Cinta Ku Terbalas

20 2 0
                                    

  Aku ujian JPJ pada hari ini. Aku amat berdebar kerana ini adalah kali kedua Aku mengambil ujian memandangkan Aku gagal ujian yang pertama di litar. Aku menunggu giliran. Ramai orang ketika itu . Aku menghafal RPK dan RSM di tempat menunggu sehinggalah giliran Aku sampai. Aku mendapat pesanan dari Dell. " Diam tandanya lulus"... Issshh ... Dia menambahkan lagi debaran Ku. Aku belum lagi memulakan apa - apa.
*
*
*
*
*
Jam menunjukkan 12 tengahari. Aku lulus akhirnya. Aku bersyukur kerana Aku telah pun mendapat lesen kereta. Aku memberitahu ibu Ku dahulu. Kemudian, Dell. Dell menyuruh Aku untuk ke pejabatnya untuk menghantar lampiran ujian Ku. Sesampai sahaja Aku di kedainya, dia pula menutup kedainya seketika. Jadi, Aku pun balik bersama ibu Ku.
*
*
*
*
*
Jam 1.30 petang Aku pergi ke pejabatnya. Barulah dia ada di pejabat. Aku melihat dia berada di luar. Dia menunggu Ku. Kami berdua masuk ke pejabat.

" Duduklah dulu", sapa Dell.
Aku pun melabuhkan punggung Ku di kerusi. Dia menyemak semua kertas Ku. Dia meneliti satu persatu. Kemudian, dia berkata, " okey dah settle. Saye nak jawab soalan awak, yang pernah awak bagi dulu". Ya Aku pernah memberi 21 soalan kepadanya tetapi jawapannya satu hari nanti awak akan tau jugak.. Setelah khusyuk dia menjawab soalan Ku, sampailah soalan yang benar - benar Aku gemari iaitu , sape crush awak? dan sape wanita yang dah curi hati awak?  Dell pun mula menjawab, " seperti yang awak tau, kite ni hubungan guru dan pelajar". Aku oun mengangguk tanda faham dan membenarkannya. Aku fikir dia menolak cinta Ku. Tapi tanggapan Aku salah. Dia memulakan lagi kembali kata - katanya, " Tapi awak dah hbis ujian kan". Aku pun terfikir ada benar apa yang dikatannya. " Saye suke awak", Dell melafazkannya. Aku seakan tidak percaya akan apa yang Aku dengar. Dia menguatkan lagi lafaz itu. Akhirnya, Aku tahu apa yang terbuku dihatinya kini. Aku gembira, Aku malu dan muka Aku turut menjadi merah.
*
*
*
*
*
Sooooo, dorng brsme jga kann.,, korang nak tau ape jdi dgn relay dorng..,, tunggu GURU MEMANDUKU CINTA HATIKU Part 2
. ... Thanks setie brsame GURU MEMANDUKU CINTA HATIKU Part 1.... Maaf jike banyak kekurangan.,, dlm hsil pnulisn aq... aq bru msihh.., sooo hope korang enjoylah bace eh.... Jangan lupe vote tauuu... read ramai2....

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Oct 05, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

CIKGU MEMANDUKU CINTA HATIKU (Part 1) [COMPLETED]Where stories live. Discover now