chapter 36

383 28 0
                                    

Hospital besar seoul

Di luar bilik bedah

No one P.O.V

Sudah 1 jam mirae di dalam bilik bedah , tetapi masih belum keluar lagi . sehun dari tadi tidak senang duduk . macam dia je suami mirae . Luhan hanya mampu duduk di kerusi yang disediakan dan termenung . agak lama jugaklah dia termenung .

Memanglah sehun mahu rumahtangga mirae dan luhan bergolak tapi tak sangka pula akan jadi macamni . rasa bersalah mula menyelebungi diri .

Luhan : apa perasaan kau dekat isteri aku ?

Sehun : isteri kau ? Sejak bila kau mengaku yang dia tu isteri kau ? Kau buat dia macamni lepastu kau mengaku yang mirae tu isteri kau . hahaha . go die lah bruh

Darah luhan yang dari tadi menggelegak kerana bengang dengan perangai sehun terus menarik kolar baju lelaki yang bermuka putih kepucatan itu

Luhan : aku dah kahwin dengan dia , Aku dah sentuh dia so thats mean dia isteri aku lah kan ?! Kau ada hak ke nak sentuh dia !? Kau tu kawan dia je !

Sehun : kawan tak kawan belakang ceritalah ! Aku dah lama menaruh hadapan dekat mirae ! Sejak aku dengan dia study dekat jepun lagi aku dah cintakan dia . tup tup dia jatuh dekat tangan lelaki yang tak guna macam kau ni !

DUSHH

Satu tumbukan hinggap di muka sehun dan membuatkan sehun terduduk .

Luhan : mulut kau jaga sikit eh ! Aku dah lama sabar dengan kau !

Luhan mahu bangunkan sehun untuk menghadiahkan penumbuk di perut sehun pula tetapi ada seseorang telah menahan tangannya .

Dyo : apa korang buat ni ha ?! Mirae dekat dalam tu tengah bertarung dengan nyawa korang dekat luar ni bertumbuk pulak ! Tolong jadi matang sikit boleh tak !

Sehun dan luhan pun terus berhenti bergaduh .

Dyo : sehun , aku rasa ada baiknya kau balik dulu . kalau ada apa-2 aku inform kau

Sehun yang faham akan maksud dyo terus berlaku pergi meninggalkan hospital tersebut .

Dyo P.O.V

Dyo : Luhan , apa dah jadi ni ? Cerita kan semua dekat hyung . macam mana boleh jadi macam ni . and macam mana pulak si sehun tu boleh ada dekat situ ?

Luhan pun menarik nafas lalu menceritakan Dari A sampai lah ke Z . sikit pun takda tertinggal . dyo pada mulanya agak marah pada luhan tapi nak buat macam mana kan . benda dah jadi

Dyo : di sebabkan hal tu kamu dengan mirae bergaduh ? padahal benda boleh bincangkan . Macam mana kamu jaga mirae ?

Luhan hanya menundukkan kepalanya sahaja . sudah banyak air matanya yang jatuh .

Dyo : hyung nak tanya kamu satu soalan . jawab dengan jujur . betul ke kamu sayang mirae ? Kamu ikhlas ke sayangkan dia ?

Luhan : jujur hyung saya cintakan mirae . saya sayang dia . saya ikhlas sayang dan cintakan dia hyung . saya tak menipu dalam hal ni . kata luhan bersungguh sungguh

Dyo : kalau kamu ikhlas sayang and cintakan dia kenapa kamu buat dia macamtu ? Kenapa kamu cari perempuan lain ?

Luhan tidak mampu menjawab soalan yang diberi oleh dyo . dyo yang kelihatan berputus asa dengan luhan terus menepuk nepuk bahu luhan .

Dyo : hyung tahu kamu ikhlas cinta dan sayangkan dia . hyung bagi kamu peluang kedua untuk kamu buktikan yang kamu boleh buat mirae bahagia dan takkan sakiti dia lagi . mirae sorang jelah adik kesayangan hyung . hyung mintak kamu jaga dia baik baik luhan . sebenarnya mirae tu hati rapuh orangnya . dia macam perempuan lain tapi dia tak tunjukkan sifat keperempuanan dia . so hyung harap kamu boleh jaga dia baik baik .

Luhan : baiklah hyung . terima kasih hyung sebab masih percayakan luhan lagi . luhan takkan sia siakan peluang yang hyung dah berikan . terima kasih hyung .

Luhan tak putus-2 mengucapkan terima kasih pada dyo . dyo hanya mampu tersenyum walaupun dalam hatinya berasa sedih terhadap nasib yang menimpa adiknya itu .

Tiba tiba seorang doktor keluar dari bilik bedah tersebut . luhan terus berdiri dan menanya tentang keadaan mirae pada doktor tersebut

Luhan : doktor macam mana dengan isteri saya doktor ?

Doktor jihyo : kamu suami dia ? Dan kamu pula siapa ?

Luhan : saya suami dia . sebelah saya ni abang kepada isteri saya .

Doktor jihyo : oh ok . emm , isteri encik dalam keadaan koma sekarang kerana dia mengalami hantukan yang kuat di kepalanya semasa di langgar tu . mungkin mengambil masa yang lama untuk dia sedar dari komanya .bsaya harap encik dapat bersabar dengan dugaan yang menimpa encik . saya minta diri dulu . lalu doktor tersebut pun berlaku pergi dari situ

Luhan yang baru mendengar penjelasan doktor tersebut terasa bagai matanya gelap , kakinya tidak mampu berdiri lagi dan jantungnya seolah olah tidak tahu bagaimana mahu berdegup . dyo sedaya upaya cuba menenangkan luhan yang sudah menangis terduduk dilantai tersebut sedangkan dirinya juga sukar untuk menerima hakikat tersebut .

TBC

How ? Ok ? Do vote and comment guys . hey , korang dah dengar dah lagu baru exo "call me baby" ? Best kan ? Sapa yang tak dengar lagi tengok lah MV dorang dekat YouTube . gentle gempak . semua handsome dalam MV tu lagi lagi chanyeol >.< . yang kat multimedia tu lagu my answer by exo (kor ver) bagi author , lagu tu best , sedih . hope korang sukalah

[H] Kau Milik Aku Seorang ! [ L U H A N ] [ new acc ]Where stories live. Discover now