Pt.3

4.8K 201 5
                                    

"Kamu semua faham?" ejen geeta bertanya. "Faham!" keempat-empat mereka mengangguk tanda faham dan memulakan misi.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Mereka telah sampai ke makmal terbiar tu.Pintunya telah dikunci dari dalam. "Ali,gunakan I.R.I.S sekarang.Cari cara lain untuk maduk ke dalam makmal ni" alicia bernada tegas dan mendapat anggukan daripada ali.Ali mula mengaktifkan I.R.I.S dan mencari cara lain untuk masuk ke dalam makmal yang terbiar itu.Akhirnya,ali berjaya menjumpai sebuah lubang yang cukup besar untuk diorang menyelinap masuk.Apabila mereka semua teah masuk,mereka mula berpecah dan meneroka makmal terbiar itu.

"Bilik apa ini?" ali memegang tombol pintu itu.Pintu tu ada tulisan di atasnya. "Bilik Prof Aora?" ali membuka tombol itu perlahan-lahan sehinggalah pintu tu terbuka luas.Ali menyelinap secara senyap-senyap sehiggalah dia terdengar sesuatu. "Tak lama lagi,aku akan dapat I.R.I.S dan akhirnya meguasai cyberaya" dia berkata sambil ketawa jahat.Orang itu dipanggil Prof Aora.Dia merupakan salah seorang konco-konco uno yang agak kuat.Ali yang terdengar semuanya bergegas ke pintu yag terbuka luas.Baru kakinya hendak melangkah keluar,sesuatu telah menghempap kepala ali menyebabkan dia berasa pening dan semua terus menjadi hitam.Perkara terakhir yang ingat ialah seseorang berkata kepadanya.

"Mimpi indah~" Orang tu berkata dengan nada yang sinis dan membawa ali ke suatu tempat.

Alicia,chris dan rudy telah berkumpul dan masih menunggu ali tetapi ali masih juga belum sampai.Alicia mula risau dengan hal itu. "Jom kita cari ali" Chris berkata dan mereka semua berpecah semula untuk mencari ali.

Tbc

[S1] Inviso Vs Neuro:Misi Menawan Hati Si Tekno (Ejen Ali)Where stories live. Discover now