07

262 67 59
                                    

" Maaf sebab aku memungkiri janji kita buat "
- KTH -


no one ' s


Tepat pada hari ini , sudah genap sebulan Taerin tidak menghadirkan diri ke sekolah . Taehyung semakin berubah . Dia tidak seperti taehyung yang dahulu iaitu , taehyung yang ceria .

" Taehyung awak dengar tak saya cakap apa ni ? " taehyung menghela nafas berat kemudian ditatapnya wajah Yoomi .

" Ye Yoomi , saya dengar . Cerita je saya dengar " mata Taehyung kembali menghadap ke hadapan walaupun tiada guru yang mengajar di hadapan .

" Tae ! Cuba awak pandang saya kalau saya tengah bercakap " Taehyung masih tidak memberi tindak balas akan kata - kata Yoomi malah terus - terusan termenung .

" Semua sebab Taerin , kan ? "

" Jangan sesekali kau sebut nama dia " tergamam Yoomi seketika apabila mendengar suara dingin Taehyung . Ini kali pertama dia mendengarnya .

" Yo !  Kim Taerin comeback ! " semua pelajar 5sn1 mula berpusu - pusu ke meja Taerin setelah melihat Taerin memasuki kelas dengan keadaan yang sihat . Taehyung dan Yoomi juga turut ke sana .

" Aku rindu kamu oh my little gangster girl " tubuh kecil Taerin dipeluk erat oleh salah satu rakan sekelasnya . Taerin hanya tersenyum . Tapi pelukan tersebut hanya untuk beberapa saat apabila Taehyung mula bertindak menolak Kang Nami , gadis yang memeluk Taerin sebentar tadi .

" Semua sila melangkah satu langkah ke belakang ! Taerin memerlukan ruang untuk bernafas . Kamu semua dah la ketiak basah , busuk ! Jadi sila sedar diri "

Taerin sudah menghaburkan tawanya . Taehyung terdiam apabila dia tersedar apabila sedar akan tindakannya .

" Tae , kau tu kawan aku . Bukan pelindung peribadi aku " kata Taerin yang masih dengan sisa baki tawanya . Taehyung memandang Taerin dengan riak muka tidak percaya .

" Kau dah tak marah aku ? " soal Taehyung seusai rakan sekelas mereka beredar .

" Tak Tae . Past is past ,okay " terukir senyuman dibibir Taehyung . " Hiks -- Taerin ! ! " kepala Taehyung mendarat di bahu Taerin . Dia begitu merindui kawannya .

" Dasar budak tak matang . Nyah kau !" ditunjalnya kepala Taehyung . Yoomi hanya memerhati gerak geri Taehyung dan Taerin . Hatinya begitu sakit apabila Taehyung dan Taerin bersama - sama bergelak tawa dengan mesranya .

" Sampai hati kau , Rin "

" Hati aku memang sampai je , Tae . Lebih baik kau kembali ke pangkuan Yoomi . Kesian dekat dia gila " Taehyung mencebik dan berlalu pergi .

Setelah Taehyung pergi , Taerin memegang dadanya . Dadanya terasa sangat sakit .

' huk , huk ! '

Taerin menutup mulutnya dengan segera . Taerin terkejut apabila melihat darah di tangannya . Lantas dia mengelap tangannya menggunakan tisu .

' Rin , kau kena kuat . Believe yourself . Everything will be fine '

" Sayang ! " Yoomi hanya memandang Taehyung sekilas .

" Hm , nak apa ? "

" Ala sayang saya merajuk ke ? " pertanyaan Taehyung diabaikan . Hatinya benar - benar sakit . Walaupun hubungan Taehyung dan Taerin hanyalah kawan , tetapi hatinya masih cemburu akan kemesraan mereka .

CUPP !

Pipi Yoomi dicium sekilas oleh Taehyung . Yoomi membulatkan matanya . " Ee Taehyung ! " pipi Yoomi semakin merona merah . Tindakan Taehyung tadi benar - benar menggembirakan hatinya .

" Merajuk lagi ? " Yoomi menggeleng . Taehyung tersenyum . Tingkah laku Yoomi yang seakan malu itu begitu comel di mata Taehyung .

Tapi tanpa sedar , manusia yang membuatkan Taehyung tersenyum ialah Taerin bukannya Yoomi .

 [ C ] SORRY 》KTH Where stories live. Discover now