W:I miss you

118 15 4
                                    

~ soobin merungut di meja makan. Penat dia kejutkan hueningkai,yeonjun dan Beomgyu tapi ternyata langsung tak nak bangun.

Hanya Taehyun sahaja yang terjaga. Mudah sahaja untuk kejut Taehyun. Hanya perlu seru namanya dan dia akan terbangun.

Taehyun dan soobin melangkah menuju kesekolah. Yang lain? Pedulilah mereka. Siapa suruh tak nak bangun.

Yeonjun menjerit apabila dia sedar yang dia sudah terlambat. Ada 20 Minit sebelum sekolah bermula. Hueningkai disebelahnya disepak.

Pedulilah. Yang penting Anak itu bangun. Kelam kabut yeonjun bersiap. Hueningkai yang terjaga kerana disepak pun kelam kabut.

Mereka berlari kesana-kesini. Yang lagi mengejutkan Beomgyu yang terjaga Dari tidur terus pakai baju sekolah. Dia pun kelam kabut.

Soobin dan Taehyun Pula sudah selamat sampai ke sekolah. Taehyun mengeluarkan airpod miliknya. Lagu 'maze in the mirror' kegemaran dia dan jiyu dipasang.

Pintu kelas yang dilanggar seseorang menarik perhatian Taehyun. Tawa Taehyun hampir terletus. Mulutnya ditekup menahan ketawa Dari terlepas.

Hueningkai tersenyum Malu kearah rakan sekelasnya. Dia terlalu tergesa-gesa sehingga terlanggar pintu kelas.

Hueningkai duduk disebelah Taehyun. Mereka adalah tablemate. "Awal bangun!"perli Taehyun sambil mencabut airpodnya.

Hueningkai mencebik. "Diamlah!Kau dah siap kerja matematik?Aku Nak tiru!"balas hueningkai. Taehyun tersengih.

Sudah dia agak yang hueningkai Akan meniru. Buku matematik dikeluarkan dari dalam beg. Hueningkai dengan pantas menyalinnya.

"Beomgyu hyung dah bangun?"Tanya Taehyun. Risau Pula dia dengan Beomgyu kerana lelaki itu langsung tidak terjaga apabila dia dan Soobin kejutkan.

"Dia tak Mandi pergi sekolah"balas hueningkai. Mata Taehyun membulat tanda tidak percaya. "Kau biar betul!!"ujar Taehyun.

Hueningkai hanya mengangguk. Dia terlalu fokus menyalin jawapan Taehyun. Taehyun gelengkan kepalanya.

Patutlah soobin cakap yang Puan Choi karang sangat Beomgyu main Benda tu. Rupanya boleh akibatkan Beomgyu tak Mandi.😂

************************************
Aeyeon Villa,gangnam-gu,Seoul.

~ jiyu tergamam apabila melihat keluasan dan kebesaran rumah itu. Rumah itu mempunyai 7 bilik tidur, 1 bilik permainan, 1 library, 1 gim, 2 kolam renang(satu diluar rumah dan satu lagi ditingkat atas bersebelahan dengan bilik permainan),1 studio.

Dapur,ruang Makan dan ruang tamu juga Ada. Rumah ini mempunyai 3 tingkat. Dan bilik tidur berada di tingkat 2.

Yang mengejutkan jiyu rumah ini bukan sahaja Ada tangga tetapi terdapat lif juga. Sesungguhnya rumah ini memang direnovate habis Oleh encik Park.

Nenek jiyu iaitu Puan Lee Aeyeon bukanlah calang-calang orang. Tanah jeju-do adalah milik nenek Lee. Hampir kesemua bangunan adalah milik nenek Lee di Jeju.

Jiyu menjenguk biliknya. Barangnya Dari rumah lama sudah disusun. Sebelum mereka sampai ke Seoul. Encik park Ada menyuruh orang mengambil barang mereka.

Jiyu menjenguk Pula bilik hueningkai. Gelakan halus kedengaran Dari bibirnya. Bilik itu penuh dengan plushie kegemaran hueningkai.

Bilik Taehyun Pula penuh dengan teknologi dan kereta mainan. Terdapat juga replika lain dalam bilik itu. Memang mengikut cita Rasa adik-adiknya.

"Yuyu puas hati?"soal Puan Ji yang tiba-tiba muncul. Jiyu menoleh lalu tersenyum. Dia mengangguk mengiyakan persoalan Puan Ji.

"Bila Taehyun dan hyuka Akan balik?"soal Puan Ji lagi. "Lusa mereka pulang lagipun dekat sahaja...turun Bukit rumah nombor 4 adalah rumah keluarga Choi"balas jiyu.

우리는 (We)Where stories live. Discover now