SM. XII

2K 313 102
                                    

Mark visual as Sir

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Mark visual as Sir

━━━ ↺ ━━━

mahu masuk satu bulan mark menjadi guru ganti di sekolah itu, minggu depan akan diadakan oral test . untuk kali ini, hanya praktis buat demo depan sir, kerana tidak cukup masa. masih lagi ada berbaki 3 grup,

limitless (arim & jaemin), hocus focus (shimyeong & mia) dan, dreamplay (raychan & heeseok). 3 grup itu hutang praktis dengan sir mark, bila-bila masa sahaja boleh, tak kira tempat.

habis sahaja pembelajaran ekonomi oleh cikgu Do Kyungsoo, waktu rehat pun tiba. jaemin dan arim bercadang mahu buat demo praktis itu di bilik guru depan sir mark.

untungnya kerana deorang rajin belajar, dan bantuan dari senior kelas 5-A, johnny. kawan kepada jaemin, deorang dapat buat skrip yang bombastik!

dicari kelibat sir mark itu di bilik guru namun tiada, maka mereka berdua ke kantin, juga tiada. mereka dua putuskan untuk cari di dewan.

dari dewan nampak sir mark berdekatan stor sukan bersama cikgu Kang Daniel, guru sejarah. jaemin minta untuk bertemu sir mark. arim tunggu bawah pokok dan duduk dekat bangku kayu itu.

kemudian, selesai sahaja demo mereka buat. sir mark tak banyak komen jugak. dia cuma tegur betulkan pronounce, pelat kan arim orang korea asli. kau lain lah semak.

arim tak banyak cakap jugak, dia masih rasa shock dengan kejadian 2 hari lalu. tapi peliknya, jaemin dia okay ja. tapi sir mark tidak,

" okay, sir thankyou. " jaemin bow, arim pun ikut.

" kami pegi rehat dulu. " baru sahaja jaemin nak bawa arim pergi rehat bersama,

" tunggu, ahn arim. sini dulu. " arim akur, " jaemin, kamu pergilah dulu."

arim berdiri bawah pokok itu, dan sir mark duduk dekat bangku.

" ar-- "

" kalau sir mahu cakap pasal hari tu, baik tak payah. '' bibir dia ketap, " sepatutnya saya berterima kasih dengan jaemin. " lepastu arim tinggalkan sir mark.

" arim, " panggil sir mark. gadis itu tetap berjalan.

" ahm arim! " arim berhenti dan pandang belakang. ada sir mark berdiri. arim teruskan jalan sampaikan dia tak perasan ada batu besar--tak lah besar sangat di situ.

arim jatuh, sebab dia pakai stokin pendek paras bawah lutut. lututnya luka. " auch. "

" arim, kau okay? "

✎ MARK POV

" arim, kau okay ? " arim jatuh dan aku hendak bergegas ke arah dia, namun dari sebalik dinding konkrit penghalang dewan dan stor sukan itu. tiba-tiba keluar jaemin. na jaemin!

dia papah arim. " aku bawa kau pergi bilik kesihatan. " aku dapat dengar kata jaemin, arim pula hanya menurut.

hampeh, baik aku ke bilik disiplin sahaja lepak dengan cikgu jongkook.

bibir diketap, geram jugalah. bolehnya dia anggap yang jaemin lah penyelamat nya yang sebenar pada malam itu. asal dia tahu sahaja. jaemin call aku bagitau arim tiada.

aku ke pusat tuisyen Hongdae, dan aku terjumpa pelajar 1 tuisyen dia. kalau tak silap nama dekat nametag dia Seo Changbin. aku tanya la tu budak, katanya arim ikut tutor dia balik. ikut arah timur. laju aku kejar ikut teksi.

aku yang sampai dahulu dari jaemin.

mahu cakap aku jadi suka arim, entah lah. aku keliru. lagipula itu hubungan terlarang kalau guru dengan pelajar 16 tahun bercinta, walaupun aku hanyalah guru ganti.

gantikan cikgu kwangsoo yang telah menipuku hidup-hidup. nasib sahaja, aku cuti sekolah. iyap, umur aku 22 sedang menikmati hari cuti semester dari pengajian ku di canada. untung sahaja cuti ini 3 bulan.

aku memutuskan utk bercuti ke korea utk 3 bulan itu, hidup sendiri di sini. tepat pula, apartment yang aku sewa ini milik ibu cikgu kwangsoo, dia meminta aku gantikan tempat anaknya disekolah kerana alasan mustahak. rupanya,pergi honeymoon. itu lah aku cakap aku kena tipu hidup-hidup.

" sir! " tersentak aku, satu pelajar datang ke arah aku. itu euna kim, pelajar cemerlang english di sekolah ni. sekelas arim.

" nah ambiklah, ini utk sir tau semuanya. " dia beri satu beg besar yang berisi makanan. jajan rasanya, aku tolak. namun dia paksa dan tarik lengan baju aku utk sambut beg itu. lepastu dia lari.

nak tak nak, aku terpaksa bawa makanan ni ke bilik disiplin bagi cikgu jongkook je lah.

✎ END POV

➳❥ tbc

maaf lambat update, jung jatuh sakit :))

[I] Sir. ✔Where stories live. Discover now