Eleven

19 6 0
                                    

2 minggu berlalu afiq sudah mula baik diri demam yang di hadapinya. Kini giliran safia demam kerena tidak cukup tidur risau akan diri afiq. Safia terbarimg di sofa. Afiq turun bawa untuk. Mencari safia untuk di hukum kerena tidak ada sarapan di hantar sama sekali afiq memandang sofa safia yg tertidur dan badannya safia yg bergitu panas.

Afiq: woi kau kenapa ni? *pandang safia dgn wajah yg tegas*

Safia: awak saya tak berapa sihat lah.. *tidak larat bangun kepala terasa berat semacam*

Afiq memandang safia dgn perasan kosong afiq memenggang dahi safia lalu merasa sama ada safia demam atau tidak. Afiq terkejut rupanya safia demam dgn wajah safia yg separuh memucat.

Afiq: *wajah tegas* dah gi rehat dekat bilik..

Safia cuba bangun dari sofa dgm perasan sekeliling hitam safia pengsan. Afiq terkejut melohat safia demikian lalu afiq mendukung safia ke bilik dan menelefon dokter.

Berselang 2 minit dokter memberitahu bahawa safia di katakan mengandung dan perlukan perhatian yg cukup dan memelukan rehat yg mencukupi. Afiq terkejut dgn kenyataan dokter yg safia mengadung anak mereka yg pertama. Selepas dokter balik dari sana afiq memandang safia dgn senyuman.

Afiq: *melangkah kedalam bilik mereka di dalam hati afiq hanya ada perasan resah gelisah tangan afiq memenggang dahi safia senyum* safia tq.. Maaf kan abang buat safia bergitu deria selama ni.. *slow talk kiss dahi safia*

Afiq membiarkan safia rehat manakala afiq membuat kerja2 rumah. Sementara itu, musa mula berfikir bersama sama dgn nancy cara menjatuhkan rumah tangga safia dan afiq.

Nancy: kau rasa berkesan ke guna cara meracun safia? Ha? *pandang musa dgn takut dan rasa bersalah sangat*

Musa memandang nancy gelisah semacam dan mengeluarkan kata2 untuk nancy senyuman manis di lemparkan ke nancy.

Musa: baby semua tu dalam rancangan. Well.. Semua tu kana berjalan lancar jangan risau he.. Jangan takut baby ada untuk nancy.

Kata2 musa itu membuatkan nancy termakan bulat-bulat kata musa yg bergitu manis. Musa mula merasa lega dgn senyuman nancy. Kerena iye sudah berjaya dalam rancangam merosakkan nancy dan fikiran nancy. Dasar buaya dara musa. Dalam masa yg sama anis kawan kepada nancy terlah menyimpan bukti2 kelakuan musa dan nancy tampa mereka sedari.

Safia: erm.. *cuba bangun kepalanya terasa berat sekali terkejut tangan yg pgg tangannya sekarang* awak???

Afiq: he.. Cepat rehat je kau jangan banyak2 buat kerja no banyak sangat buat kerja nanti baby dalam perut tu sakit.. Faham? *memandang safia dgn pandanga tegas mempunyai sifat kasih sayang walaupun susah di tunjukkannya*

Safia terkejut dgn kata2 suaminya itu.

Safia: ha? Baby? *pandang afiq pgg kepalanya terasa pening semacam dan loya*

Afiq hanya angguk dan pgg perut safia dgn lembut senyum sedikit sahaja terpancar di wajahnya. Safia melihat afiq dgn rasa tenang sedikit.

Safia: *gagap senyum* awak.... Nak....

Afiq: nak apa? *pandang safia dgn pandangan yg tegas*

Safia: nak makan.. *senyum*

Afiq: nanti abang beli... *terhenti dalam hati afiq kenapa keluarnya perkataan abang pulak* maksud aku... Nanti aku belikan ye.. Dah rehat dulu ye..

Safia tersenyum lalu mengikut kata2 afiq dan rehat.

BOSS FOR MEWhere stories live. Discover now