Bab 7

1.2K 98 2
                                    

Author POV

Sekarang adalah waktu rehat untuk form 5. Mereka semua keluar dari kelas dan menuju ke kantin.
"Korang aku nak pergi beli makanan ni. Nak aku tolong beli apa-apa tak? " Tanya Wawa kepada mereka semua.
"Erm belikan aku sandwich sardin dengan calpis original. " Kata Nelly kepada Wawa. Dia menganggukkan kepala.
"Aku nak roti sambal bilis dengan ice lemon tea yang botol punya bukan kotak. " Kata Nad kepada Wawa. Selepas semua dah order makanan , sekarang tinggal Shah , Harraz dengan Nelly je. Semasa dorang sedang bersembang tetiba ada orang menyebok.

Nellysa POV

Tengah seronok bersembang pastu ada 'someone' datang menyebok. Sapa lagi kalau bukan Zahirah.
"Hi Harraz. " Sapa Zahirah kepada Harraz. Dia tegur Harraz je? Abistu kitaorang dekat sini tak nampak ke?
"Hi. " Balas Harraz sepatah. Padan muka kau.
"I tunggu you tau dekat atas tadi. I nak ajak you rehat dengan i sekali. Rupanya you rehat budak ni. " Kata Zahirah kepada Harraz sambil-sambil tu sempat pulak menjeling aku. Eh ingat mata kau tu lawa sangat ke?
"Buat apa aku nak rehat kau. Aku ada kawan aku sendiri biar la aku nak rehat dengan sapa pun. " Balas Harraz kepada Zahirah. Setepek!
"I ada bawakan makan favourite you. Kita boleh makan sama-sama. " Kata Zahirah kepada Harraz. Try hard nya kau nak dapat Harraz. Aku dengan Shah acah-acah bersembang.
"Mana la makanan kita ni eh? Sakit hati pulak duduk dekat sini lama-lama. Boleh hilang selera makan aku. " Kata Shah kepada aku.
"Kan. Rasa macam nak termuntah la pulak duduk sini. Aku rasa macam tengah duduk dekat tempat sampah. Pastu ada pulak 'lalat' dekat sini. Jijik aku. " Balas aku.
"Eh korang kalau taknak duduk sini bla je la. Aman sikit aku nak makan dengan Harraz. Kan you? " Kata Zahirah kepada kami berdua dan senyum pada Harraz. Aku hanya roll eye. Menyampah!
"Aku taknak makan dengan kau. Dah jom korang. " Kata Harraz kepada Zahirah dan mengajak kami pergi dari kantin. Aku tersenyum dalam diam. Padan muka kau. Orang dah tak suka buat apa terhegeh-hegeh. Kami meninggalkan kantin tersebut dan duduk di tempat lebih selesa dari duduk dengan 'lalat' tu. Kitaorang mengambil tempat di luar kawasan kantin. Dekat situ ada pondok and then ada meja dengan kerusi batu. Muat la tu. Dari jauh aku dah nampak Wawa dengan yang lain-lain. Mereka nampak aku dan menuju ke tempat kami.
"Eh apahal korang duduk dekat sini? " Tanya Aina kepada kami bertiga.
"Ada 'lalat' dekat sana. Hilang selera aku nak makan. " Jawab Shah kepada Aina. Kami semua berkumpul di situ dan makan bersama-sama. Tiber.

TBC

Hai assalamualaikum semua 🤗 jangan lupa vote and comment okay? ❤️

Crushku Pengawas Handsome (Complete)Where stories live. Discover now