Kerana Terlepas Pesawat - Crush

29.6K 131 5
                                    

Pagi itu aku sedar dari lena di sebuah apartment mewah keluarga Joe. Ini sudah masuk hari kedua aku di sini. Hanya aku sendirian di sini memandangkan Joe ade beberapa perkara yang dia nak settlekan. Bagus juga fikirku. Yela, sekurang-kurangnya dapatlah aku rehat setelah dikerjakan di pusat karaoke yang juga rupanya milik keluarga Joe 2 hari lepas. Itu pun Kato yang beritahu aku dalam perjalanan dia menghantar aku ke sini atas arahan Joe. Banyak yang Kato ceritakan kepada aku pasal Joe. Baru aku tahu yang Joe ni sebenarnya dah mula berkecimpung dalam dunia business walaupun baru berusia 18 tahun. Boleh dikatakan yang Joe ni bz juga lah orangnya. Dengar cerita dari Kato ni, dapatlah aku sahkan rumors yang penah tersenar di sekolah aku pasal Joe ni. Khabar angin yang mengatakan dia bukanlah budak yang tak pandai. Tetapi sengaja buat malas dan acah-acah tak pandai sebab dia nak selalu lepak dengan kawan-kawan dia yang masih bersekolah dan tak pandai serta tak kaya macam dia. Salah satunya Si Amirul tu.

Kato juga begitu terhutang budi dengan keluarga Joe memandangkan mereka pernah menyelamatkan Kato dari Ah Long. Waktu tu dia hampir muflis apabila business nya tak menjadi akibat beberapa kesilapan yang dia lakukan. Joe lah orang yang membantunya meyakinkan ayahnya untuk invest di syarikat permainan videonya. Kerana itu lah dia tak berani nak membantah arahan Joe mahupun bapanya.

"Zahira...." Kato bersuara ketika kami sampai di depan pintu apartment.

"Yes?" balasku ringkas.

"I'm so sorry. Kalau I tau nak jadi begini, I tak bawa u sekali" Katanya dengan suara penuh kekesalan. Dia kini menunduk 90 darjah dengan gaya orang Jepun kat TV minta maaf. Nampak keikhlasannya dalam memohon keampunan dariku. Aku hanya tersenyum.

"It's ok Kato. U tak salah. I yang rela" balasku kepadanya sambil membelai rambutnya. Lalu aku ambil beberapa beg kertas yang berisi pakaian dalam yang dibelikan Kato dan juga pakaian yang dibelikan Joe dari tangan Kato dan masuk ke dalam apartment yang serba lengkap itu. Aku teruskan perjalananku ke master bedroom seperti yang diarahkan Joe dan mandi menyegarkan diri sebelum tertidur.

**********************************************************************************

Setelah selesai mandi, aku mengenakan pakaian dalam jenis lace berwarna cream pemberian Kato. Seksi betul fikirku. Ini la first time aku pakai pakaian dalam jenis ni. Habis nampak jelas puting dan cipapku. Mcam tak payah pakai ape. Bisik hati kecilku lagi. Kemudian aku sarungkan short pants dan t-shirt biru muda yang agak ketat pemberian Joe sebelum aku ke dapur untuk masak. Sambil-sambil itu aku berwhats app dengan family aku agar mereka tak risau. Sudah aku beritahu mereka yang aku tak jadi balik sebab terlepas pesawat. Mereka faham akan situasi aku dan berharap aku dalam keadaan baik di rumah sendirian.

Bagusnya partment Joe ni memang sentiasa penuh dengan makanan termasuk bahan masakan segar. Kata Kato apartment ni ade yang menyelia akan keperluan hariannya. Lebih lagi bila Joe nak datang. Tapi sebab malas, aku hanya masak bende simple je 2 hari ni macam spaghetti or nasi goreng.

Sedang aku menyiapkan diri untuk masak, tiba-tiba seseorang memelukku dari belakang. Terkejut aku dibuatnya membuatkan pinggan di tanganku yang penuh dengan nasi putih yang hendak ku goreng jatuh berderai.

"Sayang, it's me..it's me"

Segera aku berpusing ke belakang. Rupanya Joe yang memelukku. Aku hanya tersenyum plus sedikit kecewa. Aku sangkakan orang yang memelukku adalah suamiku. Aku lupa yang aku kini di"hijacked" oleh Joe.

"Joe.. nasib baik saya tak ada sakit jantung.." marahku padanya.

"Sayang, I'm ur boyfriend remember?. So, don't call me like that. Faham?" kata Joe mengingatkan aku yang aku telah bersetuju untuk menjadi girlfriendnya sewaktu di joloknya di karaoke tempoh hari.

Zahira Season 2Where stories live. Discover now