ONLY YOU-23

1.1K 78 9
                                    

KookV

“Aku tahu ini bodoh tapi aku betul-betul jatuh cinta dengan kim taehyung, iaitu saudara kandung aku.”

“Penderitaan taehyung
akan bermula.”

Jeon Jungkook
×
Kim Taehyung

.
.
.
.

;

Eunha melihat jungkook memandang taehyung tanpa henti. Hatinya merasa sakit saat ini,  wanita itu berjalan kearah jungkook dan sengaja bergelayut dilengan kekar milik jungkook.

Yeobo!
Panggil eunha dengan nada yang manja.  Jungkook terkejut dengan sikap isterinya. Taehyung hanya mampu menundukan wajahnya.  Sebenarnya dia agak iri dengan eunha.

“Appa! Itu taehyung-hyung dia cantikkan?” ujar seunggyo. Jungkook mengangguk pelan dan itu membuatkan eunha berasa sakit hati sekarang ini.

Kemudian, jeongguk dan seunggyo kembali ke pangkuan taehyung. Sempat mereka berbual, jungkook merasakan bahawa keduanya sangatlah mesra ketika berinteraksi dengan taehyung. Jauh disudt hatinya,taehyung sangatlah damai orangnya. Orang kata sedap mata memandang.

Jungkook berasa dirinya kejam saat ini kerana memisahkan anak dengan ibunya. Dia dapat lihat diraut wajah taehyung mempunya seribu kesedihan. Mungkin dia rindukan keduanya. 

Appa mintak maaf sayang! Maafkan appa nak.. Appa pisahkan kamu dengan eomma. Maafkan appa..

Maafkan aku taehyung..

Hati jungkook sedang menngis saat ini. Dia tak ingin menyiksa taehyung lagi, taehyung itu berhati malaikat. Dia tahu taehyung banyak derita kerananya. Dia tak ingin lagi menyiksa hidup taehyung. Dia tahu kalau taehyung sangat membencikan dirinya.

“Jeongguk dah makan?!” tanya taehyung. Keduanya mengelengkan kepala. Taehyung tersenyum lalu mengeluarkan sesuatu dari begnya. Dan menghulurkan kepada jeongguk dan seunggyo.

“itu buah tangan hyung. Makanlah, hyung buatkan khas untuk kamu.” kata taehyung, keduanya menyambut bekalan itu dengan gembira lalu membukanya disitu ada makanan kegemaran jungkook. Dia tahu kalau selera anaknya pasti akan mengikuti selera ayah mereka.

“Wah, macam mana hyung tahu yang guk suka nasi goreng kimchi?!” tanya jeongguk dengan senyuman ceria. Taehyung terkekeh dia tahu sifat anaknya, dari awal lagi kalau jeongguk dan seunggyo itu berbeza.

Jeongguk ikut sifat jungkook, yang keras kepala dan panas baran. Manakala seunggyo pula mengikuti sifatnya, yang lemah lembut. Dan itu kerana dia tahu apa yang disukai oleh jeongguk dan seunggyo.

“Hyung teka je!” taehyung tersengih dan mengusap lembut keduanya. Jungkook tersenyum, dia suka melihat taehyung tertawa sebegitu sekali. Pandai taehyung menyimpan segala luka disebalik senyuman itu.

“Wah, hyung.. Macam mana hyung buat nasi goreng kimchi tak ada bawang dalam ini.” Ujar seunggyo dengan nada yang gembira. Taehyung tertawa melihat keduanya. Dia tahu sifat keduanya, apa yang mereka suka dan apa yang mereka tidak suka.

“Oh, iyeke.. Sebab hyung tak suka makan nasi goreng ada bawang.”Jawab taehyung denga pura-pura padahal dia tahu seunggyo tidak suka ada bawang. Manakala, jeongguk menyukai bawang.

[𝐂] 𝐎𝐧𝐥𝐲 𝐘𝐨𝐮 •𝐣𝐣𝐤+𝐤𝐭𝐡✓Where stories live. Discover now