chapter 21

555 32 0
                                    

Sehun P.O.V

Mana hyung ni . lambatnyaa . kata sehun dalam hati sambil jarinya mengetuk ngetuk meja kafe tersebut . tiba tiba sehun terdengar namany di panggil .

Dyo P.O.V

Mana sehun ni . haa . tu pun . ujar dyo dalam hati lalu terus memanggil sehun .

Dyo : sehunnn !! Panggil dyo sambil menuju ke arah sehun yang duduk di meja paling hujung sekali di dalam kafe tersebut

Sehun : ahh hyung . sehun pun terus bangun dan bow kepada hyungnya . jemput duduk hyung

Dyo : gomawo . makin handsome kamu sekarang yaa . kata dyo kepada sehun . sehun dah malu-2 kucing dah . mengalahkan perempuan pulak dia -,-"

Sehun : ahahaha . hyung ni . neder . biasa-2 je .

Dyo : yelahh . btw , macam mana keadaan kamu semasa belajar di jepun ? Ok ?

Sehun : baik-2 je hyung . saya dapat tawaran jadi model di salah satu syarikat ternama di korea ni hyung . nama syarikat tu SW intertainment *its mean SiWon entertainment . mianhae uncle sooman . muahahaha*

Dyo : wahh , you so lucky hunnie . syarikat tu paling berpengaruh di korea ni tau . artis-2 dorang pulak lagi lah terkenal .

Sehun : ouhh . jemput minum hyung . pelawa sehun kepada dyo

Dyo : ahh nae .

Oh sehun ialah junior kepada dyo yang pernah belajar di jepun dahulu . mereka kenal sebab dorang masuk permainan yang sama iaitu bola sepak *tak tahu lah dyo dengan hunnie suka main bola sepak ke tak* . mereka di letakkan dalam satu pasukan . start dari situ mereka menjadi rapat . sehun ni baik orangnya , hormat orang yang lebih tua daripadanya even tua setahun pun dia akan anggap orang tu tua 3 tahun . see , betapa baiknya maknae sehun kita sorang ni *realitynya sehun adalah evil maknae*

Berbalik kepada pasangan pengantin baru kita ~~

Di dalam kereta ~~

No one P.O.V

Mirae : awak nak bawa saya pergi mana ni ?

Luhan : awak tak ingat ke jalan ni ? Cuba awak ingat balik .

Mirae pun terus memandang keluar tingkap sambil mengerutkan dahinya . wait wait . ni bukan ke jalan nak pergi sekolah aku dulu kan ? But , pahal luhan nak bawak aku pergi sekolah dia pulak . pe jadahnya nak pergi sekolah tu

Luhan : ingat dah ?

Mirae : ingat ingat . tapi nape awak nak bawak saya pergi sekolah kita pulak ?

Luhan : saja je .

Mirae : pelik ah awak ni

Setibanya di depan pintu pagar sekolah

Luhan : kajja .

Mirae : haa ? Nak pergi mana ?

Luhan : jalan-2 lah

Mirae : jalan-2 dekat kawasan sekolah ? Awak ni dah kenapa ?

Luhan : oh my goshh . isteri aku ni kenapa . chagieyaa , dekat belakang sekolah kitakan ada tasik . saya tahulah awak dah pindah dekat seoul tu , tapi takkan lah awak tak ingat sikit pun pasal gwanghwamun . eii

Mirae : ohh , haahlah . heheh , mian terlupa . jom lah pergi . kata mirae lantas terus menggenggam tangan luhan sambil berjalan ke arah taman di belakang sekolah mereka . luhan dah tersengih-2 macam kerang busuk dah .

Sesampainya di taman luhan terus membawa mirae pada sebatang pokok yang redup dan duduk di atas bangku .

Luhan : awak nak tahu tak kenapa saya bawak awak pergi sini ? Kata luhan sambil menghadap muka mirae dan meneliti setiap inci muka mirae yang indah

Mirae : tak . dengan selambanya mirae menjawab . muka blur habis

Tangan luhan sudah menerokai pipi gebu kepunyaan mirae . di sentuh dengan lembutnya . mirae dah blushing habis

Luhan : saya bawak awak pergi tasik ni sebab saja nak tengok matahari terbenam dengan intan payung kesayangan saya ni . kalau awak nak tahu , lepas balik sekolah je saya mesti singgah tasik ni sebelum balik rumah . kat tasik ni kan bukan ramai orang pun . saya selalu cakap sorang-2 dekat sini . saya luahkan perasaan saya dekat tasik ni . sebab saya tak tahu nak luahkan perasaan saya dekat sesapa . mirae , saya nak awak tahu yang saya cuma sayang awak sorang saja . saya tahu awak tak berapa cintakan saya sangat . tapi saya akan buat awak jatuh cinta . saya takkan pernah tinggalkan awak seorang diri . mirae , saranghae . yeongwonhie saranghaeyo . kata luhan sambil merenung mata mirae .

Mirae rasa bersalah bila luhan luahkan perasaannya kepada mirae . mirae tak tahu nak buat apa selain ber'eye contact' dengan luhan .

Mirae : Luhan

Semakin lama semakin rapat muka mirae dan luhan . mirae juga dapat merasakan hembusan nafas luhan di mukanya .

Luhan : I love you

Chu ~

Luhan mencium bibir mirae yang mungil itu . mirae tak tahu nak buat apa pada waktu itu melainkan membalas ciuman dari luhan .

Saya dah cuba untuk cintakan awak luhan . tapi saya tak boleh . ibarat pintu hati saya tidak bersedia untuk membukanya untuk awak luhan . mianhae . kata mirae di dalam hati dengan posisi yang sama . empangan air matanya sudah pun pecah dan mengalir deras di pipinya . mujur lah luhan tidak sedar .

TBC

Do vote and comments . saya tak reti nak buat adegan sweet sweet ni . setakat tu je saya tahu . hehehe

[H] Kau Milik Aku Seorang ! [ L U H A N ] [ new acc ]Where stories live. Discover now