Heartbroken

26 6 0
                                    

  Perasaan hati yang hancur akibat perasaan yang sendiri tidak boleh ditafsirkan bagaikan satu malapetaka.  Hati yang dahulu telah dimiliki dirinya sekarang dilukakan seperti tiada apa yang berlaku.  Dibuang dan ditinggalkan kerana diri tidak mampu melayannya.

  Hati.  Hati adalah yang paling banyak disakiti oleh semua orang dan ramai merasa bagaimana hancurnya hati bila direnyok oleh orang yang mereka sayang.

    Hati hanya mampu memendam pelbagai kesedihan,  kemurungan, kedukaan diri yang membuat kita menjadi terlalu beremosi,  mudah tersakiti dan cuba menjauhkan diri supaya hati tidak terluka lagi.

Hati dikala tidak dijaga lukalah ia,
Merasa kosong jiwa tak terkata
Hancurnyaaa hati dikala diseksa
Sepi jiwa hati kecewa.
Hati ibarat kertas,
Terkena air walau hanya sedikit
Lukanya meninggalkan kesan mendalam
Hati menjadi terseksa
Kerna dirimu melukakannya.
Aq bagaikan memendam pelbagai bende
Terseksa untuk menyembunyikannya
Engkau pergi hanya begitu sahaja
Rasa yang disimpan telah mendugaa.

   Jika benar tidak ada niat melukakan sesiapa jangan memberi harapan terhadapnya kerna disitu berlaku kelukaan yang kita telah lakukan kepada seseorng itu.  Jika benar tidak ada perasaan padanya jujur dan jangan bohong dengan niat untuk menjaga hati.

    Kesedihan dan masalah membawa masalah kepada diri dan hati juga susah untuk dirawat disebabkan luka yang sangat teruk dan mendalam disampaikan olehnya.






A broken heart is just the growing pains necessary so that you can love more completely when the real thing comes along.“

Miraa's Soul Where stories live. Discover now