6

1.7K 155 1
                                    

[SKIP ADAT PERKAHWINAN cuz i tak reti nak buat semua tuu , hohoo o (^‿^✿)o]
MAJLIS PERKAHWINAN--

Jin sedang berbual-bual bersama rakan-rakannya , Namjoon , Hoseok , Yoongi , Jimin , Taehyung , Jungkook dan juga Bom . Ketika mereka sedang rancak berbual , mereka didatangi oleh Nana dan Jihye .

"Ohh annyeonghaseyo Nana, Jihye." Hoseok yang tersedar menegur Nana dan Jihye dan diikuti oleh yang lain . Taehyung menyiku-nyiku lengan Hoseok disebelahnya. Mungkin kerana Jihye ? (Iknow Hoseok ∩(︶▽︶)∩ )

"Ohh annyeonghaseyo. " Nana tersenyum manis.

"Wahh lawalahh noona , kalah Jihye-noona" Jungkook memandang Jihye di sebelahnya sambil ketawa perlahan . Mereka yang lain juga turut ketawa . Kemudian , Hoseok menyampuk , "ishh Jungkook , tak baik lahh . Kan Jihye lawa juga .." Jihye yang ketika itu hendak memarahi Jungkook tidak jadi selepas mendengar kata-kata dari Hoseok . Yang lain-lain sudah menyakatnya .

"Eyy Hoseok .. jarang kau macam nii , eyy macam ada papa jaa ? Uh uhh ?" tanya Yoongi sambil mengangkat keningnya.

"Ishh mana ada hyung .. ehh kita kan ada pengantin , baik kita yang cakap pasal pengantin , nii tetiba ja masuk pasal Hoseok kenapa nii ?" Hoseok mencekak pinggang , membuatkan mereka disitu semua ketawa melihat Hoseok . Lagilahh dia bertambah maluu .

"Dahh dahh , kesian Hoseok tuu . Korang nii tak baik lahh " Jin menegur mereka lembut . Hoseok pula tersengih tanda menang kerana Jin dipihaknya . "Tapii doktor memang sukakan unnie kann ?" Belum sempat dia tersngih panjang , Nana pula melemparkan 'bom' kepadanya . Hoseok buat-buat nangis sambil menidakkannya . Tetamu-tetamu disitu juga turut ketawa melihat telatah Hoseok yang seperti keanak-anakkan. (Kalah Seo Rin ƪ(˘⌣˘)ʃ )

.
.
.

RUMAH JIN --

Nana dan Jin sedang duduk di hadapan tv sementara menunggu Pn.Kim yang memanggil mereka .

"Lama tunggu omma ?" Suara itu membuatkan Nana dan Jin menoleh ke belakang .

"Oh ani . Tak lahh lama sangat ." Ujar Jin sambil menguap . "Kenapa omma panggil kami berdua ?" Sambungnya lagi selepas terdiam seketika.

"Omma dah lama nak bagi kat kamu , Jin , kunci rumah ni . Tapi baru sekarang omma berkesempatan bagi kunci ni . Nah , ambilah " Pn.Kim menghulurkan kunci rumah itu kepada Jin tetapi Jin masih lagi terdiam , beberapa saat kemudian barulah dia mengambilnya . "Are you serious mom ? " Jin bertnya lagi . Pn.Kim hanya tersnyum dan mengangguk .

"Tapi buat masa sekarang , memandangkan kamu berduapun belum kemas baju , takpalah , Nana temanlah unnie kamu dulu , Jin tinggallah sementara kat sini . " Nana terdiam sebentar sebelum mencelah , "maknanya saya duduk kat rumah tu nanti ?" Pn.Kim mengangguk sekali lagi .
Kemudian , tidak lama selepas itu , Nana pun mengundur diri untuk pulang dahulu kerana dia sudah letih dan hari juga sudah lewat malam ditemani Jin yang menghantarnya kerumah .

.
.
.
[LEPAS HANTAR NANA] 

Jin tutup pintu bilik milik Seo Rin perlahan-lahan . Mana taknya , penat seharian sibuk turut menguruskan persiapan perkahwinan mereka berdua , katanya semangat nak dapat omma baru . Jin tidak jadi masuk ke bilik tidurnya malah dia pergi ke bilik bacaannya , bilik dimana dia selalu membuat kerja dan Yoo Rin menemaninya.
Dia masuk dan menutup pintu perlahan-lahan . Sungguh , dia sudah lama tidak ke bilik itu , takut rindunya pada Yoo Rin makin menjadi-jadi . Kemudian dia mengambil diari milik Yoo Rin . Dia membelek-belek diari itu , dan terjatuh sekeping kad yang berwarna merah jambu . (Eyy untuk abe pink kitaa lahh tuuu (・∀・) )

"Apa ni ? Selama ni aku tak perasan pun .." Jin buka kertas / surat itu dengan cermat dan membacanya .

'Kepada sayangku , Kim Seok Jin .
     Oppa , ni Yoo Rin . Mungkin bila oppa tengah baca surat ni , oppa tengah rindukan Yoo Rin kan ? Oppa , Yoo Rin pun rindukan oppa dan anak kita . Mungkin bila oppa baca surat ni , oppa mungkin dah berkahwin ? Oppa , janji dengan Yoo Rin , yang oppa akan jaga isteri oppa tu baik-baik . Ya , Yoo Rin tau oppa tak nak kahwin lagi kan ? Tapi sampai bila oppa tak kahwin, takkan tak kesian kat anak kita . Jaga lah dia baik-baik seperti mana oppa jaga Yoo Rin dulu , dan jaga anak kita baik-baik . Dia juga perlukan kasih sayang . Oppa , yaksok uh ? Mianhae , saranghae ❤
                                              Daripada , Yoo Rin '

Jin menutup balik kertas itu sambil mengelap air matanya yang bercucuran jatuh . 'Yaa Yoo Rin , oppa tak sanggup curangi Yoo Rin , tapi ni untuk kebahagian Seo Rin. Dan patutnya oppa yang minta maaf pada Yoo Rin' bisik hati Jin sambil meletakkan surat itu di dalam diari milik Yoo Rin. Dengan langkah yang berat , dia bangun dari duduknya untuk ke bilik tidurnya .

. . .

Jin tersedar , putih di sekelilingnya . Sungguh putih . Seperti tiada warna lain . "Aa..a..aku kat mana ni..?" Dia sepertinya tersesat di situ .
Ketika dia sedang berjalan-jalan mencari jalan keluar , ada satu bayang berjalan kearah nya . Dia terberhenti . Dia mengecilkan matanya sambil bersuara , "Neo .. nu..nuguu ?"
Ketika itu jugalah , bayang tadi memunculkan dirinya sambil tersenyum .
Jin terdiam , sambil mengukir senyuman dibibirnya .
"Yoo Rin.. Yoo Rin sayang ..!" Dia berlari mendapatkan Yoo Rin sambil memeluknya . Rupa-rupanya bayangan itu adalah Yoo Rin .
"Oppa rindu Yoo Rin .. " dia memegang kedua-dua pipi Yoo Rin , tetapi Yoo Rin hanya terdiam dan tersenyum manis .
"Omma !" Ya. Bayangan Seo Rin pula muncul dan memeluk mereka berdua . Jin tersnyum gembira . Inilah keluarga yang dibayangkan selama ini menjadi kenyataan .  Tidak lama kemudian , ada satu lagi bayang muncul .
"Eo? Saya kat mana ..? Kenapa saya kat sini ..?" Bayangan itu bertanya . Dia juga sepertinya tersesat seperti Jin . Jin juga pelik , kenapa yeoja itu boleh muncul ketika dia sedang menagih rindu daripada Yoo Rin . Jin tersentak ketika Yoo Rin mencapai tangannya dan Seo Rin serta tangan yeoja yang tersesat itu . Sambil tersenyum manis , dia mencamtumkan ketiga-tiga tangan itu dan melepaskan tangannya. Jin pelik . Kenapa pula boleh terjadi begini ? Apa yang terjadi ? Jin cuba memanggil-manggil Yoo Rin tetapi Yoo Rin hanya tersenyum dan pergi begitu sahaja.

.
.
.

"Yoo Rinn !!" Jin tersedar dari mimpinya. Nafasnya turun naik dengan laju. Dia segera duduk dari baringnya dan terdiam .

"Appa.." suara kecil itu membuatkan Jin tersentak dan menoleh . Seo Rin menutup pintu bilik Jin dan naik ke atas katil lelaki itu .

"Wae ? Wae ? " Jin memeluk tubuh kecil Seo Rin .

"Seo Rin mimpi.. "

"Mimpi apa ?"

"Seo Rin mimpi .. omma , appa , Nana omma dengan Seo Rin kat satu tempat lapang . Lepas tu , omma pegang tangan appa , Nana omma dengan Seo Rin , lepas tu.. omma lepaskan tangan omma sambil pergi dan senyum .. Seo Rin rindu omma.. " Seo Rin memeluk tubuh appanya dan sekejap sahaja dia sudah tertidur kerana masih lagi penat .
Jin terdiam , mimpi Seo Rin hampir sama dengan mimpinya . Apakah maksud itu ? Adakah maksud mimpi itu hampir sama dengan surat yang dibacanya ..? kalau betul , mampukah dia menjaga Seo Rin dalam pada yang sama juga menjaga Nana ? "Appa pun rindukan omma.." Jin kemudian meletakkan SeoRin perlahan-lahan di sebelahnya . Ketika dia sibuk memikirkannya , dia pun turut tertidur keletihan .

TO BE COUNTINUEE ~~

----------------------------------------------------------------------

ikr , tak best kan ? But im try guys , im try . (Vote+comment lah kalau tak keberatan ) ilyguys ❤ ㅋㅋㅋ

P/s : lately ni author rasa malas nak tulis hohoo , ikut mood dan idea author lahh . ni pun idea macam kelaut , ada termasuk Jihye×Hoseok lahh . Aduhaii . (╥_╥) doakan yang terbaik untuk author yaa ? Hohoo .

{✿} promise ➽ ksj Where stories live. Discover now