thirty two

2.6K 502 443
                                    


*********

"aku akan ganti jungkook."

sungjae berbisik bisik dalam bulatan untuk berbincang dengan pembantu pengadil yang lain memandangkan jungkook injured, tak adil kalau dia main. tapi tak adil jugak areum main sebab areum perempuan. malangnya dorang tak tahu yang areum ni memang player basketball dulu kala sebab ayah dia bergiat dalam sukan ni, cuma sahabat baik lama dia je yang tahu, iaitu raehee.

raehee pun antara salah satu penonton. dia datang cuma untuk tengok keadaan dekat situ.

yeora dan iseul mula berpeluk tubuh. ya, mereka berdua ni datang semata mata untuk tengok si jejaka jejaka hensem lah. muka tak puas hati berubah bila areum masuk campur.

"punya lah aku tertipu si areum tu kyung. dasar." kata iseul.

"sunbae jangan percaya minah tu. tengok lah dia akan menyesal nanti sebab permainkan kita." sambung yeora sambil mengipas lehernya.

jungkook menerpa lengan areum, "yah kau serius ke?"

mingyu turut menerpa dari sisi lain, "areum hajima."

areum melepaskan kedua dua belah lengan dek kerana rimas. dia mengundur setapak ke belakang. kebetulan sungjae dan pembantu pembantu pengadil yang lain datang ke tengah menghampiri mereka.

"baiklah. dipersetujui."

"wHAT?"

"yah dia yeoja kot?" bantah daehyun.

"hey siapa kata yeoja tak boleh main? hengko nak merendahkan level wanita ke?" marah sungjae menyebelahi budak sekolah dia sendiri.

"entah, dedo ah tu." jimin menyampuk.

taehyung terkekeh kekeh gelak, "eleh tak kan dengan yeoja pun takut?"

mereka rasa tercabar, jungkook dan mingyu cuma mampu menghela keluhan berat. terus sahaja areum masuk ke dalam perlawanan mereka. jungkook berjalan keluar dari gelanggang menuju ke arah seokjin, masuk ke dalam dakapan lelaki itu. manja bethol.

"kenapa kook?"

"areum ganti. hm hyung, takut lah."

"takpe, aku yakin dia lagi better dari hengko. at least jari kau tak lah risiko. dah lah baru nak sembuh tu. ha, chill. dorang gelabah sebab tak boleh nak attack kau." jin menenangkan si maknae kesayangan.

perlawanan dimulakan.

taehyung dan yoongi saling mengangguk kecil begitu juga areum, namjoon dan jimin yang berada di center berhadapan dengan shinkwan si ketua. sungjae melihat mereka bersedia kemudian melambung bola tinggi. jimin melompat untuk menepis bola namun dek kerana pendek dia tersangkut di skala enam.

semua orang merasakan benda tu comel. tapi jungkook dengan jin dah ketawa mengekeh.

sepanjang permainan, saat genting dan mendebarkan buat jungkook. dia takut, tapi memang dia akui areum seorang pemain yang hebat.

padahal dia pernah tanya areum masatu, tapi areum kata dia tak pandai main siap mintak diajar pulak tu. malu bertubi tubi menyerang jungkook sebab percaya dengan kata kata budak perempuan tu.

"ahh bak sini kamera kau hyung! areum tengah cantik gilA." jungkook merampas kamera seokjin seraya menangkap gambar areum sepuas hati.

sekarang heonggi mendahului dengan 4 mata dan seocho masih 0 mata. tetapi areum berlari sebagai goal attack dan membuat lontaran luar lengkungan sekaligus mendapatkan 3 mata.

jeritan dan sorakan memenuhi ruang. hoseok tidak lupa menjalankan kerja. seokjin berjoget joget diluar gelanggang. yang lain turut terkejut dengan kebolehan areum tetapi tidak mingyu, sebab dia tahu kebolehan gadis itu.

Milk Tea + jjkWhere stories live. Discover now