E : 10

114 17 0
                                    

10-Nights Fun
8:40 a.m.

third day.

sepanjang hari mereka hanya menangis meratapi pemergian perempuan yang dikenali sebagai ira. tak ada siapa pun yang sangka ira akan mati depan mata mereka.

mata masing masing kelihatan bengkak dek tidak berhenti mengalirkan air mata sejak semalam.

" ah !" Sarah mengurut dahinya yang mula berasa sakit.

"kepala kau sakit sebab terhentak dekat dinding masa lari semalam kan ?" Sarah hanya mengangguk sebagai jawapan bagi persoalan Mimi.

mereka berada di dalam sebuah bilik .mereka langsung tiada sebarang rancangan untuk menyorok di mana mana bilik. mereka juga sudah tiada hala tuju .

"kenapa semua ni mes—"

" berhenti pandang apa yang dah hilang, kau sendiri akan merana." kata Mimi sebelum bangkit dari duduk lalu bergerak ke arah pintu .

" kau nak pergi mana ?" tanya wawa .

"sampai bila kita nak stay sini? kau sendiri cakap yang ada announcement suruh bergerak ke tingkat 10 bagi yang selamat. mesti ada tempat untuk dorang kumpul pengunjung yang selamat . kita kena cari." jelas Mimi sambil memegang tombol pintu.

" tapi kita tak ta-"

pantas Mimi memotong ayat Emah.

" aku tahu sebab aku dah buat research. kita kena cari pintu hijau that is pintu exit. dekat sana akan ada orang yang tunggu pengunjung yang selamat yang boleh bawa kita keluar dari tempat ni." jelas Mimi membuatkan mereka agak terkedu dengan ketangkasan Mimi.

" kau tak takut ke syaitan tu still ada dekat luar ?" Siti kelihatan sedikit gerun.

" syaitan yang kau cakap tu manusia. dia dengan kita sama je . yang berbeza keupayaan dia and kekuatan dia." mereka mula terdiam mendengar kata kata Mimi.

"kalau korang tak nak keluar ,aku boleh pergi sorang." tombol pintu dipulas . satu tangan mula memegang lengan Mimi .

" aku ikut."

" kitaorang ikut ." Mimi hanya tersenyum tawar .

tanpa berlengah mereka terus berjalan keluar dari bilik. kawasan di tingkat ini yang luas membuatkan mereka sedikit berdebar jika mereka menerima serangan.

" korang nampak pintu hijau tu ?" mereka mengangguk .

" tu pintu keluar. kita kena pergi sana tanpa buat sebarang bunyi . faham ?" arah Mimi lalu mereka mengangguk . mereka perlahan lahan mengatur langkah ke pintu exit dan cuba sedaya upaya tidak menghasilkan bunyi.

" tang!" satu das tembakan kedengaran , pantas mereka menyorok di belakang sebuah rak besar.

seorang lelaki bertopeng berjalan di kawasan itu tanpa menyedari akan keberadaan mereka. yang agak mengejutkan , lelaki itu sedang memegang kepala yang telah dipotong .

" werk —" Emah menutup mulutnya menahan rasa mual melihat objek itu.

langkah lelaki itu tiba tiba berhenti , seperti mencari sesuatu .Mimi melihat ke arah pintu keluar dan terlihat lelaki yang kelihatan seperti seorang doktor melambai ke arahnya seperti memanggilnya untuk bergegas ke sana.

" we need to run there. that's the only way we have ." mereka terdiam sejenak sebelum mengangguk .

" dalam kiraan tiga , kita akan berlari terus ke pintu ." ini memang betul betul tindakan yang menempah maut tetapi mereka harus beredar dari situ sebelum ditangkap oleh lelaki bertopeng itu.

" satu .."

" dua .."

" tiga " mereka berlari pantas ke arah pintu malangnya —

" oh shit kunci !" mimi mendengus geram .

lelaki tadi mula berpaling ke arah mereka . Mimi mencuba sedaya upaya menggunakan pin untuk membuka pintu itu .

" mana kau lari " mereka mengigil ketakutan .mereka sudah terduduk sambil memeluk lutut apabila lelaki itu sudah bersiap sedia membunuh mereka . Mimi juga telah mengalah dan turut sama terduduk .

" berani main sorok sorok dengan aku. lama aku cari korang . hahah , siapa yang nak jadi mangsa pertama aku ." lelaki itu mula tersenyum jahat memandang mereka yang telah ketakutan .

" kau —" lelaki itu memandang ke arah Siti .

" atau kau ?" kini dia memandang ke arah wawa.

" tapi aku NAK KAU !" lelaki itu menarik leher baju Ihah lalu menghalakan pistol di perutnya .

" tang !"

bunyi das tembakan yang kedengaran menyebabkan genggaman di leher baju Ihah terlerai . tubuh lelaki itu jatuh menyembam lantai.

mereka terkejut lantas memandang gerangan yang telah menyelamatkan mereka .

" IRA ?! "

" never try to run away from a stalker ."
- il -

EXITWhere stories live. Discover now