SM. VIII

2.2K 311 113
                                    

vomment

━━━━━━━━━━━

rabu. kelas tarian diajar oleh cikgu ji sukjin. semua pelajar pakai baju riadah. pelajar perempuan pakai seluar panjang, ya lah kan menari. kalau pakai skirt yah, seksi habes.

setiap sorang perlu cari pasangan utk menari bersama, laju semua pelajar 4-A masing masing cari pasangan. ada yang dengan buah hati mereka, yehu. macam renjun dengan yiren.

maka, berakhirlah arim berpasangan dengan dain. lisa pula dengan jungkook. nampak malu muka lelaki arnab itu. dialah lelaki paling pendiam dan pemalu dalam kelas, apa lagi pula kena dipasangkan dengan perempuan.

muzik dihidupkan dan cikgu sukjin duduk di hujung pentas perhati pelajar dia dari atas. dia nampak arim menari macam orang tempang. terhuyang hayang badan dia.

" aduh arim. bagus-bagus lah sikit kau menari. " kata dain pada arim, pasangan menari dia.

" ah, aku selesa kaki kidal lah " patutlah susah nak menari, dipasangkan dengan orang yang bertentangan.

" stop! " jerit cikgu sukjin. refleks berhenti semua pelajar dari menari. " ahn arim, kamu tak pandai menari kah ? "

memandang si euna pada arim, euna dipasangkan dengan jang moonbok, lelaki nakal tapi berakal, dengan rambut panjangnya macam perempuan.

tau kenapa penampilan moobok macam tu? sebab dia gangster. si moonbok ni sebenarnya on-crush dengan si euna. tapi di tolak mentah-mentah, tak pandai masak.

" whoa, ahn arim si purrfect lahㅡㅡ sangat rupanya tak pandai menari AHAHA " menyindir si euna kim, kemudian disahut ketawa semua pelajar.

" ingat kan perfect sangat lah , apa lah boo " sampuk si moonbok.

" saya kidal lah ! " geram arim, diam terus dari ketawa mereka sekalian. euna hanya pasang wajah-- oh.

" okay, tak apa arim, dain kamu duduk sini " cikgu sukjin silakan mereka dua duduk sebelah dia. kemudian, kelas menari dimulakan semula.

" ouch-- cikgu jaemin ni asyik pijak kasut saya. " mengadu si hendery, terhenti lagi kelas tarian. " katanya dia kidal "

" kalau macam tu.. jeno, kamu dengan dain. arim pula dengan jaemin. cepat " srah cikgu sukjin. maka mula lah lagi kelas.

jaemin.dengan.arim.
masing-masing kekok.

━━━✦❘ ✿ ❘✦━━━

waktu rehat, arim dan geng dia kali ini rehat di kawasan dewan, sebab lepas rehat ada kelas kimia. dewan dekat dengan makmal. nak dapat tempat duduk paling depan di makmal sebabnya lah.

arim pergi sendiri ke bilik guru, satu macha latte minuman dalam tin dia bimbit. untuk sir mark.

malangnya, tiada sir mark di situ. arim letak atas meja dan poket baju seragam dia raba, sticky notes dengan highlighter dikeluarkan.

┏━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━┓
have a nice day sir ✦
jangan buang lagi ya sir.
m i r a n h a
┗━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━┛

" ahn arim, kamu buat apa di situ? " terkejut arim, ada cikgu song jihyo lalu.

laju arim geleng kepala berkali-kali. " hantar script oral ni jihyo-ssaem hehe " saja dia tipu, nanti ketahuan.

lepas tu cikgu jihyo ke meja dia dan arim letak cepat-cepat air tu dan ditampal sticky notes warna hijau itu bersama.

━━━✦❘ ✿ ❘✦━━━

MARK POV

lepas dari lepak dengan guru besar lee sooman dan cikgu jaesuk dan cikgu Sukjin. bincang pasal cikgu kwangsoo, rupanya dia cuti 2 bulan sebab pergi honeymoon.

padahal hari tu katanya pada aku, dia sibuk melatih budak-budak coral speaking utk wakilkan negara di peringkat international. dasar cikgu tiang lampu isyarat! maka berakhir lah aku 2 bulan mengajar di sekolah ini jadi guru ganti subjek english.

menuju ke bilik guru, aku terserempak dengan pelajar hari tu. budak perempuan dengan tahi lalat di pipi kiri dia. dengan botol air dia gantung di leher. comel, keanak-anakan. pelajar itu senyum, aku balas dengan anggukan.

aku lihat ada latte atas meja ku dibilik guru, ada sticky notes. dari miranha? what!! piranha spesis baru kah ni? atau spesis terancam?

" ah mark! apa tu? " menyampuk cikgu suzy, cikgu suzy ni duduk depan meja aku. laju tangan aku tutup sticky notes.

" oo baru tiga minggu mengajar dah ada secret admirer "

END POV

━━━✦❘ ✿ ❘✦━━━

ARIM POV

sebelum masuk kelas, laju aku ke dewan cari geng aku, kocek seragam diraba. matilah

highlighter aku

tertinggal.

....atas meja sir mark .

END POV

➳❥ tbc

[I] Sir. ✔Where stories live. Discover now