W: suspicious

100 13 4
                                    

Choi Resident gangnam-gu.

~ keadaan rumah itu sangat tegang. Tuan Choi memandang Beomjyu dengan tajam. Telefon soobin yang berada ditangannya dilemparkan atas meja.

"Beomjyu jelaskan semua ini!!"arah Tuan Choi tegas. Yeonjun hanya tersenyum sinis. Dia tak sangka yang perempuan itu betul-betul pukul jiyu.

Memang wajarlah jiyu marah. Gadis itu tiada salah tapi dia dibuli hanya kerana Beomjyu dahagakan perhatian yeonjun.

Beomjyu gigit bibirnya. "Saya...Saya cuma...ini semua Salah yeonjun oppa!kalau oppa tak layan Saya macam orang asing Saya takkan buat dia  macam tu!!"jerit Beomjyu.

Puan Choi ketap bibirnya. "Kamu jangan Nak menjerit dalam rumah ni!!"marah Puan Choi. Dia tak suka Beomjyu jerit pada yeonjun.

"Ooh Kau nak salahkan Aku?!Kau patut salahkan diri Kau sebab Kau dengan adik Aku langsung tiada persamaan!"bidas yeonjun.

Puan Choi tergamam mendengar ayat yeonjun. Soobin Pula hanya diam. Dia masih bengang kerana telefonnya dicampakkan kerana Beomjyu.

Sudahlah telefon itu telefon Baru. Tuan Choi hembuskan nafas Kasar. Dia memandang Beomjyu. Sudah lama dia curiga dengan gadis itu.

Hilang ingatan?tak mampu pulang?kenapa gadis itu tidak pergi ke Balai? Dari gadis itu masuk Kerumah mereka Tuan Choi sudah mula syak.

Tapi dia diamkan kerana isterinya nampak gembira dengan adanya Beomjyu itu. "Appa Nak buat ujian DNA!"ujar Tuan Choi tegas.

Seluruh penghuni rumah terdiam. Beomjyu genggam bajunya. Dia mula rasa gemuruh.

"Appa pun tak yakin dengan Beomjyu ke?"soal Beomjyu perlahan. Suaranya sehabis mungkin dikawal.

Puan Choi berdehem. "Omma setuju dengan appa..omma dah mula rasa kamu ni mencurigakan"sokong Puan Choi.

"Omma!!"jerit Beomjyu. Suaranya jelas tidak puas hati. Puan Choi memandang Beomjyu tajam. "Kenapa?kamu tak puas hati?"soal Puan Choi.

Beomjyu kepalkan penumbuknya. Kalau ikutkan hatinya mahu sahaja dia tumbuk Puan Choi tapi dia perlu sedar yang kedudukannya Sedang tergugat.

"Appa keluarga Aeyeon Akan maafkan Kita kalau Beomjyu melutut Minta maaf"beritahu yeonjun. Bulat Mata Beomjyu mendengarnya.

"Mwo?!jangan haraplah!kalau perempuan tu Mati lagi bagus!"ujar Beomjyu Kasar. Dia bangun Dari duduk.

Dia terus tinggal kan ruang tamu dan masuk kedalam bilik. Baru sahaja Puan Choi mahu mengejar Beomjyu Tuan Choi sudah menghalang.

"Biarkan!"ujar Tuan Choi. Tiba-tiba telefon Beomgyu berbunyi menandakan ada chat masuk. Dahi Beomgyu kerut apabila nombor tidak dia kenali hantar satu video.

Dia Buka video itu. Matanya membulat. Dia terus tunjukkan telefonnya kepada Tuan Choi. Soobin dan yeonjun yang berminat Nak Tahu tengok video itu.

"Dongsaeng!"seru Si perakam video. Kanak-kanak yang Sedang menanam pokok menoleh lalu tersenyum.

Keluarga Choi tergamam melihat wajah kanak-kanak itu. "Beomjyu!"ujar Tuan Choi lirih. Dia menyentuh skrin telefon itu.

"Oppa Nak apa?"soal kanak-kanak itu sambil mencebik. Si perakam ketawa. "Marahnya adik oppa!"ujar Si perakam.

Kanak-kanak itu tersenyum. "Oppa Nak apa sebenarnya?"soalnya malas.  "Dongsaeng Nak cakap apa dekat keluarga kandung dongsaeng?cakap dalam video ni"ujar si perakam.

우리는 (We)Where stories live. Discover now