Bab 28

719 57 3
                                    

Author POV

Sehari sebelum hari graduasi...

Sekarang adalah waktu rehat tingkatan 4 dan 5.
"Agaknya bila cikgu nak buat rehearsal? " Tanya Nad.
"Tah la Nad. Mungkin lepas ni atau- " Belum sempat Nik menghabiskan ayatnya , ada satu pengumuman keluar.
"Kepada pelajar tingkatan 5 , sila berkumpul di dewan selepas ini. Terima kasih. "
"Aku baru je cakap. Dah la jom pergi ambik beg. " Kata Nik.
"Asal nak ambik beg? " Tanya Khairil.
"Sebab haritu cikgu Azaheen ada cakap rehearsal sampai balik. " Jawab Nik. Mereka semua mengangguk. Selepas mengambil beg , mereka terus ke dewan. Mereka duduk mengikut kelas masing-masing.
"Assalamualaikum dan selamat sejahtera semua. " Kata Cikgu Azaheen. Mereka semua menjawab.
"Pada hari ini kita akan adakan rehearsal untuk majlis graduasi esok. Sebelum itu saya nak tanya , kamu semua dah dapat jubah dengan topi belum? " Tanya cikgu Azaheen. Mereka semua mengangguk.
"So pada majlis graduasi , ada perkara yang perlu korang semua ikut. Perkara pertama adalah pakaian. Pakaian yang sopan adalah salah satu tatacara pemakaian yang perlu diikuti oleh semua. For the muslim girl , you guys have to pakai baju kurung. And baju kurung tu jangan terlalu ketat yang loose and just nice. Jangan sampai nampak bentuk badan. Untuk non-muslim girl ,korang kena pakai baju yang sopan. Kalau yang indian nak pakai sari boleh but kena tutup belakang and for chinese pulak nak pakai apa pun boleh asalkan tutup dada , tak ketat dan jangan pakai yang terbelah. Okay? " Kata cikgu Azaheen. Mereka semua mengangguk faham. Selepas cikgu Azaheen memberitahu tentang etika pemakaian. Sekarang adalah cara ambil sijil.
"Okay sekarang adalah rehearsal naik pentas untuk ambil sijil. Kita akan mulakan dengan kelas 5A dan berikutnya. " Kata cikgu Azaheen.

Skip

Nellysa POV

"Dipersilakan Muhammad Khairil Asyraf " Kata pengacara majlis.
"Seterusnya , dipersilakan Nellysa Aisyah " Kata pengacara majlis itu. Aku terus naik ke atas pentas. Semasa di atas pentas , aku ternampak si Zahirah menjeling tajam ke arah aku. Afiq pula senyum sambil pandang aku. Dah kenapa dua orang ni? Aku mengabaikan mereka lalu turun ke dari pentas dan berjalan ke arah kawan-kawan aku.
"Weyh korang. Tadi ennn masa naik pentas , aku nampak si Zahirah jeling aku. Pastu si Afiq pulak senyum-senyum pandang aku. Pelik aku dengan dua ekor tu. " Kata aku kepada mereka.
"Abaikan je la dorang tu. " Balas Atirah. Aku mengangguk.

TBC

Heyyo! Double update for today ❤️ jangan lupa vote and comment okay? 😘

Crushku Pengawas Handsome (Complete)Where stories live. Discover now