Sixteen

13 5 0
                                    

Musa berlari meninggalkan rumah afiq dan tidak meninggalkan jejak sama sekali.

Sementara itu safia yang baru tersedar dari tidurnya memenggang kepalanya kerana berasa sakit safia cuba bangun dan melihat darah banyak terkeluar di seluarnya.

Safia: tolong...tolong... *menjerit tetapi dalam masa yang sama berasa sakit di perutnya*

Jeritan safia tidak kedengaran sama sekali kerana jerita safia sangatlah lemah. Afiq yang baru balik membuka pintu rumahnya.

Safia: abang... Tolong.. *pengsan*

Afiq yang melihat kejadian tersebut kelihatan terkejut lalu mengangkat safia ke bilik. Selepas itu afiq menelefon doctors.

2minit berselang.

Doc: *selepas memeriksa safia* encik kena temankan puan di rumah pastikan dia tidak melakukan aktiviti berat dan sebagai suami jugak harus berada di sisi. Tapi saya pelik satu je semasa saya memeriksa tadi saya terkejut seperti ada kesan di tepi perutnya itu kesan lebab akhibat hentakan yang kuat. Encik ada tahu apa2 tak?

Afiq memandang doc dan hanya mengelingkan kepalanya.

Doc: ok... Faham.. Kalau ada sabarang masalah lagi bolehlah terus bawa puan safia ke hospital berhampiran untuk rawatan susulan. Pastikan puan cukup rehat ye.. *senyum*

Afiq: faham doc terima kasih kerena sudi merawat safia doc.

Doc:sama... Apa yang baik semua datang dari allah bukan saya saja allah yang menentukkan segalanya...*senyum jalan keluar dari rumah*

Afiq menutup pintu rumahnya dan berjalan ke biliknya melihat safia yang masih terbaring. Afiq duduk di tepi katil tersebut. Sepertinya hatinya mula rasa bersalah terhadap safia.

BOSS FOR MEWhere stories live. Discover now