16. Destiny

615 63 11
                                    

Pagi-pagi taehyung mengikuti lelaki paruh baya itu. Hari ini adalah hari pertama dia akan berkerja sebagai seorang tukang bersih disebuah syarikat ternama.

Dan untuk hari pertama pasti dia mahukan hari yang paling menyenangkan baginya.

"Mintak tolong tengok-tengokkan jaehyun ye.." Ujar taehyung kepada wanita paruh baya itu. Wanita itu memberikan senyuman kedut pada taehyung.

"Jangan risau, makcik akan tengok-tengokkan jaehyun. Lagipun hyejin pun ada jadi jaehyun tak akan keseorangan." Katanya. Taehyung senang mendengarnya.

"Terima kasih banyak-banyak." Ucap taehyung berkali-kali mereka semua tersenyum pada taehyung. Seungwoo memandang taehyung tak lepas. Tatapan matanya saat ini sedikit berubah dan sudah tentu soo hee perasaan dengan anak mata yang disorrowkan pada taehyung.

"Mama, balik cepat ye!" itu suaraa jaehyun. Dan sebelum pergi, taehyung tak lupa mendaratkan sebuah kecupan ringan pada dahi anaknya itu.














Taehyung sudah mulai berkerja. Dan sempat juga tadi dia berkenalan dengan beberapa orang yang berkerja sama dengan mereka. Cuma mereka sudah lama berkerja disini.

Orang-orang disini juga ramah dan baik sekali. Taehyung amat mensyukuri hal itu.

"Heh, kau budak baru?" Ujar seseorang yang secara tiba-tiba menolak bahunya pelan. Bukan apa, hanya sahaja dia berasa terkejut.

"Ah, iya.. saya pekerja baru.." jawab taehyung dengan senyuman kotaknya. Wanita itu memandangnya dari atas hinggalah bawah. Taehyung bingung melihat dua gadis muda itu. Yang jelasnya dia adalah staff di sini.

Sebenarnya taehyung ditugaskan untuk mengambil bahagian lobby. Maka disini sedikit terbuka tempatnya. Dan banyak staff-staff dan juga pekerja-pekerja yang hebat lalu disini. Jadi tak hairanlah..

"Oh, perlu ke? kau pakai cantik-cantik macam tu. Kau tu cuma cleaner je!" Ujar mereka dengan nad yang mengejek. Taehyung menunduk, padahal dia tidak memakai make up atau sebagainya. Dia hanya memakai lipbam sahaja.

"Ah, maafkan saya!"

"Padam sekarang gincu kau tu!" Ujar salah satu gadis itu. Taehyung bingung.

"Hah?"

"Tak faham ke? padam bibir kau tu!" Katanya dengan suara yang sedikit ditegaskan. Taehyung terkejut, sehingga bahunya terhinjut. Lalu mengelap kesan lipbam itu menggunakan tanganya.

"Ck, dasar attention seekers!" Akhirnya mereka berdua pun berjalan pergi meninggali taehyung. Pemuda manis itu, kembali melakukan kerjanya semula.














Setelah selesai menyapu dilantai lobby. Taehyung mengemas dibahagian pejabat staff.

"Excuse me?" Itu ada suara yang menegur taehyung. Namja manis yang tadi sibuk menyapu kini berhenti dan mendonggakan kepalanya.

"Oh, Kim Taehyung, i can't believe this! how you boleh berkerja disyarikat suami i." Taehyung kenal wanita itu. Siapa lagi kalau bukan Jeon Chaeyoung. Iaitu isteri kepada Jeon Jungkook. Rose.

"Puan rose.." lirih taehyung tak ingin dipermalukan olah wanita ini. Sejak bila entah wanita ini mulai membencinya. Tapi dia berasa sangat pantas dibenci.

"Lepas ni kau akan hadap muka aku hari-hari. Dan kau kene ingat benda ni, sampai bila bila pun jungkook akan tetap jadi milik aku. Jangan pernah mimpi yang kau nak dapatkan jungkook. Sebelum itu terjadi, langkah mayat aku dahulu." Kata wanita itu dengan senyuman yang sinis. Rose menolah tubuh taehyung membuatkan namja itu jatuh terduduk. Kemudian dia berjalan pergi.

[𝐂] 𝐖𝐢𝐧𝐭𝐞𝐫 𝐁𝐞𝐚𝐫 •𝐣𝐣𝐤+𝐤𝐭𝐡✓Where stories live. Discover now