forty six

2.6K 476 559
                                    


***********

"areum.. sebenarnya aku.. kena pergi sekarang. ada hal." taehyung meminta diri untuk beredar, bibirnya tidak lupa menguntum senyuman kecil. molly dibelai seketika sebelum dia kembali berdiri.

"eoh. josimhae." areum melambai ringan. lambaian dibalas namun taehyung berpatah balik selepas dia ragu ragu samada nak tanya atau tidak.

"eoh.. sekejap. nak tanya, macam mana kau dengan jungkook? tak bergaduh sebab kes hari tu kan?" soal taehyung bimbang. bukan apa dah lah dia terluah perasaan depan semua orang tapi jungkook ada sekali. takut lah kot kot itu punca dia bertikam lidah dengan areum ke apa kan.

"okay je. jangan risau."

"bagus lah. jungkook.. memang sayang sangat dekat kau. hope korang berdua okay. kalau tak ada apa apa aku pergi dulu." taehyung mengukir senyuman nipis.

"e..eoh.." areum menghantar bayangan taehyung yang semakin menjauh hilang.

walaupun taehyung ada hati yang baik, tak faham kenapa dia kena tinggal dengan iseul dulu. apa pun taehyung cuma lah kenangan masa silam. lelaki yang dia pernah suka dalam diam disebabkan personaliti yang sempurna tu.

************

19:40 pm

milktea
▸ kenal min ju? dia macam familiar

lattemacchiato
▸ em nama aku tak ingat,
mungkin kalau tengok muka
aku kenal kot?

▸ kenapa? dia set set yeora?

▸ suka jungkook?

milktea
▸ ah tak, pada aku dia baik

▸ aku berkawan dengan dia
cuma, aku macam pernah
nampak dia tapi tak pasti
dekat mana

lattemacchiato
▸ perasaan kau je kot.
btw bagus lah finally kau
dah ada kawan! risau tau
aku, kau madah sensorang je

milktea
▸ eoh, aku dah biasa
sejak kau tak ada. em.

▸ aku nak buat kerja sikit

lattemacchiato
▸ eung! arraseo <3

************

earphone melekat di kedua belah lubang telinga, jungkook menggerakkan kakinya mengikut rentak lagu seraya menunggu seseorang. dah tentu lah yeochin terchenta. tak ke gitew.

first date.

bila terbayang ayat tu jungkook cepat cepat geleng laju.

manakala gadis itu pulak dah gemuruh. dua ulas bibir diketap, gemuruh nak bersemuka dengan budak lelaki tu sekarang. tapi areum lambat lambat melangkah, dia mendekati jungkook yang sedang mendongak ke langit sambil mulutnya terkumat kamit menyanyi tanpa suara.

"jungkoo...k."

"ehem. KOOK."

jungkook tersentak kemudian berpaling ke kiri. dia tergamam sejenak, air liur ditahan dari terus meleleh. terlihat seorang bidadari syurga berpakaian dress kelabu paras bawah lutut, dia selesa dengan baju tu tapi tak selesa dengan penampilan dia yang agak berbeza dari biasa. mata jungkook terkebil kebil dungu, amboi macam kena pukau!

Milk Tea + jjkWhere stories live. Discover now