chapter 42

309 29 2
                                    

Luhan P.O.V

Asal time time macamni dia muncul balik haa ? Serabut kepala otak aku ! Bentak luhan dalam hati . tiba tiba otaknya teringat kejadian yang berlaku beberapa tahun lepas .

Flashback

Di beijing

Starbucks cafe

Mana kevin ni . kata nak jumpa . ni dah nak dekat sejam setengah dah aku tunggu . haihh . keluh luhan . air kopi americano yang di ordernya pun telah habis tapi kevin masih tak sampai sampai lagi .

Tiba tiba mata luhan terpaku pada susuk tubuh wanita yang sedang duduk di meja hujung cafe tersebut berseorang . eh evy . luhan terus bangun dan menuju ke arah evy . belum sempat luhan sampai di meja kekasihnya , tetiba seorang lelaki datang dari celah mana duduk di hadapan evy . luhan mengambil keputusan untuk duduk di tempatnya balik dan memerhatikan kekasihnya dari jarak jauh .

Jantung luhan seakan akan terhenti bila melihat aksi manja kekasihnya dengan lelaki lain . akibat tidak tahan dengan aksi manja mereka luhan terus pergi ke meja kekasihnya dan terus menarik evy pergi ke satu tempat yang tidak ada orang .

Evy : apa you buat ni luhan ! Sakit lah . lepaskanlah tangan I ! Bentak evy

Luhan : tahu pulak sakit ! Hati I yang sakit ni ada you ambik tahu ?! Apa semua ni evy ? Sapa lelaki tadi ? Apa hubungan you dengan dia ?! Jawablah ! Tengking luhan

Evy : yang you nak emotional sangat ni pahal ?

Luhan : sebab I sayang you ! I love you evy . I love you so much ! Takkan you tak tahu . ucap luhan dengan nada sedih

Evy : but I don't love you luhan . you fikir I sayang sangat dekat you ? Please lah ! I just nakkan harta you je . tyler lagi kaya daripada you . so luhan , kita dah takde pape hubungan lagi . jangan contact I and jangan cari I lagi . rantai ni you ambik balik . pergi pajak gadai ok ? Hahaha . bye baby . ucap evy lalu terus meninggalkan luhan yang terpinga pinga di situ .

Sejak dari hari tu , luhan tak pernah jumpa evy and luhan selalu murung . that's why parents dia jodohkan dia dengan mirae .

Flashback off

Mirae P.O.V

Selesai makan dan tengok tv , mirae terus masuk ke biliknya *bilik mirae and Luhan* . mirae lihat luhan sedang terbaring menghadap ke arah tingkap biliknya . dah tido ke ? Baik aku mandi dulu . bisik mirae lalu masuk ke dalam bilik air biliknya .

Selesai pakai baju semua , mirae terus baring di sebelah luhan . ternyata luhan sudah tidur . perlahan lahan mirae usap pipi luhan . luhan terjaga dan terus membelakangi mirae . mirae masih bersabar lagi dan terus memeluk luhan dari belakang . tapi luhan terus menepis tangan mirae . mirae yang terasa hati dan hilang sabar dengan luhan terus duduk di katil tersebut .

Mirae : apa yang tak kena dengan awak ni haa ?

Luhan ikut duduk dan menghadap mirae .

Luhan : apa yang tak kena dengan saya pulak ?

Mirae : yelah . kat dalam kereta tadi tengking orang , lepastu orang peluk awak tepis . awak tak sayang saya dah ke ?

Luhan : asal tengking je tak sayang , asal tepis je tak sayang . boleh berfikiran matang sikit tak ?

Mirae : luhann

Luhan : dahlah . esok saya ada meeting . kang kalau layan awak ni , tak tido saya . kata luhan lalu terus keluar dan tidur di bilik tatamu .

Mirae yang terkejut dengan perangai luhan hanya mampu bersabar dan cuba melelapkan matanya .

TBC

[H] Kau Milik Aku Seorang ! [ L U H A N ] [ new acc ]Donde viven las historias. Descúbrelo ahora