06

270 68 42
                                    

" kita dah buat macam - macam janji tapi sekali pun kau tak pernah tunaikan "
- KTN -


Taehyung ' s

" Tae , ibu tak larang tae nak berkawan dengan sesiapa , bercinta dengan siapa sekali pun . Ibu cuma nak pesan satu pekara sahaja . Hargai manusia yang menyayangi kamu , tae . Jangan menyesal kalau dia dah pergi dari hidup kamu "

Aku tergamam mendengar setiap perkataan yang dituturkan oleh ibu . Seakan - akan ada maksud tersirat disebalik percakapan tersebut . Aku menarik nafas untuk melegakan sedikit rasa ketidaktenteraman dalam hati ini .

" Ibu tidur dulu ye , tae "

" ye , ibu "

Aku hanya memerhatikan setiap langkah ibu sehingga dia memasuki biliknya . Aku berfikir sejenak . Sejak kejadian dimana aku bergaduh besar dengan taerin , hubungan kami semakin renggang .

Sejujurnya aku sangai merindui gadis ganas itu . Setiap tingkah lakunya amat aku rindui . Taerin adalah kawan aku sejak aku kecil lagi tapi kenapa dia tidak mahu maafkan aku ?

Dia jarang sekali berkelakuan seperti ini . Kepala aku yang mulai sakit , aku picit perlahan . Sungguh aku tidak memahami situasi yang berlaku sekarang .

Aku lantas memasuki bilik aku . Dengan keadaan kepala aku sakit , aku merebahkan diri ke atas katil aku . Kedengaran deringan telefon tapi aku abaikan . Ye , aku perlukan masa bersendirian .

Lama kelamaan mata aku menjadi berat dan akhirnya semua menjadi gelap .

•  •  •  •  •

no one ' s


" Sayang , makan bubur ni sikit ye ? Mama tahu anak Mama boleh sihat , kan " Puan Kim menghulurkan sesuap makanan ke Taerin . Taerin tersenyum dan memakan suapan makanan yang diberikan oleh Mamanya .

" Ma , Rin - "

" Mama tahu sayang . Kamu tak perlu fikirkan tentang hal itu dulu ye " Taerin tersenyum tipis . Dirinya tidak berdaya untuk membantah kata - kata Mamanya . Seusai Puan Kim selesai menyuapkan Taerin , dia mengenggam erat tangan milik anak perempuannya .

" Sayang , Mama nak kamu ikut Mama ye ? Mama mahu bawa kamu ke Australia . Mama kamu nak kamu sihat " tidak disangka setitis demi setitis air mata Puan Kim mulai turun .Taerin memegang pipi kedua - dua Mamanya .

" Mama , Rin tahu Mama sayangkan Rin . Tapi Ma , maaf Rin tak nak ke Australia " Taerin memegang tangan Puan Kim dengan erat untuk meraih kepercayaannya . Ditatapnya wajah Puan Kim lalu mengusap air matanya .

" Sayang , kalau itu yang sayang mahukan , Mama relakan sayang " kata - kata yang dihaburkan oleh Mamanya membuatkan Taerin tersenyum .

" Ma , boleh tolong Rin buat sesuatu ? "

" Semua boleh untuk anak Mama ni " Taerin tersengih .

Taerin ' s

Ye , aku sudah membuat keputusan muktamad untuk kehidupan aku . Aku hanya perlu meluangkan masa dengan orang yang aku sayang . Kim Taehyung , kau dah tak perlu risau .

Aku tak akan tarik muka lagi dengan kau . Malah aku akan bertambah rapat dengan kau . Kita akan mencipta detik - detik terindah , Taehyung . Aku cuba tunaikan janji kita , Tae .

Tunggu aku .

 [ C ] SORRY 》KTH Where stories live. Discover now