-11-

236 28 0
                                    

Keesokan harinya

Kang Hee Jun P.O.V

Jam loceng yang berada di meja sebelah katilku mula berdering tanda sudah pukul 6.00 pagi. Aku membuka mataku perlahan-lahan lalu menggosoknya.

Aku bangun dari katilku lalu terus menuju ke bilik air. Aku menyiapkan diriku sementara masih lagi ada waktu sebelum pukul 7.00

Selesai sahaja menyiapkan diri, aku terus menuruni anak tangga dengan berhati-hati lalu menuju terus ke dapur untuk sarapan pagi.

Jam menunjukkan sudahpun pukul 7.30 pagi. Masih lagi ada masa.

Harini aku terpaksa pergi ke kerja dengan bantuan driver yang akan menghantarku ke tempat kerjaku. Dan aku terpaksa pergi sorang-sorang kerana mr kang sudahpun berlepas ke japan awal pagi tadi.

Selesai sahaja sarapan pagi yang bertemankan cengkerik itu, aku terus siap-siap untuk pergi ke kerja. Mrs kang tiada di rumah kerana berkerja pada waktu malam dan akan balik waktu pagi.

Aku keluar dari rumahku lalu aku menyarungkan kasut. Selesai sahaja perkara yang patut aku buat, aku terus pergi ke arah kereta yang driver aku bawakan.

Aku duduk di tempat duduk penumpang belakang. Selesai sahaja aku tutup pintu, kereta itu terus bergerak ke destinasinya.

Skip

Tepat pukul 8.00 pagi, aku sudahpun sampai ke syarikat milik mr kang. Aku keluar dari perut kereta tersebut lalu terus masuk ke dalam bilik pejabatku.

Seperti yang sudah sedia maklum, aku perlu menyiapkan kerja-kerja yang aku sudah tangguhkan. Aku duduk di kerusi milikku lalu menyiapkan kerjaku yang masih lagi berbaki separuh.

Selepas 30 minit aku menyiapkan kerja aku, seseorang mengetuk pintu bilik pejabatku. Setelah mendapat kebenaran dari aku, manusia itu pun masuk.

Manusia yang dikenali sebagai perempuan itu pun duduk di salah sebuah kerusi yang berada di hadapan aku sekarang ini

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Manusia yang dikenali sebagai perempuan itu pun duduk di salah sebuah kerusi yang berada di hadapan aku sekarang ini. Dia tersenyum manis ke arah aku.

Macam pernah nampak sahaja?

"Lama tak jumpa, Kang heejun" kata dia dan membuatkan aku semakin pelik.

Aku tertanya-tanya dengan ayat dia ini. Aku kenal dia ni ke?

"Sorry lah tapi siapa awak ni ye? Saya kenal awak ke?" soal aku dan dia kelihatan seperti terkejut dan sedih apabila aku menanyakan soalan tadi.

"Ouh, em lupa pula saya yang awak ni hilang ingatan" kata perempuan tersebut lalu mengetuk kepalanya sendiri. Ayat dia kedengaran seperti dia sedih.

"By the way, nama saya Jung nara" kata perempuan yang namanya Jung nara tersebut dan menghulurkan tangan dia untuk berjabat tangan denganku.

Teragak-gak untuk aku menyambut huluran tersebut tetapi aku menyambutnya juga dan membuang perasaan tidak sedap hati itu.

"Jangan risau, saya tak makan orang" kata nara yang perasan dengan aku yang berasa ragu-ragu.

"Saya ni bekas classmates awak dan kawan awak sebenarnya tapi saya rasa mungkin awak dah tak ingat saya. Tapi takpa, asal kan kita boleh kenal antara satu sama lain mulai esok" kata nara.

"Esok?" soalku hairan. Esokkan aku kena pergi united kingdom, mana ada masa nak jumpa dengan dia ni.

"Yup, esok sebab kita akan bekerja sama-sama di united kingdom esok untuk beberapa minggu by the way, saya adalah partner kerja awak. Sepatutnya bapa awak yang menjadi partner saya tapi bapa awak tiada jadi awaklah yang kena gantikan tempat dia bukan?" kata nara.

