chapter 35

370 28 5
                                    

No one P.O.V

Mirae : ehh , asal kau bawak aku pergi sungai han ni ?

Sehun : sungai han ni lah tempat aku nak lepaskan geram aku . lagi pulak malam-2 macamni . angin tiup sepoi sepoi bahasa je .

Mirae : hm . betul-2 . rasa tenang je dekat sini .

Sehun dan mirae pun berjalan sambil mirae meluahkan perasaannya . sedang mirae bercerita , matanya menangkap kelibat seorang lelaki dan perempuan sedang bercumbu . pada mulanya mirae buat tak tahu sahaja . tapi selepas dia melihat semula pakaian lelaki tersebut , dia sudah syak yang lelaki tersebut adalah luhan . mirae terus pergi kearah luhan dan perempuan tersebut . sehun yang memerhati mirae hanya tersenyum saja .

Sebelum mirae pergi ke luhan

Luhan P.O.V

Luhan : arghhhhhhhhhhhh . jerit luhan ketika sampai di sungai han . semua aku buat tak betul !

Jessica : calm down luhan . you tak mau lah stress stress macamni . kata jessica sambil menyentuh badan luhan .

Luhan : macam mana I tak stress . semua I buat tak betul ! Semua nak kena ikut telunjuk dia je ! Tengking luhan

Jessica : wo wo . rilex . I tahu you tengah marah sekarang but jangan lah lepaskan dekat I .

Luhan : hm , mianhae .

Jessica : I rasa dia tak cintakan you . mirae tak cintakan you . kalau dia cintakan you , mesti dia dah kasi hak you sebagai seorang suami . you tak rasa ke dia sorok kan sesuatu ?

Luhan berfikir sejenak . betul jugak apa yang jessica cakap . kalau dia cintakan aku dia kasi hak yang aku patut dapat sebagai seorang suami . asal aku minta ada je alasannya . monolog luhan .

Luhan : hm , apa yang I patut buat sekarang ni ?

Jessica : ceraikan dia . kahwin dengan I

Luhan : ceraikan ? Kahwin dengan you ?

Jessica : yup . ceraikan mirae . Luhan , you tak sedar lagi ke ? I suka you . nope . I cintakan you luhan . Dari kali pertama I jumpa you , I dah jatuh cinta dekat you . I sanggup buat apa je untuk dapatkan cinfa you . please luhan . rayu jessica lalu memeluk luhan dengan erat .

entah setan mana yang merasuk diri luhan , luhan membalas pelukan jessica dan terus menyambar bibir jessica yang mungil tu .

Pada mulanya jessica berniat mahu peluk luhan je . tapi entah tiba-2 luhan mencium bibirnya . Jessica terkejut tapi membalas ciuman tersebut . kau milik aku luhan !

Mirae P.O.V

Jantungnya bagai di hiris hiris dengan pisau tajam . perbuatan luhan sungguh membuat dirinya seperti tidak bernyawa lagi . mirae terus pergi ke arah luhan dan menarik bahu luhan . sehun hanya mengekori dari belakang .

Mirae : LUHAN !

Luhan memandang muka mirae dengan muka tiada perasaan . jessica pula buat muka tak bersalah sambil tangannya memegang pinggang luhan .

Luhan : kau siapa ? Aku kenal kau ke ? Jin mana entah yang ada dekat dalam otak luhan tu . tadi elok je ingat pasal mirae , sekarang lupa pulak

Mirae : awak tanya saya siapa ?! Saya isteri awak ! Mirae ! Do mirae ! Sanggup awak buat macamni dekat saya luhan ? Mana janji awak dulu ? Mana haa ? Awak kata awak sayang saya sorang je . tapi sekarang ? Awak curang dengan saya . awak keluar dengan perempuan takde maruah ni !

Sehun : sabar mirae sabar . kata sehun pada mirae .

Jessica : hey kau ! Mulut tu jaga sikit eh ! Jangan biadap sangat !

PANGGGG

Satu tamparan hangat hinggap di pipi mirae . air mata mirae terus mengalir dengan deras . mirae tidak sangka yang luhan berani angkat tangan pada dia .

Jessica dan sehun terlopong tengok adegan yang baru berlaku beberapa saat tadi . sehun segera mendekati mirae untuk menenangkan gadis di hadapannya

Luhan : mulut kau tu jangan biadap sangat eh ! Aku dah lama sabar dengan perangai kau ! Kau pikir aku suka kau sangat ke ! Kau cakap orang takde maruah , entah entah kau yang takde maruah ! Tengking luhan pada mirae .

PANGGG

Sehun : mulut kau tu jaga sikit eh ! Kau sedar tak kau cakap dengan siapa sekarang ni ? Kau cakap dengan isteri kau faham tak ! Isteri kau ! Kata sehun sambil menggoncang goncang badan luhan . luhan seperti dirasuk makhluk halus . dia sedar , tengok-2 mirae dah menangis .

Luhan : m mirae .. Sa..

Mirae : stop ! Jangan panggil aku mirae lagi ! Aku tak kenal lelaki dayus macam kau ni ! Dasar lelaki tak guna ! Tengking mirae pada luhan lalu terus berlari meninggalkan semua yang berada di situ . sehun dan luhan berlari untuk mendapatkan mirae . tinggal jessica seorang di tempat tu .

Jessica : mission complete ! Senyum jessica

Mirae berlari dengan air mata yang masih membasahi pipi . mirae dengar namanya dipanggil oleh sehun dan luhan tetapi sedaya upaya diendahkan . ketika hendak melintas jalan , mirae tidak melihat kiri kanan dan kebetulan sebuah kereta datang dengan laju melanggar mirae . luhan dan sehun yang berada di tempat kejadian terkejut lalu terus berlari kearah mirae . pemandu kereta tersebut terus melarikan diri .

sehun sampai dulu pada mirae . jantungnya bagai hendak tercabut apabila melihat sekujur tubuh yang amat disayanginya terbaring tidak bergerak di dalam dakapannya . luhan yang baru sampai hendak mengambil mirae dari dakapan sehun tetapi dihalang sehun

Sehun : kau bukan kenal dia pun kan !? Dia kan takda maruah ! Eh kau dengar sini eh ! Kalau ada apa apa terjadi dekat mirae , nahas kau aku kerjakan . semua ni terjadi sebab kau ! Kalau kau tak mabuk , kalau kau tak cium noona aku semua tak jadi macamni ! Kata sehun lalu menghadiahkan penumbuknya di perut luhan . setelah itu sehun terus membawa mirae ke hospital . darah mirae mengalir dengan banyak . sehun tidak putus putus berdoa pada tuhan agar tidak ada apa apa yang terjadi pada mirae .

TBC

Do vote and comment guys . xoxo ❤❤❤

[H] Kau Milik Aku Seorang ! [ L U H A N ] [ new acc ]Where stories live. Discover now