Akan Terima?

Ok,Itu Saja~
Bye😄

[S1] Inviso Vs Neuro:Misi Menawan Hati Si Tekno (Ejen Ali)Tahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon