Chapter 11

4.7K 215 11
                                    

Konnichiwa, minnasan. Gomen-ne. 

Hai, korang. Sorry sebab dah lama tak update. Sorry sesangat. Idea lost entah ke mana sebab tu tak dapat nak sambung.

Lagipun ada yang mintak sambungan.So.... tak sampai hatilah pulak nak hampakan korang. Jadi saya merantau di sekeliling rumah mencari idea. And then ini lah hasil dia. Harapnya korang suka bab kali ni....... And terima kasih kepada yang setia membaca dan meng- vote cerita ni.....thanks,guys. Appreciate it.

~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~

[Tahun 2016]

Matanya mencerlung tajam. Tak berkelip-kelip dari tadi. Meluat sungguh dia melihat drama yang sedang berlangsung itu. Ah....panasnya hati. Kalau lama-lama macam ni.......dah macam kat neraka dah rasanya. 

Dia mengetap bibirnya. Makanan yang terhidang di hadapannya langsung tak menarik perhatiannya. Seleranya terus mati.

"Are you okay, Noira? Tak sedap ke makanan ni?" tanya Wendy, rakannya yang paling setia. 

Sebaik sahaja gadis berkulit putih itu bersuara, rakan-rakan yang lain berhenti menjamah makanan. Kemudian menoleh ke arah ketua mereka.

Noira tak menjawab soalan yang ditujukan oleh Wendy. Diam sahaja seperti patung. Matanya masih memandang ke arah meja yang berada tak jauh dari meja yang dihuninya. "Kalau you nak yang lain, i boleh belikan "pelawa Wendy. Tiba-tiba dia bersuara. 

"I benci dia.....benci....sumpah benci gila"gumamnya sendiri.

"Benci?? Benci kat siapa?"tanya gadis kacukan itu. 

Noira tidak menjawab sebaliknya menunding jari ke arah Loius , Lycia dan Norrix. Wendy mengangguk perlahan-lahan, mengerti perasaan Noira. "Eee....geramnya dengan 'Si lipas' tu. Kalau ye pun janganlah ambik dua-dua. Gila punya minah" marah Noira.

"Sabar Noira. 'Lipas' tu memang macam tu. Sakai semacam. Entah apa tah.....yang dia jampi kat prince charming you tu......sampai dua-dua nak duduk dengan dia. Tak ada standard langsung"kata Wendy sambil menepuk-nepuk belakang Noira untuk menyedapkan hati gadis itu.

"Wendy"panggil Rysa , gadis yang duduk disebelah Wendy. 

"What?"tanya Wendy. 

"Kenapa korang panggil budak itu 'lipas'? Nama dia kan...Ly....c i...."belum sempat dia menyebut nama gadis itu, mulutnya ditekup oleh Wendy.

"Rysa....my sweetheart. This isn''t the right time untuk tunjuk kebodohan kau. Kau tahukan Noira tak suka orang sebut nama budak tu.Kalau kau buat hal lagi, aku buang kau dari group ni"bisik Wendy ke telinga Rysa. 

Rysa menggangguk tanda faham akan amaran yang diberi.

~.~.~.~.~.~.~.~.~.~.~

Lycia masih duduk diam di situ seperti patung.

 Masih tak menjamah makanan yang terhidang di hadapannya. Memikirkan apa yang patut dia lakukan untuk terlepas dari dua bodyguard tak bergaji. Lari? Mustahil sebab dia berada di antara mereka, jadi agak susah untuk meloloskan diri. 

"Hmm...boringnya. Tengok kejaplah apa diorang dua buat"kata hatinya.

Dia mengerling ke arah kiri. Terlihat Norrix sedang enak menjamu selera makanan yang dibelinya sebentar tadi. Spaggeti Mak Cik Kellie yang tiada tolok bandingnya. Mestilah sedap. Tak ada siapa yang boleh tolak makanan yang selazat itu. Siapa yang tolak memang rugilah.  Lycia tahu sebab dia perhatikan putera itu dari tadi.

Dia mengerling ke arah kanan pula. Dilihatnya Loius sedang mencicip mushroom sup yang panas itu. Kelihatan masih berasap lagi. Sedapnya......lagi sedap dari roti bun caramel yang dibeli oleh Norrix untuknya. 

The Rejected Princess : (Meet Her Royal Twin)Where stories live. Discover now