Rampasss

14 3 3
                                    

Perampas digelarkan kepada seekor monyet yang masih tak paham bahawa orang itu milik kita tapi dia masih mahukannya. Itulah orng yang pling tak faham bahasa di dunia ni.

Dia adlah punca sesuatu hubungan rosak dan hancur. Dia ibarat pokok yang datang dan kemudian membunuh pokok lain.

Tiada perkara sekeji dirinya yang membuat org benci padanya. Dia seperti hanya mahu merosakkan hubungan dengan pelbagai cara halus mahupun kasar. Ada sahaja agendanya disebalik gaya percakapan.

Jangan lihat rupanya terus merasakan bahawa dia baik tetapi lihatlah hati budinya hanya mahu berkawan ataupon berlawan. Jangan terlalu bodoh mempercayai kata katanya tanpa soal selidik kerana boleh membawa kepada keruntuhan sesuatu hubungan.

Jikalau mempunyai maslah dengan pasngan janganlah di cerita kepada sesiapa yang kurang dipercayai mungkin dia akan menceritakan hal ii yang boleh membuatkan hubungan menjadi lebih teruk.

Dia merupakan seranggga,
Yang hadir memakan diri kita,
Makin lama dia berjaya,
Hatinya ketawa melihat kita sengsara.

Katanya yang indah ibarat permata,
Wajahnya manis bak gula melaka.
Kata katanya membawa binasa,
Wajah yang manis menyimpan dendam.

Kata yang manis bak purnama yang mekar
Mempercayai sepenuh nyawa
Wajuhnya menyimpan satu tanda tanya
Yang tersimpan buat selamnya

Perampas orang pling dibenci orang ramai dalam satu perhubungan dan kebiasaannya merupakan rakan kita sendiri. Tiada yang sedar bahawa mereka dapat menarik perhatian pasangan kita dengan menggunakan kita.

Pemusnah yang seringkali membuatkan ramai menderita terutama wanita. Insan yang lemah dan hanya dipermainkan dan dicaci bagai sampah. Dikritik bagikan seorang pompuan yang murah tiada harg diri. Itulah lumrah yang ditimpa menjadi porak perandanya hubungan disbabkan orang ketiga yang hanya memfitnah dengan mudah dipercayai orang rmai...

"First thing is the what you want to get no matter what, is simply make people feel that the most person in the world is the one who make the relationship over. "

Miraa's Soul Where stories live. Discover now