"Ouh, awaklah partner saya. Yup, saya yang akan gantikan tempat dia. By the way, saya harap kita dapat mengenal antara satu sama lain dan dapat bekerjasama" kata aku lalu tersenyum dekat dia. Dia hanya membalas senyumanku.

"Ouh, okay lah saya ada kerja lain ni. Esok kita jumpa okay dekat airport" aku hanya mengangguk.

Kami berdiri lalu berjabat tangan sebelum nara keluar dari bilik pejabat aku.

Selepas sahaja nara keluar, aku terus duduk dan kembali membuat kerja aku yang tergendala sebentar tadi.

Chou Tzuyu P.O.V

Aku membuka smartphone milik aku lalu membuka aplikasi whatsapp. Aku membuka ruangan mesej aku dengan beberapa kawan aku lalu aku membalas setiap mesej mereka semua.

Selesai sahaja aku membalas mesej-mesej tersebut, aku membuka instagram milikku lalu aku cari instagram mingyu. Aku stalk instagram mingyu lalu aku senyum sorang-sorang macam orang tak betul.

Aku scroll ke bawah untuk melihat lagi gambar-gambar dia yang handsome itu.

Tiba-tiba ada satu gambar dia bersama seorang perempuan yang paling aku benci. Emosi aku sudah tidak betul. Bila-bila masa sahaja phone ini boleh melekat ke dinding.

Aku berasa marah sangat sebab perempuan itu ialah kang heejun. Aku tidak berfikir panjang lalu aku terus membaling phone aku ke dinding dan menjerit sekuat hatinya.

Aku sudah tidak kisah kalau phone aku retak ke rosak ke pupus ke aku tak kisah, janji aku dapat melepaskan marahku.

Tiba-tiba kawan-kawan aku yang lain terus menerjah masuk ke dalam bilik aku. Masing-masing muka macam beruk kerisauan.

"Weh tzuyu, kenapa ni sampai terjerit-jerit macam orang gila ni weh?" soal dahyun.

Aku tidak menjawab sebaliknya aku hanya mendiamkan diri sahaja.

Jihyo ternampak phone aku yang dibaling lalu oleh aku itu lalu mengambilnya dan melihat gamba tersebut.

"Haih, tzuyu gamba ni dah lama lah. Gamba ni sebelum mingyu curang dengan perempuan itu lagi. Gamba ni tak silap aku setahun yang lepas kau tahu tak?" kata jihyo lalu menggelengkan kepalanya.

"Aku tak kisah lah gambar tu gambar lama ke apa ke aku tak kisah yang penting sekarang mingyu aku punya takde siapa yang boleh rampas dia dari aku" kata aku dalam keadaan yang marah.

"Alah kau bertenang okay? mingyu sekarang ni dah jadi milik kau dah pun dan dia pun dah buang bekas dia tu dalam loji jadi kau janganlah jealous sangat" kata momo.

Perasaan marah aku terus reda apabila momo mengatakan bahawa mingyu adalah milik aku.

Tiba-tiba dahyun meluru ke arah jihyo. Dia mengambil phone milik aku lalu dia melihat gambar tersebut. Dia meneliti gambar tersebut.

"Ini ke heejun?" soal dia dan aku mengangguk malas.

"Comel lah chubby je pipi dia tu kan?" kata sana dan kawan-kawan aku yang lain mengangguk tanda setuju.

"Apa ni korang? Tak payah lah sanjung sangat perempuan tu. Buruk pun korang kata comel? Apa lah korang ni" kata aku dengan geram.

Kawan-kawan aku gelak sahaja apabila seronok sangat dapat membahan aku.

"Eyy dah lah korang, aku nak tidur dulu lah kacau bontot betullah kau ni tzuyu aku baru ja nak tidur dengan nyenyak" kata mina lalu terus keluar dari bilik aku dan pergi ke biliknya pula.

Mereka yang lain terus keluar dari bilik aku dan masuk ke dalam bilik masing-masing.

To be continued

Macam mana dengan chapter ni? Btw vote and comment juseyo. Blah

{C} Lost [김민규]Where stories live. Discover now