[EMPAT PULUH TUJUH]

10.5K 376 12
                                    

Megat memandang Hasha atas bawah. "Tukar." Pakaian itu walaupun hitam, tapi tetap ketat menampakkan dada tunangnya dan dia tidak sukakan itu.

"Kenapa?"

"Tukar. Aku suruh tukar, Hasha Irdina Qaisara."

"Tapi, ini sahaja yang ada."

"Betul, ini sahaja yang ada?" Soal Megat menapak selangkah mendekati dia. Hasha melangkah ke belakang setapak. "Janganlah dekat."

"Tukar atau..."

"Atau?"

"Atau, tak perlu ikut lansung."

"Huh? Tadi dia yang beria paksa orang ikut. Lepas itu, kata orang tidak boleh ikut. Macam lalang. Kalau kau tak nak aku ikut, lagi bagus. Aku memang tak nak ikut." Sangkaan Megat silap. Fikirnya Hasha akan mengikut dia pergi perbincangan dengan yakuza-yakuza. Tapi, dengan sikap gadis kesayangannya yang sebegitu rupa. Terpaksa, dia hereta sama Hasha. "Buka baju."

"Huh?"

"Buka. Baju."

"Kenapa?"

"Tuan, ini kemeja putih Tuan." Hasha memandang kemeja putih yang sudah kemas bergosok itu dihulur kepada Megat. Banyak pula kemeja putih milik jejaka itu. "Nah, ambil. Sarung kemeja ni dekat atas."

"Tapi..." Katanya berhenti apabila Megat menyarungkan kemeja itu pada tubuh dia. Lelaki itu memasang dua butang atas dan melipat lengan baju sedikit. "Better."

"Apa salahnya baju yang aku pakai tadi?"

"Hasha, pleases stop bahasakan diri kau sebagai aku."

"Tak nak."

"You want me to kiss you?"

"Aku tak takut dengan ugutan kau." Hasha memang sengaja memanaskan hati dia. Tapi, tidakkah gadis itu tahu ugutannya bukan hanya sekadar di bibir sahaja. Akhirnya, bibir merah jambu air milik Hasha dipagutnya lembut. Terbeliak mata Hasha melihat tingkah berani dia. "Kau macam tak kenal aku sahaja, Hasha Irdina Qaisara."

"Awak memang lelaki yang suka ambil kesempatan atas perempuan ya, Megat?"

"Ya. Kalau perempuan itu bernama Hasha Irdina Qaisara. Jangan risau sangat. Sebab kau, akan jadi milik aku. Cuma aku rasmi bibir kau terlebih awal."

"Apa, bibir Cassandra tak cukup puaskan awak?"

"Bibir dia? Nak tengok pun tak lalu. Apatah, lebih daripada itu. Memang tidaklah. Dah, jom. Nanti kita lewat." Megat memegang kemas tangan dia. Walaupun, dia cuba melepaskan genggaman itu, lelaki itu semakin mengemas pegangan mereka. Dalam terpaksa, dia relakan kaki dia membuntuti langkah Megat. Nicky dan Hisyam, sama-sama juga mengikut langkah mereka berdua.

Sebaik mereka masuk ke dalam lif, Hasha nampak Megat menekan satu butang yang membawa mereka ke tingkat 7. "Lif ini, lif khas. Sesiapa yang ada kad akses sahaja boleh pergi ke tingkat 7." Terang lelaki itu kepadanya seperti tahu apa yang bermain dalam kepala dia.

Masuk ke ruang tingkat 7 itu, Hasha terkejut melihat ramai orang di dalam ruangan itu. Dia memegang kemas lengan Megat dan menyorok sedikit dibelakang tubuh sasa itu. "Hasha." Megat memanggil nama dia dalam nada berbisik. Dia mendongak membalas pandangan mata jejaka itu. Tidak bersuara dia memberitahu kepada Megat yang dia takut. "Nicky, Hisyam. Kalau ada apa-apa berlaku, selamatkan Hasha dulu."

"Daddy, apa yang Daddy cakap ni?" Dia yang mula sedikit takut dan risau, tidak sedar panggilan buat Megat berubah. "Don't worry, baby girl. I'm here." Kata lelaki itu tenang mengucup kepalanya.

"Wah, tidak sangka Megat Arshad Xylan membawa bakal isterinya ke sini. Hasha Irdina Qaisara, selamat datang. Senang dapat bertemu dengan anda." Walaupun, lelaki yang dia tidak kenal itu menegurnya ramah, Hasha tetap rasa tidak selesa apabila dipandang atas bawah.

PAWKYWhere stories live. Discover now