"Awak keluar sekarang!" Jeritku. Tubuh Taehyung aku tolak-tolak keluar daripada pintu rumah. Lelaki itu masih lagi berdiri di hadapan pintu. Puas aku mehalau lelaki itu keluar sikitpun lelaki iti tidak berganjak.
"Awak tak faham bahasa ke?! Saya benci awak tahu tak?! Awak fikir awak layan saya macam tu saya suka ke?! Awak fikir saya tempat tempias nafsu awak?! Awak keluar sekarang!" Hamburku. Kejadian semalam masih lagi menhantui diriku. Aku tak suka bila lelaki itu melayan aku secara kasar dan paksaan.
"Tapi saya buat bersebab" Katanya. Aku mengeleng. Aku tak nak dengar apa lagi yang keluar daripada mulut Taehyung. Tak nak!
"Jangan pernah berani jejak kaki kesini. Saya tak nak tengok muka awak dan Hyun. Dia tak perlukan ayah macam awak!" Selepas habis aku berbicara. Aku menhempas kuat pintu rumah.
"Sayang" Taehyung mengetuk-getuk pintu rumah dengan suara yang merayu. Aku menapak setapak ke belakang. Cuba menahan rasa ingin menraung. Wajah aku sudah pun di basahi airmata.
Sumpah, aku benci dia.
🎗🎗🎗
"Taehyung, Awak ke mana semalam kenapa tak balik?" Minjung mendekati Taehyung yang baru sahaja pulang itu. Baru sahaja ingin menyentuh tangan lelaki itu. Lelaki itu terlebih dahulu menepis.
"Jangan sentuh aku boleh tak?!" Tengking Taehyung, Minjung tergamam. Dia menundukkan sedikit kepalanya. Dapat dia rasakan seluruh wajahnya membahang. Malu bercampur sedih.
"Esok kau kemas semua barang kau" Kata Taehyung. Minjung kembali mendongak memandang wajah Taehyung.
"Ke..kenapa?"
"Esok aku nak ceraikan kau dan aku nak kau keluar daripada rumah aku. Pandai-pandailah kau hidup sendiri. Pasal duit kau tak payah risau. Aku masukkan setiap bulan" Terang Taehyung. Baru sahaja lelaki itu ingin meninggalkan Minjung, Minjung menahan Taehyung.
"Taehyung, Jangan ceraikan saya. Haneul masih perlukan kasih sayang seorang ayah. Tolong saya merayu" Rayu Minjung. Wanita itu melutut di hadapan Taehyung. Airmata yang mengalir deras itu membuatkan Taehyung sedikit terpaku.
Rasa bersalah mula timbul di dalam hati. Taehyung termenung kemudian mengangguk "Okay. Dah tak payahlah melutut buat malu je" Sempat Taehyung berseloroh. Minjung segera bangun sambil mengelap airmatanya mengunakan hujung lengan baju. Minjung tersenyum nipis.
"Awak nak makan? Saya nak masakkan untuk awak" Lengan Taehyung di peluk.
YOU ARE READING
[C]Morning Sickness||K.TH
Short Story+Sejak aku mengandung, dia yang dapat 'Morning Sickness' dan perangai mengada-gada sampai buat aku pening lalat :') Nasib baik sayang. kalau tak dah lama aku campak dalam Loji♡ [CERITA INI HANYALAH REKAAN SEMATA-MATA TIADA KENA MENGENA DENGAN YANG...