🌼 ; f o r t y e i g h t

1.7K 178 3
                                    

❝ I love you, my precious sweetheart. ❞

.
.
.

"Betul ke awak tak boleh cuti hari ini?" soalku buat kali ketujuh. Aku menongkat dagu memandang Yoongi yang sedang bersiap sambil meniarap di atas katil.

"Tak bolehlah sayang. Dah tiga hari saya cuti. Saya ada empat meeting hari ini." katanya sambil membetulkan kolarnya.

Aku turun dari katil lalu menghampirinya. Tie yang dia baru nak pakai aku pakaikan.

"Em, saya nak keluar hari ini. Bolehkan?" soalku. Aku ini keluar je tahukan? Masalahnya aku bosan woi mereput seorang - seorang.

"Pergi mana?" soal Yoongi smabil menunduk memandangku yang masih lagi mengikat tali lehernya.

"Tak pergi mana pun, Lotte Outlets je. Saya nak cari baju. Boleh ke?" soalku lagi sekali sebelum membetulajn kolarnya setelah selesai dnegan tali lehernya. Auch, kacaknya laki aku ufufufuf.

"Okay, but ajaklah Hyunjae." kata Yoongi.

"Lah, awak lupa ke? Hari inikan selasa, dia sekolahlah." kataku.

"Eh, haahlah!"

"Takpelah saya boleh je pergi seorang." kataku, masih berharap dia membenarkanku pergi. Tolonglah, hari ini H&M ada offer weh!

"Okay-"

"Yeay!"

"-with one condition."

"Alah." Aku sudah tarik muka. Baru nak excited.

"Call me when you get there. Call me when you've done shopping. Call me when you're home and call me if you miss me." ayat terakhirnya membuatkan aku tersenyum malu.

"Kalau yang last itu, maybe setiap 10 minit saya call awak nanti." aku cucuk - cucuk dadanya, menggedik. Yoongi turut tersengih. Jam di dinding dipandang Yoongi.

"Whoops, gotta go babe. Saya dah lambat ini! Ingat tahu, call me!" kata Yoongi, mencium dahiku sebelum bergegas keluar dengan beg bimbitnya.

× 🌻 ×

"Agak - agak kalau aku beli hoodie ini, Yoongi masih bagi aku pakai hoodie dia tak?" aku masih lagi membelek hoodie berwarna putih dengan corak di belakangnya yang dari tadi sudahku berkenan dengannya.

"Agak - agak kalau aku beli hoodie ini, Yoongi masih bagi aku pakai hoodie dia tak?" aku masih lagi membelek hoodie berwarna putih dengan corak di belakangnya yang dari tadi sudahku berkenan dengannya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Cik suka yang ini ke? Nak cuba? Kalau cik nak tahu, hoodie ini ada promosi, beli dua dapat offer 30% untuk baju kedua. Selalunya couple yang beli baju ini." terang promoter itu tanpaku pinta. Aku anggukkan saja.

Aku terfikir - fikir. Boleh belikan satu untuk aku dan satu untuk Yoongi. Lepas itu bila keluar date boleh pakai. Couple goals gittew. Ya ampun kok bijak banget sih kamoo.

Akhirnya aku buat keputusan untuk beli dua. Plus, baju lain yangku sudah ambil tadi.

"Okay next, nak pergi mana eh? Ah, kita window shopping jelah." kataku sendiri.

Sedang aku berjalan - jalan cuci mata, tiba - tiba aku terlanggar seseorang.

Aduh, dia ini.

❛ Contractual Wife ❜ + m.yoongiWhere stories live. Discover now