팙 : 2

2.8K 340 33
                                    

Day 1

Lee Honey

Aku sedang duduk menghadap jiran yang aku amat tidak suka. Dia dengan muka seposennya duduk tenang disofa empuk milik aku.

" selama kau tinggal dekat rumah aku ni, kau kena ikut semua peraturan yang aku nak perkatakan ni " , kata aku cuba untuk mencuri perhatiannya.

" tunjukkan bilik aku " , kata taehyung pantas. Aku merengus tidak suka dengan sikapnya.

" rumah ni takde bilik kosong dah, ada bilik aku je— kau tidur dekat ruang tamu " , balas aku sambil memeluk tubuh.

" kau jangan nak menipu aku, rumah ni ada tiga bilik tidur dan dua bilik mandi. Rumah engkau dengan rumah aku ada design yang sama— cept tunjukkan bilik aku " , katanya lalu dengan sesuka hatinya dia berjalan kearah tangga untuk naik ke tingkat atas.

" yah kim taehyung! " , jerit aku kuat ingin menghalangnya dari naik keatas. Tapi apakan daya? Aku ni hanyalah seorang perempuan yang lemah.

" yang mana satu bilik aku? Pintu hitam ke kelabu? " , soal taehyung pada aku sesampai sahaja kami berdua di tingkat atas.

" fine! Pintu kelabu bilik kau " , balas aku menyeraj kalah. Dia tersengih kotak tanda mengejek aku lalu dia mengusap kepala aku seperti aku ini anak anjing.

" good girl " , katanya lalu dia masuk ke dalam bilik tersebut. Menyampah betul aku dengan dia ni. Kenapalah ada perintah darurat dalam waktu yang salah dan tak sepatutnya?

Fuck you presiden mohammad kim namjoon abdullah tak encem.

•••

" woi honey tak manis, aku lapar kau tak masak apa apa ke? " , soal taehyung yang baru sahaja turun dari tingkat atas.

Aku menjelingnya tajam, suka suka hati je dia soal soal aku macam tu. Dia ingat aku ni bibik dia? Dah la menumpang rumah orang. Tak sedar diri.

" kau pergilah masak sendiri, ingat aku ni bibik kau? " , soal aku padanya yang sudah berdiri elok di hadapan aku.

" rupa kau dah memang ada macam bibik aku. Jadi apa salahnya? " , balas taehyung sambil elok berbaring di sofa empuk milik aku.

" dah pergi masak cepat. Aku nak makan " , sambung taehyung. Aku merengus kuat tanda protes lalu aku pun pergi ke dapur untuk memasak.

Serabut lah mamat ni ergh.

Tbc

" √ "  ♡ LOCKDOWN • KTHWhere stories live. Discover now