Fifteen

19 6 0
                                    

Musa memecutkan keretanya ke rumah safia dan memulakan rancangan jahatnya itu. Senyuman yang terpancar di mukanya mula kelihatan dan rancangannya hanya satu. Merosakkan hubangan suami isteri tersebut.

Safia yang baru tiba dirumahnya menarik nafas dan menahan sakit yang amat dalam dirasahinya sekarang hanya mampu menahan pedih tersebut.

Semetara itu afiq yang bertemu dgn nancy di sebuah restoran terkenal. Dalam hati afiq berkata-kata.

Afiq: *dalam hati* dasar perempuan murah hati hati nak dgn aku mampus mampus.. *mengelingkan kepalanya dan melihat nancy dgn senyuman yang di sebaliknya tersimpan asrat dendam yang terpedam.

Nancy melihat afiq dgn senyuman yang bergitu mengoda dan seperti perempuan yang tidak ada harga diri. Ni lah nancy berpoye- poye bersama lelaki lain.

Nancy: *pgg tangan afiq dgn senyuman mengoda* baby you tak rasa ke i ni lagi cantik dari yang dulu~ isteri you tu...

Belum sempat nancy bercakap pasal safia di depan afiq. Afiq memotong kata-kata nancy itu. Afiq kemudiannya tersenyum seperti udang di sebalik batu.

Afiq: you bini i tu tak dah guna you tahu!! Now i nak kita dua pergi satu tempat yang i dah sediakan segalahnya untuk u.

Nancy dgn cepatnya berasa puas dgn usahanya selama ini. Tetapi nancy tidak tahu apa yang dilakukan oleh afiq itu hanya satu perangkap untuk dirinya.

Di waktu yang sama safia berada di dalam biliknya terdengar pasu pecah di ruangan tamu mereka. Safia mula berasa sesuatu yang kurang enak di hatinya. Safia mula mendekatkan dirinya dan memberanikan dirinya ke ruang tamu. Dalam hati safia yang berdenyut denyut hanya allah saja tahu dan melindunginya sekarang. Safia terkejut dgn penampakan sosok lelaki di dapur tersebut.

Safia: *berjalan menuju ke dapur mereka melihat sekeliling* ya allah....

Safia menarik nafasnya dan memengang dadanya lalu berasa lega kerena tidak ada apa2 yang berlalu. Tetapi selepas safia berputar kebelakang.

Safia: *berputar kebelakang safia pengsan kerena di tutup oleh sebuah tangan yang tidak di ketahuinya*

Safia hanya tersedar sedikit sebelum menutup matanya.

Musa: tidurlah sayang ku~ awak tak kan apa2.. *senyum melihat safia yang pengsan di tepinya*

Lalu safia pengsan. Dan tidak mengetahui apa2 yang berlaku keatas dirinya.sementara itu, afiq yang sudah sampai di tempat tersebut bersama nancy. Mula menyuruh bodyguardnya menahan nancy.

Nancy: *terkejut dan melihat afiq ketawa senang hati* apa yang you buat ni!! Lepaskan!!

Afiq: kau rasa? *pandang nancy dgn senang hatinya* dasar perempuan tak tahu harga diri!! *gelak kecil* ikat di atas pokok dan jangan ada seorang pun nampak kita di sini. *jalan meninggalkan tempat tersebut*

Nancy cuba melawan dan menjerit dgn rasa marah yang melampau. Tetapi gagal kerena sudah terperangkap di tangan afiq.

Ya allah apa yang berlalu dekat safia?
Kenapa musa berbuat bergitu kepada safia?
Bersambung


BOSS FOR MEWhere stories live. Discover now