팙 : 5

2K 301 75
                                    

Day 3

Lee Honey

Aku sedang berbaring di atas sofa sambil melihat video video yang menarik di aplikasi tiktok.

Sejak lockdown ni, ramai pulak yang dah jadi tiktokers. Aku je masih steady tak jadi apa apa, hanya menjadi manusia yanh berguna sahaja.

" hey honey, kau tengah buat apa? " , soal satu suara dan ianya tak lain dan tak bukan itu pasti taehyung si jiran aku yang masih menumpang duduk di rumah aku.

" tengah tengok video tiktok ni ha— bosan sangat " , balas aku padanya. Dia mengambil tempat untuk duduk di sofa yang masih kosong.

" cuba kau bukak berita, mana tahu ada apa apa info " , kata taehyung. Aku mencapai remote tv dan remote astrio.

Aku membuka saluran awana apa untuk menonton berita yanh sedang ditayangkan.

Terlihat wajah presiden koreaq selatang yang tersenyum mesra.

" semua rakyat yang di sayangi sekalian. Saya ingin mengucapkam ribuan terima kasih kepada rakyat saya yang tercinta semua kerana telah mematuhi arahan dengan baik. Disini saya ingin memberi sedikit pesanan kepada rakyat saya semua, saya tahu anda semua mengalami kesukaran dengan wang yang tidak mencukupi. Tetapi jangan risau! Tepat jam 3 petang nanti saya akan edarkan duit kepada semua, bagaimana? Ketika waktu itu akan adanya hujan duit dan ianya diturunkan melalui kapal terbang negara jadi saya harap rakyat semua menggunakan semua duit itu sebaiknya and stay at home— okay cau! ALLAH WEH MIC TERBELAH DUA WEH BEB SORRY DO!!! " , kata kata presiden di akhiri dengan kerosakkan mic.

Ya mic tu terbelah dua sebab dia tepuknya mic tu tadi. Dah selalu dah perkara ini terjadi—

" hujan duit? " , soal taehyung tidak faham.

" ya hujan duit, bersedia pukul 3 nanti dengan baldi " , balas aku.

•••

Jam 3 petang aku dan taehyung sedang berdiri statik di halamak rumah sambil memegang baldi sorang satu untuk menadah duit yang akan turun nanti.

" eh weh honey! Dah turun " , aku pun dengan terujanya memandang ke langit dan terdapat banyak duit ringgit won koreaq jatuh ke tanah.

Aku dan taehyung bersama sama mengutip dan mengumpul duit itu sebaiknya.

Nanti apa apa hal boleh beli makanan atau barangan dari aplikasi membeli belah secara online.

" honey, sebenarnya kan— duit duit ni tak berguna pun untuk kita. Kita tak boleh keluar untuk membeli belah, nak beli barang online kena dari account so apa gunanya duit duit yang turun dari langit ni? Useless right? " , kata taehyung. Bila difikirkan balik apa yang dikatakan taehyung itu agak bener.

Bodoh punya goverment.

Tbc

" √ "  ♡ LOCKDOWN • KTHWhere stories live. Discover now