Eight

18 5 0
                                    

Selepas makan afiq yg keluar untuk membeli barang dapur dan keperluan yg lain. Safia yg tinggal keseorangan di dalam rumah tersebut mengemas semua barang2 yg bertabur di rumah tersebut safia tidak segaja terpijak gambar ex tunang afiq yg di bertanda x di wajah gambar tersebut. Safia meneliti gambar tersebut lalu terdengar bunyi ketukan pintu yg sangat keras dari luar. Safia meninggalkan gambar tersebut di atas meja lalu berlari ke pintu tersebut.

Safia: iye jap.. Jap.. *membuka pintu dan terkejut dgn kedatang seorang perempuan berambut pendek* kamu cari siapa di sini?

Perempuan tersebut rupanya nancy ex tunang afiq dulunya.

Nancy: cari afiq.. Kamu siapa? *peluk tubuh pandang safia dgn pandangan tajam*

Safia: saya safia isteri afiq.. *senyum*

Nancy dgn muka tidak tahu malu lalu terkejut dan mukanya mula merah sebab marah menolak safia dan menjerit depan rumah safia.

Nancy: *marah jerit dekat safia* isteri!!!! Sejak bila afiq ada isteri!? Aku ni yg patut afiq kahwin bukan kau faham! *tolak nancy sambil marah dekat safia*

Safia terkejut kena tolak lalu berkata dekat nancy!

Safia: miss. Saya memang isteri afiq! Kenapa awak cakap awak tunang dia? Saya tak faham..

Nancy marah dan menarik tangan safia lalu menamparnya dan menarik tundung safia di luar depan semua orang! Safia yg menahan sakit pgg tangan nancy yg masih tidak hinggi melepaskannya!

Safia: sakit!! Jangan macam ni saya tak tahu apa2 pasal awak!!

Nancy: *marah lalu menampar safia menedang safia* dasar perempuan perempas!!!

Orang yg lalu lalang lalu segera mengawal keadaan dan membantu safia tetap tidak boleh kerana di hilang oleh nancy dan acaman nancy hinggi membunuh mereka semua sekiranya masuk campur sekali. Tibe2 afiq datang dan berteriak dan marah meletakkan barang2 yg lain di lantai dan menarik tangam safia lalu memeluknya.

Afiq: *peluk safia mata marah memandang nancy* nancy!! Kau memang perempuan tak sedar diri!!! Perempuan tak dah maruah!!! *tengking nancy*

Safia yg hanya menahan sakit dan menangis di pelukkan afiq terasa hatinya bergitu koyat atas apa yg di lakukan oleh seorang perempuan yg tidak di kenalinya. Nancy lalu pgg tangan afiq dan marah lalu meminta maaf dan menujuk safia yg membuatnya dahulu.

Nancy: *buat gaya gedik menjeling safia* sayang dia yg buat dulu.. Ni penduduk sini saksinya.

Afiq: *mata marah menampar nancy depan semua orang lalu pgg tangan nancy dan menolaknya di depan kalayan ramai gelak jahat dan senyuman yg hinggi membalas dendamnya* perempuan ni!!! Perempuan murahan semua!! Perempuan tak sedar diri sudah ada suami!!! Tapi masih melakukan hubungan tidak senonoh sama lelaki lain!!! Perempuan ni tinggalkan aku sebab aku katanya bodoh! Tahu duit... Duit terus!!! *gelak jahat pandang nancy dgn hina*

Nancy yg menahan malunya lalu mendekati safia dan menarik tangan safia menghetakkan kepala safia di dinding sebanyak 3 kali afiq yg melihanya cuba halang tetapi emosi nancy tetap marah afiq yg memang panas dan marah sekarang ini tidak boleh tahan dgn perangai nancy yg tidak sedar diri lalu menampar muka nancy dan menarik safia lalu memeluknya.

Afiq: *menghalau nancy dari tempat tersebut sambil marah dan tengking depan muka nancy* pergi!!!! Perempuan kotor!!!! Pergi!!!

Nancy: *memandang muka afiq lalu menunjuk muka safia dan afiq sambil jeling tajam pgg pipinya* dengar sini!! Korang berdua tidak akan bahagia sampai bila2 aku akan pastikan korang Dua2 hancur!

Nancy lalu meninggalkan tempat tersebut.. Afiq cuba tenangkan safia lalu mencium dahinya dan melihat lukanya. Safia hanya menahan sakit yg di alami olehnya dan hanya bertahan dgn semua ujian ini


BOSS FOR MEWhere stories live. Discover now