Dari Mata Turun Ke Hati

17 0 0
                                    

  Petang yang mendamaikan. Seperti biasa Aku pergi latihan memandu. Kali ini ayah Dell yang mengajar Aku. Dell tidak ada kerana dia ada tugasan lain. Jadi, Aku pun belajar bersama ayahnya. Ayahnya suka berbual dengan Ku. Jadi, Aku pun mendengarkannya. Sejujurnya, Ayah Dell selalu memberikan kata - kata semangat kepada Aku.
*
*
*
*
*
  Minggu berikutnya, Aku tidak datang kelas hampir 3 minggu kerana Aku diabawa bercuti oleh keluarga Ku. Saat itulah Aku memberanikan diri untuk menjadikan Dell rakan Facebook Ku. Betapa gembiranya Aku, Dell menerima Aku menjadi rakan Facebook nya. Aku memulakan misi menjadi penyiasat. Aku melihat akaunnya untuk mencari bukti adakah Dell memiliki kekasih. Hari berganti hari, minggu berganti minggu. Aku terjumpa beberapa clue yang Dell memiliki pasangan. Aku pun seperti hampa untuk meneruskan usaha Ku.
*
*
*
*
*
  Sampai hari Aku belajar semula. Dell mengajar Aku saat itu. Aku tidak ada mood untuk berbual dengan dia. Kerana Aku hampa melihat siaran -siaran di akaunnya. Bagaimana Aku ingin mencuri hatinya, jika dia mencintai orang lain. Setelah selesai, kelas Aku berbual dengan Dell tentang perasaan mencintai orang lain. Aku mengaku yang Aku pernah berharap dengan seseorang. Tetapi Aku berputus asa kerana dia memilih. Setelah sampai parkir Dell tiba - tiba memberikan Aku tips bagaimana ingin mengetahui lelaki itu mencintai wanita itu atau tidak. Aku berganjak. Di sana Aku tetatap mata Dell. Dell seakan dapat membaca mata Ku. Mata Aku saat itu mula bersinar dan anak mata Ku membesar. Walau hanya berpandangan dari cermin pandang belakang, tapi seakan ada sesuatu yang menusuk. " Kalau awak nak tahu lelaki tu suke kat kau. Die akan tersipu malu bile berbual dengan perempuan yang dia suka", Dell memberi tips. " Ye ke"? Aku mempersoalkan. Dell ketika itu terus menutup wajahnya dia seperti malu ketika itu. " Ok, sampai sini je cerita kite ye", Dell berkata. Aku senyum lalu kami berdua keluar dan Dell sempat bertanya, " Kedai korang tutup jam brape?". Aku terus menunjukkan telefon Ku. Kami berdua terus berasa janggal. Aku rasa yang Dell mengetahui sesuatu dari Ku.
*
*
*
*
*
  Selang 3 hari kejadian. Aku mula mencari nombor telefon Dell di Facebook nya. Tetapi tidak jumpa. Aku mula mencari di siaran - siaran Dell yang lama.

BINGO!

  Aku menemui nombor telefonnya. Aau cepat - cepat menyimpannya. Aku mula memikirkan cara bagaimana hendak berhubung dengannya. Maklumlah Aku letih hendak melihat Facebook nya sahaja.
*
*
*
*
*
  Malam menjelang. Aku Whatsapp sahabat baik Ku Aina untuk menyusun strategik bagaimana cara untuk memulakan perbualan dengan Dell dan ini yang terjadi,

   Indah: Assalamualaikum. Aina kenape kau tukar number tak bagi tahu aq ha?

  Dell: Waalaikumssalam. Sape ni?

  Indah: Kau tak ingat aku Aina. Aku kawan kau lah. Rafidah.

   Dell: Rafidah Farishah Roslan?

Indah: Ha ah. Kau lupe Aku Aina. Kau tukar number tak habak. Nasib makcik kau bagi tau number ni.

  Dell: Aku tak pernah tukar numberlah .

  Indah: Jadi ni ape ah.

  Dell: Aku rase kau salah nombor ni.

  Indah: Ha? Salah number. Eh jap2x... Kau bukan Aina ke? Alamak malunye... Sorry2 saye silap number ni.

  Dell: Aku Adell yang mengajar memandu tu.

  Indah: Mengajar memandu? mane eh?

  Dell: Mohd. Adell yang ajar kau memandu.

  Indah: Lah ye ke... alamak malunye salah orang sorry2. saye fikir awak kawan saye. Makcik die bagi kot number ni..

  Dell: ouhh... takpe2

  Indah: Ok sorry ya Adell. Assalamualaikum.

Dell: waalaakumussalam..
*
*
*
*
*
So guyss cam mane.. best tak... dpt jgak c Indah chat Dell kan.., So kalau nak tahu crita slanjutnya... stay tune guyyss... 😊😊😊

CIKGU MEMANDUKU CINTA HATIKU (Part 1) [COMPLETED]Wo Geschichten leben. Entdecke jetzt