Payung Yang Meninggalkan Sejuta Kenangan

18 0 0
                                    

  Minggu berikutnya, Aku meneruskan kelas memandu Ku. Ya, ayah Ku mahu Aku untuk menyelesaikan cepat. Jadi, Aku tiap minggu ada kelas.
*
*
*
  Sampai sahaja Aku di tempat belajar Aku terlihat jejaka comel menunggu Ku. Ya, Dell menanti kedatangan Ku. Aku pun bergegas ke tempatnya. Mana tidaknya, Aku lewat sekali lagi. Aku menyapanya dengan senyuman. Dia mengarahkan Aku untuk masuk ke dalam kereta dan sambung pembelajaran yang tergendala. Aku hanya mendengar ceritanya lagi. Dia kelihatan benar - benar suka berbual dengan Aku. Dia kelihatan selesa. Aku fikir dia dapat merasakan perasaan Ku. Tidak! Mana mungkin dia tahu. Aku menyembunyikan perasaan Aku. Aku tidak mahu dia tahu apa yang Aku rasakan. Aku seperti biasa tidak ingin memandang matanya. Aku takut dia dapat membaca Ku.
*
*
*
*
*
  Hari kelihatan mendung. Tiba - tiba sahaja hujan turun tapi hanya gerimis. Cikgu Azman mengarahkan Dell untuk Aku berhenti belajar. Jam pun menunjukkan 4.50 petang. Dell mengarahkan Aku untuk berhenti di tempat pondok yang memiliki bumbung. Setelah Aku memarkir kereta, Dell mengarahkan Aku untuk melihat payung di belakang, " awak boleh tak cek, ade tak payung kat belakang tu". Aku berkata, " ye ade". Dia pun mengambil payung itu dan menghulurkannya kepada Ku, " Nah". " Tak, awak pakai lah", Aku tersengeh dan mengarahkannya untuk menggunakan payung itu. Dia memaksa Aku tetapi Aku tetap berkeras tidak mahu menggunakannya. Dia mengeluh kecil dan keluar dari kereta. Aku pun mengambil beg Aku yang berada di belakang. Sekilas Aku halakan pandangan Ku ke cermin, alangkah terkejutnya Aku. Dell menunggu Aku kerana ingin memayungkan Ku. Aku membuka pintu dan berksta," Dell, tak perlulah semue ni. Saye okey, saye bertudung kan". Dia berkata," takpe2", dia membalas. Akupun rela hati dipayungkan olehnya. Ketika itu ada Cikgu Azman dan kawannya. Mereka berdua tersenyum melihat gelagat kami berdua. " Sekali sekala..." Aku terdengar suara sumbang menyatakan sedemikian. Aku benar - benar malu ketika itu. Dell akhirnya meletakkan payung itu ke bawah dan berkata," Nah, ayahlah gune payung ni". Terdengar nada suara Dell seperti kecewa sedikit kerana Aku tidak ingin dipayungkannya. Bukan, apa dia lelaki dan itu adalah pertama kali lelaki memayungkan Ku ketika hujan. Aku bahagia bercampur malu. Aku gembira Crush Aku peduli. 😆😆😆 Aku tidak akan melupakan kenangan ini. Ia sungguh bermakna. Aku tambah cinta dengan Dell. Semakin kuat perasaan Ku untuk mendapatkannya.
*
*
*
*
*
  Selang seminggu dari kejadian tersebut. Aku mula belajar kembali. Cuma, kali ini Aku belajar di sesi pagi. Kali ini Aku yang terlalu awal datang. Jadi Aku dan ibu Ku menunggu mereka. Tidak lama kemudian, terlihat kenderaan Cikgu Azman. Cikgu Azman berhenti di hadapan pagar dan memanggil Aku untuk masuk ke keretanya. Aku pun menyalam ibu Ku. Aku masuk dan memberi salam. Dell yang comel pun ada. Dia yang mengajar Aku. Dia memakai baju berwarna merah ketika itu. Ketika belajar, Dell menyuruh Aku untuk menyanyikan lagu. Tapi, Aku menidakkannya kerana suara Aku sakit pada hari itu. Mahu sahaja, Aku menyanyikan dia. 😆😆☺☺
*
*
*
*
*
  So, guyyyss tulah yang dilalui oleh Indah. Die tak lah berpaling kan guuuysss dengan crush lame. Dia tetap perjuangkan cinta yang baru.. kerana Dell telah meninggalkan kesan - kesan yang  mendalam dalam hidupnya. Apakah Dell mengetahui yang Indah mencintai dia? Stay tune guyyyss.. Oh ya, Indah ni tak pernah tau crush2 kat orang so ni adalah crush kedue die.. so die tgh prjuangkn cinta dia... Dia tak nak kecewa sekali lagi.. So tunggu dan lihat ... apa yang bakal terjadi...

CIKGU MEMANDUKU CINTA HATIKU (Part 1) [COMPLETED]Where stories live. Discover now