MarkHyuck

1.7K 67 54
                                    

Donghycuk hanya memandang pasangan kekasih depannya dengan pandangan cemburu. Mesti ramai yang ingat, Donghyuck cemburu dengan lelaki itu.

Tak, dia tidak cemburu dengan lelaki itu tetapi dia cemburu dengan perempuan itu. Masa tu, Donghyuck duduk di depan mereka di kantin.

Sejujurnya, Donghyuck tidak normal. Dia menyimpang, dia menyukai lelaki dan lelaki di depannya berjaya menarik minatnya. Pasangan kekasih di depannya ialah Mark Lee Minhyung dan Jeon Somi.

Donghyuck sudah lama menyukai Mark tetapi dia pendamkan perasaan dia.

"Ade orang jeles ke? "Donghyuck menoleh ke sisi. Kelihatan Jaemin tersenyum manis memandangnya. Donghyuck memutar bola matanya. "Kau nak apa? Kau pun cinta tepuk sebelah tangan je sebab Jeno couple ngan Lami. "Ujar Donghyuck. Jaemin terus memanyunkan bibirnya.

"Janganlah cakap benda tu lagi. Aku tak sukalah, dahlah aku ade crush dengan Jeno. Kau cakap lagi yang Jeno couple ngan Lami. Aku sumbat mulut kau dengan stoking. "Ujar Jaemin panjang.

"Wah... Panjang ayat kau. Satu perkataan pun tak masuk dalam otak aku. "Ujar Donghyuck. Jaemin mendengus kasar. Donghyuck tersenyum sinis memandangnya.

Dia berdiri dan itu membuatkann Jaemin hairan. "Kau nak pergi mana? "Tanya Jaemin. Donghyuck menyedut hingusnya yang hampir terkeluar.

Ya, dia selesema hari ini.

Dia mengambil tisu yang ada dalam poket blazernya dan mengelap hingusnya. "Balik kelas. "Donghyuck memberikan tisu yang digunanya kepada Jaemin.

"Tolong buang. "Arah Donghyuck. Jaemin memandangnya dengan pandangan jijik tetapi tetap juga dia mengambil tisu itu dan membuangnya.

"Bye. Aku balik kelas dulu. "Ujar Donghyuck lalu pergi. Jaemin hanya mengangguk kepala.

Sedang Donghyuck dalam perjalanan, dia ternampak Chenle sedang mengintai seseorang di dalam kelasnya. Itu membuatkan Donghyuck hairan dan berniat ingin tahu.

Dia menepuk bahu Chenle yang sedang mengintai pelajar di dalam kelasnya melalui tingkap kelas. Chenle tersentak, lantas dia berdiri menghadap Donghyuck.

"Eh... Hyung... "

"Kau buat apa sini? Stalker Renjun ek. "Ujar Donghyuck. Pipi Chenle terus memerah apabila Donghyuck berkata demikian. Donghyuck tersenyum memandang Chenle dan mengusap rambut Chenle lembut.

Dia terperasan ada coklat dairy milk pada tangan Chenle. "Benda tu kau nak bagi dia ke? "Sengaja Donghyuck bertanya walaupun dia dah tahu.

Chenle menatap coklatnya sekilas lalu mengangguk kepala. Dia menyerahkan coklat itu kepada Donghyuck. "Tolong bagi pada dia. "Ujar Chenle. Setelah Donghyuck mengambil coklat itu, Chenle terus melarikan diri.

Donghyuck hanya tertawa kecil melihat karenah Chenle. Tiba tiba dia merasakan seseorang merangkul bahunya.

"Wah, ada secrer admire. "Ujar Renjun. Donghyuck tersenyum manis kepada Renjun. "Kau tahu ni untuk siapa? "

Renjun mengerut dahi, dia menggeleng kepala.

"Ni untuk kau dari Zhong Chenle. "Ujar Donghyuck sambil menyerahkam coklat kepada Renjun. Renjun mengambil coklat tersenyum.

Dia memandang coklat itu sekilas dan tersenyum manis kepada Donghyuck. "Bagitau dia aku cakap thanks. "Ujar Renjun. Donghyuck hanya mengangguk kepala dan dia pun masuk ke dalam kelas.

~

"Hey sayang. "Ujar Mark kepada Somi. Somi memutar bola mata.

"Seriously? Sayang? Kau gila ke!kita just cousin. Takpayah panggil sayang. "Ujar Somi. Masa tu dia dan Mark berada di taman sekolah.

Your Favourite NCT Ships ✅ Where stories live. Discover now