23. Can we?

682 57 7
                                    

Taehyung berkerja seperti biasa. Saat dia sedang berkerja, dia tak sengaja menjatuhkan baldi yang berisi air itu.

Staff disana banyak yang memaki hamun taehyung keran melakukan kerja dengan tidak peka. Berkali-kali taehyung meminta maaf.

Jungkook turun dari lift kerana terdengar suara heboh. Menghampiri dikerumunan orang ramai disana. Disana ada taehyung yang dimarahi oleh pekerja-pekerjanya.

"Bodoh, buat kerja pun tak betul. Aku akan report pada atasan."

"Tolonglah, saya minta maaf saya betul-betul tak sengaja Tuan."

"Ah, tak kira.. aku harap lepasni kau akan dipecat." Taehyung merayu-rayu pada lelaki itu. Saat itu taehyung seperti dihina dan diherdik oleh orang sekeliling.

"Ehem.. apa yang dah berlaku ni." ujar jungkook yang datang dari belakang membuatkan kesemua orang disana terkejut melihat kedatangan majikanya.

"Ah tuan, ini pekerja cleaner ni dia tak peka dengan kerja dia. Nampak habis semua air tumpah disatu lantai ini. Bahkan ia akan mengundang kecederaan orang lain. Tuan seharusnya memecat dia." Ujar lelaki itu. Jungkook menatap ke arah taehyung yang duduk berayu itu.

"Dia dah minta maaf?" soal jungkook.

"Ah, dah tuan jungkook."

"Jadi nak mempermasalahkan apa.. jika memang itu kesilapanya dia sudahpun meminta maaf kenapa masih berkeras nak hukum dia." Ucap jungkook dengan nada dinginya membuatkan para karyawan disana berasa gerun dengan suara atasanya.

"Adakah orang orang disana cedera kerananya."

"Tidak tuan.." lelaki itu menundukan kepalanya.

"Ini antara saya dan dia. Jika berurusan dengan keselamatan atau kesilapan yang dia lakukan. Itu sudah menjadi kerja saya. Tugas awak bukanlah menghukum seseorang. Melainkan menjalankan tugas sebagai seorang pekerja staff."

Kesemuany tertunduk takut. Tak berani melihat atasan mereka yang begitu dingin ini. Akhirnya kesemua pun bersurai tinggal taehyung dan jungkook sahaja di sana.

"Bangunlah." ujar jungkook dengan lembut. Taehyung jadi takut takut nak tengok jungkook sebab dengar jungkook baru sahaja marah pekerjanya apatah lagi dirinya.

"Maafkan saya Tuan Jungkook."

"Tak mengapa.. cuma lain kali saya nak awak lebih fokus dengan kerja dan melakukan pekerjaan dengan baik. Bukan apa, hanya sahaja saya tak boleh tengok diorang maki hamun awak macam tu."

Taehyung mengangguk faham kemudian melemparkan senyuman pada jungkook.

"Terima kasih tuan."

"Taehyung.."

"Iya?"
taehyung mendonggak.

"Sekarang waktu lunch kan."

"Iya..saya." jawab taehyung.

"Sudi tak awak keluar lunch dengan saya." Taehyung terdiam. Jadi ragu-ragu nak ikut jungkook. Tetapi dia tetap ingin bersama jungkook.

"Eung." taehyung mengangguk membuatkan jungkook tersenyum lebar.

"Saya tunggu awak dibasement."

"Baiklah.."



















Jungkook menyandarkan tubuhnya pada bumper kereta mewahnya itu. Taehyung sampai disana melihat jungkook yang masih setia menunggunya.

Terasa gugup secara tiba-tiba. Taehyung datang menghampiri jungkook.

[𝐂] 𝐖𝐢𝐧𝐭𝐞𝐫 𝐁𝐞𝐚𝐫 •𝐣𝐣𝐤+𝐤𝐭𝐡✓Where stories live. Discover now