2Tae

1K 40 30
                                    

Taeil memandang ke arah pintu apartment apabila Taeyong masuk. Taeil mengikut pergerakkan Taeyong hingga Taeyong duduk disebelahnya.

Taeil memandang ke arah lain, dia tidak sanggup bertatapan mata dengan Taeyong. Dia berasa kecewa dengan Taeyong.

"Sayang.. "Taeyong cuba mengapai tangan Taeil tetapi Taeil dengan cepat menarik tangannya. Taeyong mrndengus perlahan apabila Taeil berkelakuan begitu.

"Ia bukan seperti yang sayang fikirkan. "Ujar Taeyong. Taeil memandang Taeyong dengan tatapan kecewa. Air mata Taeil mula bertakung. "What do you mean?!? Dah terang terang korang kissing dalam bilik, dan dia dengan gediknya meletakkan tangannya pada dada kau! "Ujar Taeil. Dia sungguh tidak percaya dengan apa yang baru dia lihat tadi.

Taeyong mengusap wajahnya. "Sayang, Annie yang kiss aku dulu. "

"And you kissed her back? Macam tu? "Ujar Taeil, Taeyong memegang kedua dua bahu Taeil. "Taeyong, kau tahu aku sayang kau. Kenapa kau buat aku begini? "

"Taeil, please... Jangan salah faham. Kitorang dah break, dan aku tak bermaksud nak berbuat begitu. "Ujar Taeyong.

"Kenapa kau balas ciuman dia?!? "Taeyong terdiam, sungguh dia tidak bermaksud nak buat Taeil macam tu. Dia terkejut dengan kehadiran Annie yang datang tanpa diundang ke apartmennya. Annie juga menariknya ke bilik dan menciumnya secara paksa.

Taeyong semestinya terkejut dengan kelakuan Annie. Hinggalah Taeil ternampak kegiatan mereka.

"Aku tak bermaksud nak curang dengan sayang. "Ujar Taeyong, dia cuba menyentuh pipi Taeil tetapi Taeil memalingkan wajahnya.

"Aku percayakan kau, tapi apa yang kau buat apa aku, kau curang dengan aku di belakang. "Ujar Taeil, tiada lagi panggilan manja untuk Taeyong. Air matanya mengalir, dengan cepat Taeil mengesatnya.

Taeyong terkaku, Taeil menanggalkan cincin pertunangan mereka. Taeil tersenyum tawar memandang Taeyong, dia menarik tangan Taeyong.

Dia meletakkan sebentuk cincin perak pada tapak tanga Taeyong. "Kenapa sayang tanggalkan cincin ni? "Tanya Taeyong, Taeil tidak menjawab. Dia memandang Taeyong dengan linangan air mata.

"Kita putus tunang. "

"Apa?! "Taeyong seolah olah tidak percaya dengan kata kata Taeil yang baru keluar dari mulutnya.

Putus tunang?

Padahal sebulan lagi mereka dah nak berkahwin.

Taeyong menggeleng kepalanya. "No, i wouldn't let this happen. "Ujar Taeyong, dia mengambil cincin itu dan cuba menyarungkan cincin tersebut pada jari manis Taeil tetapi Taeil menarik tangannya."kau masih sayangkan Annie. Annie sepatutnya terima cincin itu, bukan aku. "Ujar Taeil.

Air matanya berterusan mengalir pada pipinya. "Tak, Annie tidak akan pakai cincin ni. Ni hanya untuk sayang, lagipun dalam cincin ni ade nama sayang. "Ujar Taeyong, dia menayangkan sebentuk cincin perak yang ada nama 'MOON TAEIL'

Taeil menggeleng kepala sambil tersenyum tawar, dia menolak cincin itu dengan perlahan. "Simpanlah sebagai kenangan. "Ujar Taeil. Taeyong terdiam.

Taeil bangun dari tempatnya dan berjalan menuju pintu. "Harap lepas ni kita tidak akan jumpa lagi. "Ujar Taeil lalu keluar dari bilik itu. Taeyong mendengus kasar. Dia mengusutkan rambutnya.

Your Favourite NCT Ships ✅ Where stories live. Discover now